Demontáž předních tlumičů a výměna pružin. Nejdříve odšroubujeme horní matky mističek, vyndáme mističky, pod nimi jsou podložky, tak je dáme stranou a neztratíme je. Teď jsme se dostali k matce horního uložení, tu si nyní jenom povolíme, bývá dost utažená a na demontovaném tlumiči se s tím potom zbytečně zápasí. Nasadíme zpět mističku a zajistíme matkou (jenom rukou dotáhnout). Teď dáme auto na špalky a sundáme kola.
povolená horní matka
demontujeme kost stabilizátoru
vysvobodíme kabely a brzdovou hadičku z úchytů
jdeme povolovat spojení tlumič-těhlice
máme odšroubováno
vysuneme tlumič z těhlice a pod tlumičem podvlékneme brzdovou hadičku a tlumič vychýlíme směrem dopředu
aby se nám těhlice nevychylovala směrem ven z auta a nesnažila se vytáhnout poloosu z unašeče na převodovce, tak provedeme nějaké podepření - zajištění
Teď už nám nic nebrání v opětovném odšroubování horní matky a vyndání tlumiče mimo vůz. Tak, už se blížíme k vrzajícímu místu přední nápravy.
A výhercem se stává, gumové uložení ve spodní misce pružiny.
Netuším , jestli jsem ji loni dal špatně nebo se vyžvejkla, každopádně má být nasazená na pružině a ne ležet v misce. Na fotce je vidět i místo kde ke žvejkání mezi perem, gumou a tlumičem dochází. Ještě přidám foto kolegy, který měl ty samé vrzající projevy a tlumiče se dělají prvně. Na gumě je vidět to samé, došlo k vyskočení a následně první závit pružiny tam masíroval gumové uložení o tlumič.
správná montáž
Teď si probereme sestavu tlumiče. Matku horního uložení máme povolenou, tak že stáhneme pružinu stahovákem a odšroubujeme horní matku a sundáme horní uložení. než všechno staré zahodíme, tak si vezmeme horní misku pružiny spodní gumové uložení, matku horního uložení a z prachovky a bumstopu sundáme jistící kroužek. Pokud máme i z těchto věcí něco nového, tak je jasné že staré nepoužijeme.
horní uložení s ložiskem, na horním uložení vidíme centrovací oko
nová prachovka, bumstop a aretační kroužek, který jsme sundaly ze staré sestavy
Teď přichází na řadu odpadní 50mm trubka (aspoň si myslím že to byla 50mm trubka - nemám ji u sebe), tu upravíme tak, že uřízneme osazení pro gumové těsnění. Aretační kroužek nasadíme na prachovku, tu potom nasadíme na upravenou odpadní trubku, vezmeme bumstop, který mázneme vazelínou a vší silou ho zatlačíme do prachovky s kroužkem, doporučuji se před tím posilnit. Je to celkem pakárna to tam dostat. Druhý způsob co jsem někde viděl, bylo rozříznutí kroužku a sesazení sestavy.
Tak že stáhneme pero, nasadíme na něj spodní gumový kroužek nasadíme to na připravený tlumič, nasadíme nový bumstop s prachovkou a dáme horní misku s ložiskem a horní uložení a dotáhneme matku horního uložení. V pístnici je imbus díra tím si pístnici podržíme při dotahování. Když už to máme takto hezky pohromadě, tak začneme povolovat stahováky a kontrolujeme, jestli nám pružina správně sedí jak dole tak nahoře. Zde už je přesně definovaná poloha pružiny a ne jen její ale i horní misky a horního uložení. Centrovací oko horního uložení je v jedné lajně s vybráním v horní misce pružiny a s úchytem tlumiče na těhlici.
jedna lajna
dotažení horního uložení
správné uložení ve spodní misce
Tak vám gratuluji ke zdárnému sesazení sestavy tlumiče. Takto sestavený tlumič dáme do podběhu a chytneme si ho pomocí horní mističky, matku stačí zatím dotáhnout rukou. Tlumič vkládáme zepředu dozadu, podvlékneme brzdovou hadičku. Před zasunutím těhlice všechno hezky namažeme, aby to šlo příště rozebrat. Dáme nové šrouby a matice. Uchycení tlumič/těhlice dotáhneme a nasadíme hadičky a kabely .
Přiděláme kost stabilizátoru. Ten kdo bude měnit kosti, tak tady jsou dvě fotografie, jedno je febi a druhé mayle HD
Teď vezmeme zvedák vložíme ho pod kulák ramene, lehce přizvedneme a zároveň centrujeme horní uložení. Následuje dotažení horní matky.
centrování horního uložení
Pokud jste se dostali až sem, tak vám blahopřeji ke zdárné repasi předního zavěšení.
Ještě jednu poznámku, používáme na šrouby vazelínu, co je vodě odolná a nikam na auto nestříkáme měděnou vazelínu. V poslední době jsem se s tímto nešvarem několikrát setkal a to i v autoservisu.