Stránka 1 z 2
Turbo
Napsal: 02 led 2019, 15:34
od SolutiOn
Zdravím. Mám Fiat Bravo 1.4 T-Jet r.v. 2007 196000km.
Chcem sa spýtať, že či by ste mi vedeli odporučiť niekoho kto repasuje turba(ideálne západné slovensko) poprípade spomenúť nejaké skúsenosti s repasom turba.
Ďakujem
Re: Turbo
Napsal: 03 led 2019, 19:56
od little_boy
Novy turbo na tjet je tak levny ze nadava zadny ekonomicky smysl pouzit repas a navic nebude co repasovat, na 100% mas ruplou litinu.
Re: Turbo
Napsal: 03 led 2019, 21:45
od liborko
jakože bude prasklé tělo turba? a kolik že stojí nové? předpokládám,že 88 a 110kW verze nemají stejné turba,já teď trošku řešil turbo na našem Bravu 88kW/120K ( najeto 170tis.a občas dost zahulí) a za repas u nás IHI VL37 chtějí 7000kč
Re: Turbo
Napsal: 03 led 2019, 22:14
od little_boy
Nove stoji 13.5k a je... nove. Vis, ze nasledujicich 250kkm nebudes resit turbo. Jako tresnicku na dortu bude mit ruple i svody, takze to nebude levne v zadnem pripade.
Litina praska u wastegate, zrovna v miste pod tou klapkou ktera pak netesni.
Re: Turbo
Napsal: 03 led 2019, 22:31
od liborko
Pokud to není nějaká Čína tak je to dobrá cena. Až budu shánět tak si na tebe vzpomenu. A dotaz,když jsi si 100% jistý,proč z jaké příčiny to praská zrovna u té klapky? A ty svody praskají běžně,a taky v určitém místě či kdekoliv? Je to vada špatného materiálu či co, zavařit litinovou elektrodou je to možné či je pak potreba koupit nové svody?
Re: Turbo
Napsal: 04 led 2019, 06:25
od little_boy
Udelaly spatny design svodu, nekdy od roku 2009 zacli davat jiny. Nedavno to tu resil martin a udelal cele vlakno s fotkama, menil vsechno. Videl jsem asi 4 turba a praskle byly vsechny + se o tom da najit hodne na netu.
Me ty svody cekaji take, uz je mam hodne spatne, auto u motoru smrdi jak stodvaca, zvlastni je ze nejsou slyset, ale uz budou hodne profukovat. A mam pocit, ze to svareni nepomuze, protoze ten design je proste blbe a zase rupnou, mozna je narezat flexou v mistech kde ten novy design ma prorezy na uvolneni pnuti :/ Ale je to pak o tom zda se clovek furt chce vrtat v aute nebo jezdit, zvlast pokud se plati prace tak to asi zrovna levne nebude.
Edit: ta cena je prave original IHI turbo, u repasu nikdy poradne nevis co tam davaj za stred a jak to zmatlal ten co ten repas delal.
Re: Turbo
Napsal: 04 led 2019, 14:14
od SolutiOn
Ja som volal do autorizovaneho servisu fiat a cena repasovaneho turba s robotou 700€ co mi príde osobne dosť vzhľadom na kategóriu auta.
Re: Turbo
Napsal: 04 led 2019, 16:34
od liborko
jj uplně jsem na to zapoměl,už jsem si to pročetl
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 2&start=15"
No jak bude čas,tak ty svody z prdele skouknu a turbo ještě také
Jinak jsem se pídil po repasi pač už máme najeto 170tis. a občas po startu koule dýmu z výfuku,jinak auto nijak neškube,táhne a jede normálně. Měl jsem sundanou sací hadici a zkoušel vůli na hřídelce,tam bych řekl že je to v normě,i vzhledově v pořádku, pak jsem sundal hadici od vystupu z intercoleru a tam dole docela maglajz od oleje,podle mě ale sesbíraný nános za celou dobu provozu,oleje nijak extrémně neubývá na měrce.
