Stránka 1 z 1

Olej filter - hodnota spetneho ventilu tlaku

Napsal: 05 čer 2019, 14:06
od RadovanRakovicky
Ahojte,

stale sa borim s vysokym tukanim na zahriatom volnobehu, a potrebujem od Vas zistit, ake olej filtre presne pozuivate? Idealne link na Vas filter, kde su udavane aj hodnoty spetneho tlaku ventilu. Ja som pouzil BOSCH P2041, ktory ma hodnoty:
Otvárací tlak spätného ventilu [bar]: 0,12 bar
Otvárací tlak obehového ventilu [bar]: 1 bar

Potrebujem zistit ci su tieto hodnoty tlaku spravne, lebo ako som videl rozne filtre na Punto 199 1.4 8V, tlaky ventilov sa lisia

Diki moc!

Rado

Re: Olej filter - hodnota spetneho ventilu tlaku

Napsal: 05 čer 2019, 19:40
od liborko
člověče ty tlaky jsem já třeba nikdy neřešil,kupuju tu https://www.autodily-pema.cz/autodily/f ... sort=price" onclick="window.open(this.href);return false; tam mají docela výběr,tak tam zkus kouknout,vždy kupuju ty "lepší" značky né nějaké maxgeary apod.

Re: Olej filter - hodnota spetneho ventilu tlaku

Napsal: 07 čer 2019, 08:39
od RadovanRakovicky
Riesim jednu specificku vec s tlakom oleja, a aj na tej stranke co si mi dal je napr. uvedene u filtrov SOFIMA alebo UFI tlak obtokoveho ventilu 0.7 bar, u BOSCHU, MANN a MEILE je to 1 Bar. Videl som aj filtre s 1.3 Bar. A v autorizaku mi tieto hodnoty filtra co maju skladom nevedia zistit

Re: Olej filter - hodnota spetneho ventilu tlaku

Napsal: 07 čer 2019, 18:20
od martin72
Stále jsem nepochopil k čemu ti to je, když budeš měnit olej pravidelně po cca 15tisících, tak se ten ventil snad ani neotevře.

Re: Olej filter - hodnota spetneho ventilu tlaku

Napsal: 10 čer 2019, 08:13
od RadovanRakovicky
Toto vsetko viem, som vcelku znaly FIRE motorov aj atmosfer obecne :-) Len potrebujem tie hodnoty tlaku z nejakeho filtra ktory je v pouzivani a vsetko funguje OK

Re: Olej filter - hodnota spetneho ventilu tlaku

Napsal: 10 čer 2019, 11:11
od martin72
Tento ventil se ti otevře ve chvíli, kdy stoupne tlaková ztráta na filtru o danou hodnotu toho obtokového ventilu. Tudíž maximálně někdy v zimě nebo když je zasraný filtr. Tlakové čidlo bývá za filtrem. Tak že mi stále není jasné, co tím docílíš, jestli budeš vědět, že je to 0,7bar nebo 1,3bar. Je to ochrana motoru a zároveň papírové vložky před poškozením. Čerpadlo dává dostatečný tlak, aby si s tím poradilo a i za nejméně vhodných podmínek dodávalo do systému potřebné množství. Obecně by se dalo říci, že tím bude tužší obtokový ventil, tím méně často bude docházet k obtoku a tím pádem bude olej více filtrován.