Stránka 1 z 2

Výměna palivového filtru JTD

Napsal: 03 dub 2007, 17:12
od anonyme
Máte někdo zkušenosti s výměnou palivového filtru? Jaký je optimální typ filtru? Dle různých prodejců se ceny značně liší. Zatím jsem z neorig. vyzkoušel MANN WK 854/1 cena 625,-Kč. Na www.plesl.cz je filtr GS4228 za 325,- Kč. A originál z autorizovaného servisu je ještě dražší.
Jak často měníte filtr? Předpokládám, že se nejezdí na pokoutně vyrobenou naftu s namíchanými příměsi jako jsou různá ředidla, technický benzín, ložiskový olej a pod. od levných ČS např. TANK ONO, TEXACO a pod.

Napsal: 03 dub 2007, 22:14
od Globusman
Dle manuálu k Multiple by se výměna palivového filtru měla provádět každých 20000 km společně s výměnou oleje. Pokud tankuješ něco kvalitního (já osobně jezdím už jen na Shell V Power diesel) tak si myslím, že by mohlo stačit jednou za 40000. Ale to je na tobě.

Jinak pro jistotu tady přikládám tabulku pravidelné údržby


Obrázek Obrázek

Napsal: 04 dub 2007, 12:44
od petr69
Používám filtr Fram PS 9553 WST (609Kč), tankuju u slušných stanic (Aral, Shell) a jezdí mi to super se spotřebou kolem 6 l/100km... a to nemám moc lehkou nohu :wink: Obrázek

Napsal: 04 dub 2007, 16:50
od anonyme
Úkon výměny palivového filtru spočívá jen v demontáži a montáži nového, nebo se ještě musí odvzdušňovat palivový systém či něco dalšího? Máte někdo s tím zkušenosti? Při demontáži starého dochází k úniku nafty? Jak se to má provádět? Díky.

Napsal: 04 dub 2007, 21:29
od Globusman
Spočívá to jen v demontáži a montáži nového. Je k tomu ale hodně špatný přístup, takže je někdy potřeba odmontovat expanzní nádrž a ještě cosi, co tam zavazí. Trošku nafty vykape z konce trubek a i s filtrem se vyhodí ta nafta, která je v něm. Odvzdušňovat se nemusí, odvzdušní se to samo po nastartování...

Napsal: 04 dub 2007, 23:40
od vlah
Globusman píše:Dle manuálu k Multiple by se výměna palivového filtru měla provádět každých 20000 km společně s výměnou oleje. Pokud tankuješ něco kvalitního (já osobně jezdím už jen na Shell V Power diesel) tak si myslím, že by mohlo stačit jednou za 40000. Ale to je na tobě.

Jinak pro jistotu tady přikládám tabulku pravidelné údržby


Obrázek Obrázek
Jest li dobře koukám, tak v tvé první tabulce je výměna palivového filtru po 40 tis....

Napsal: 05 dub 2007, 05:29
od Globusman
vlah píše:
Globusman píše:Dle manuálu k Multiple by se výměna palivového filtru měla provádět každých 20000 km společně s výměnou oleje. Pokud tankuješ něco kvalitního (já osobně jezdím už jen na Shell V Power diesel) tak si myslím, že by mohlo stačit jednou za 40000. Ale to je na tobě.

Jinak pro jistotu tady přikládám tabulku pravidelné údržby


Obrázek Obrázek
Jest li dobře koukám, tak v tvé první tabulce je výměna palivového filtru po 40 tis....
Samozřejmě koukáš dobře, protože máš benzinový motor. Anonyme má ale naftový, proto kromě první výměny, která je po 40000, se filtr má měnit každých 20000. :wink:

Napsal: 20 dub 2007, 23:38
od zubci
Mám trochu podobný problém.Při výměně rozvodů,filtrů a dalšího v servisu mi řekly,že Multinka 1.6 nemá palivový filtr.Ale když to čtu v plánu údržby,že se má měnit,tak asi někde musí být.Nevíte kde je a jaký tam patří?Dík Dejv :shock:

Napsal: 14 srp 2007, 22:55
od anonyme
Tak se filtr podařil vyměnit kupodivu bez demontáže okolních zařízení. Akorát nevím k čemu je to čidlo našroubované ze spoda? A je přišroubované přes těsnění, které nebylo součástí filtru. To těsnění se tedy kupuje zvlášť? A nastartovat to pak jen tak nešlo, až asi na 5. pokus.
Díky za radu.

Napsal: 17 srp 2007, 10:05
od Globusman
To dole by snad měl být odkalovací ventil. Ale ruku do ohně bych za to nedal...
anonyme píše:Tak se filtr podařil vyměnit kupodivu bez demontáže okolních zařízení. Akorát nevím k čemu je to čidlo našroubované ze spoda? A je přišroubované přes těsnění, které nebylo součástí filtru. To těsnění se tedy kupuje zvlášť? A nastartovat to pak jen tak nešlo, až asi na 5. pokus.
Díky za radu.

palivový filter

Napsal: 16 zář 2007, 14:37
od joyo
To čidlo na spodu filtra ti signalizuje prípadnu vodu, ktorá sa usadzuje na dne. Aby si nemal problém pri štartovaní, nalej do filtra naftu a tak ho namontuj, nemusíš potom toľko trápiť baterku.

Napsal: 22 říj 2007, 09:44
od Buchlov
Měním filtr a povoluje se mi plastový mezikus s čidly mezi hlavou a palivovým filtrem, je to v pořádku? Má tento díl také závity nebo je jen přitažený filtrem k hlavě , co těsnění netečou po uvolnění? Znáte-li řešení, prosím, napište.

Napsal: 23 říj 2007, 08:24
od anonyme
spodní čidlo je našroubovaný - má závit, kabel se odpojí vytažením připojovacího konektoru. Nový filtr má i velké těsnění (nahoře), takže se původní nepoužije. Spodní těsnění malé (dole u plast. čidla) jsem použil původní, neboť nebylo součástí nového filtru. Problémy s netěsností nemám. Při demontáži je třeba počítat s tím, že ve filtru je nafta a při naklonění pak může vytékat. Doporučuji si připravit kolem hadr.

Palivovy filtr

Napsal: 26 úno 2008, 21:09
od maja
Můžete mi někdo poradit, jakym zpusobem dostanu pryc ten palivovy filtr ? Drzi mi to fest a nechci pouzit nasili, kdyz nevim, jak presne je to uchycene.

Cistym tahem smerem od toho kovoveho bazmeku, na kterem to drzi nebo se to musi nejak pootocit popr. jakym smerem ?

Napsal: 26 úno 2008, 21:14
od anonyme
Je tam normální pravý závit. Takže pootočit. Rukou to nejsíš nepůjde, chce to klíč na filtry. Já používám tenhle http://www.cztuning.cz/index.php?action ... zboid=1259 mě vyhovuje, některý jsou na nic. Např tímhle http://www.cztuning.cz/index.php?action ... zboid=1258 jsem nic nepovolil.