Stránka 1 z 1

Problém se startem

Napsal: 22 led 2019, 13:01
od Bakly
Po delší době zdravím všechny. Mám problém se startem (Punto 188 facelift, 1,2, 44kw), ale je trochu atypický. Přišel jsem k autu, zkouším startovat a nic. Doslova nic - tzn. ani cvaknutí, ani pohasnutí kontrolek/pohyb budíků, prostě nic. Jinak se auto chová normálně . kontrolky svítí jak mají. Baterka je nová. Auto předtím nevykazovalo žádné příznaky odcházejícího startéru. Starty na brnk. Včera odpoledne přijelo a ráno prostě nic.
Vzhledem k tomu, že startér ani necvakne, napadlo mne, zda to nemůže být vadné relé. Předpokládám, že pojistku startéru Punto nemá. Nikde jsem ale nenašel popis, k čemu které relé v motorovém prostoru je. Mohl by mi někdo poradit? Relé mám v pojistkové skříni ve dvou řadách. V levé na pozici 1 a 3 (obě červené), v pravé na pozici 1,2 a 3 (černé, červené, černé). Celkem jich je tedy pět.

Re: Problém se startem

Napsal: 22 led 2019, 13:35
od Bakly
A abych doplnil - zkoušel jsem i druhou sadu klíčů a nic.

Re: Problém se startem

Napsal: 22 led 2019, 13:46
od liborko
Starter ti může odejít ze dne na den,z ničeho nic.Pojistku to nemá a relé taky né. Na starter jde silový vodič od baterie a na cívku jde tenký vodič od spínačky. Koukni nejdřiv zda je starter dobře ukostřen,poté zda tam nejsou zaoxidované kontakty na tom silovém plusovém kablu a tom káblíku od spínačky. Nejlíp změřit voltmetrem zda jde při pokusu startovat na cívku +12V

Re: Problém se startem

Napsal: 23 led 2019, 22:01
od martin72
Jak píše kolega, začni od starteru, vzhledem k tomu, že necvaká, tak bych se nezabýval silovou částí ale rovnou relátkem (cívkou ) starteru. Většinou červený kablík vedoucí na cívku je plusový kontakt ze spínačky. Ten odpojíš a připojíš na multimetr,a někdo ti otočí klíčky, měl by jsi naměřit 12V. Potom vezmeš tvrdé plus rovnou z baterky a připojíš ho na kontakt cívky, tím ověříš funkčnost starteru. A kdyby jsi naměřil jak 12V na přívodu, tak by se ti roztočil starter, tak je třetí krok, budeš měřit napětí na cívce na kontaktu od ovladačky (ze spínací skříňky) , jestli i v zátěži je tam 12V, může se stát, že kontakt ve spínačce bude hodně unavený a na prázdno tam naměříš 12V, ale v zátěži tam bude míň , jelikož je tam přechodový odpor na kontaktu.

Re: Problém se startem

Napsal: 24 led 2019, 03:50
od tatko Tom
Na jednotkovom Punte mi tak robí, niečo dožilo v spínacej skrinke. Štartnem len ak kľúč jemne povytiahnem a tlačím smerom dole. Tiež to spravilo z jedného dňa na druhý.