Ale jinak než tedy řešit drahou repasi bůhví z jakých komponentů,tak fakt za ty prachy už nové turbo
Re: Turbo
Napsal: 04 led 2019, 16:40
od liborko
SolutiOn píše:Ja som volal do autorizovaneho servisu fiat a cena repasovaneho turba s robotou 700€ co mi príde osobne dosť vzhľadom na kategóriu auta.
no vidíš, v ČR nové za 13500kč tj.nějakých 540eur? a vyměnit si ho doma
Re: Turbo
Napsal: 05 led 2019, 13:53
od little_boy
liborko: ano to je presne to vlakno a na strance pred jsou vyfocene ty mista kde to praska. To turbo jeste nebylo praskle moc, moje tam melo vetsi zub a prad tlacilo dobre. Jsem nedavno koupil skodovku a tam turbo poustelo olej hodne - za autem oblak dymu, kdyz se zastavilo, chvilku volnobeh, a pak rozjezd, cely namesti zmizelo v dymu
A presto olej z motoru nejak vyrazne nemizel.
SolutiOn: to me taky prijde hodne, co to koupit sam a nechat to udelat nekde v obyc servisu... za min penez bys mel nove turbo. Tohle je overeny kram, u vas by mohlo byt neco podobneho / nevim jak je to s posilaim na slovensko. VL37 je to obyc 120k, VL38 je vykonejsi turbo ze 150k, idealni prilezitost na upgrade, kone za darmo
VL38 by melo byt nahrada za VL36 ktery se pry uz asi neda koupit. Vymena turba na tjetu je jednoducha prace v pohode, neni tam moc co zkazit.
https://www.eturbo.cz/osobni-vozy/turbo ... 99kw-vl38/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.eturbo.cz/osobni-vozy/turbo ... 88kw-vl37/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Turbo
Napsal: 06 led 2019, 01:56
od SolutiOn
Ďakujem všetkým za odpovede. Určite by som riešil turbo také ake tam bolo od výroby, nakoľko bol rozdiel medzi 88kw a 110kw. Takže repas asi veľmi neodporúčate a radšej ísť do nového? Ešte sa chcem spýtať ze ako sa prejavujú tie prasknuté zvody?
Re: Turbo
Napsal: 06 led 2019, 11:34
od little_boy
SolutiOn: zalezi co od toho cekas a jake mas s autem plany atd. Origo IHI turbo bez problemu vydrzi 200kkm pokud se k tomu clovek chova slusne, coz v prekladu pro vetsinu lidi znamena ze do konce zivota auta uz nebudu muset turbo resit. Kamarad auta toci a ten tam zase nic nez vrakac / repas nedava, protoze mu to kupujiici nezaplati, ale je mu uplne ukradeny ze se to po dvou letech bude muset delat znova.
Jeste muzes zkusit najit nekoho s repasem pro srovnani / zkusenosti.
Re: Turbo
Napsal: 06 led 2019, 14:03
od SolutiOn
No väčšinu ľudí čo ma skúsenosti s repasom tak máju "staré" TDI alebo JTD. S takýmto T-Jetom nepoznám preto som skúsil napísať tu. Ešte sa chcem spýtať ohľadom tých výfukových zvodov. Ako sa prejavujú keď sú prasknuté?
Re: Turbo
Napsal: 06 led 2019, 16:43
od martin72
Praské svody se mohou projevovat různě, někdy problém se studeným startem, jindy zase po předjíždění - při ubrání plynu auto krátce zrychlí.Záleží jak se roztahuje štěrbina a buď se to tlačí ven nebo přisaje dovnitř čistý vzduch a na to reaguje lambda obohacením atd. Dovede to někdy trochu rozhodit adaptace. Každopádně po výměně svodů auto žádným z těchto symptomů netrpí.
Re: Turbo
Napsal: 06 led 2019, 17:45
od SolutiOn
No problém s ranným štartom býva. Teraz keď je v noci mráz tak motor po štarte nie je na 1200 otáčkach ale iba cca 1000 otáčok ale bez dusenia. Ked je teplejšie tak motor ma 1200 otáčok, no ako keby sa motor dusil alebo vynechaval po dobu 5-15 sekúnd. Menil som aj MAP senzor a nepomohlo.