Stránka 1 z 1
Vůle ventilů
Napsal: 29 bře 2007, 00:53
od Vladimír Bublík
Musí se seřizovat vůle ventilů na Paliu 1,2 8V, typ motoru 178 B5.000?
V technických údajích ve španělském manuálu jsou hodnoty uvedeny, ale v servisní knížce není o seřizování žádná zmínka.
Víte někdo jak to s vůlemi na ventilech je?
Napsal: 29 bře 2007, 07:29
od bigben.m
pouze motory 1,6 mají hydraulické zdvihátka,motor 1,2-vůle 0,4 a 0,45-mám to francouzsky tak nedovedu přeložit ,ale větší vůli mívá vejfukovej,a 1,7 TD vůle 0,3 a 0,35.
Napsal: 29 bře 2007, 20:57
od Vladimír Bublík
To sedí. A nevíš jak často by se měly seřizovat?
Napsal: 29 bře 2007, 21:50
od bigben.m
asi se pomalu učím francouzsky-vypadá to na každých 40000
Napsal: 15 dub 2008, 17:39
od Kubasek
Tak momentálně nevím kam bych tuto záležitost mohl zařadit,ale u volnoběhu při stání se mí zdá,jako bych občas slyšel v motoru tichounké klepání.Není to vždy a nebo né vždy toto klepání vnímám,ale klepe...Opravdu netuším čím to je..Rozvody jsou od 80 000km a teď mám 109 00km.Mám 1.6 16V na LPG.Pokud máte někdo zkušenosti a nebo menší tip,šup sem s ním...Díky..
Napsal: 15 dub 2008, 19:24
od bigben.m
četl jsem hodně o problémech kvality oleje a hydroštelů.jezdíš na LBP-pardon LPG
a jaký tam máš olej? viskozita a tak...
Napsal: 15 dub 2008, 19:40
od Kubasek
Vyměnoval jsem olej ještě před montáži LPG.Od výměny do montáže jsem jezdil cca 3 měsíce,což když převedu na km,tak to dělá asi 2500km.Olej jsem volil synteťák SUNOCO Marathon 10W40...Nevzpomenu si,jestli jsem ten zvuk slyšel i tehdy,ale všiml bych si...
Napsal: 15 dub 2008, 22:12
od bigben.m
pro hydroštely je důležitá stabilní viskozita,ten olej je kvalitní , ale je otázka co s ním dělá plyn,jestli jeho degradace vysokou teplotou spalování není příliš rychlá.ale vůbec to nemusí souviset s olejem a ventilama.
Napsal: 16 dub 2008, 21:03
od Kubasek
Zajedu zítra do obchodu s olejema,kde mi ho doporučili a optám se...Vyměním svíčky jako prevenci i když to neovlivním.Snad na to mají vliv i otáčky motoru.Lítají mi od 2000 otáček po nastartování a po určité době klesne na 1100 do stabilních 1000,ale někdy se dostanu i na 8000.A když se rozjedu z kopce a vyřadím,tak mi otáčky klesnou na 5000 a někdy i vypne motor.To mi ale zešteloval pán na LPG.Prý to dělá tlak vzduchu na sání...
Napsal: 16 dub 2008, 21:29
od bigben.m
To je dost šílené kolísání otáček,nespletl ses někde s nulama?8000-to je už nebezpečný.pokud jde o podtlak-já to mám u 1,2-pod klapkou je vývod hadičky na regulaci tlaku paliva(přivřená klapka-větší podtlak otevírá přepad do nádrže) a jedna hadička jde na snímač vedle kompjutru.netěsnost těchhle hadiček by mohla dělat binec,ale jak je to s LPG....????
Napsal: 16 dub 2008, 21:37
od Kubasek
bigben.m píše:To je dost šílené kolísání otáček,nespletl ses někde s nulama?8000-to je už nebezpečný.pokud jde o podtlak-já to mám u 1,2-pod klapkou je vývod hadičky na regulaci tlaku paliva(přivřená klapka-větší podtlak otevírá přepad do nádrže) a jedna hadička jde na snímač vedle kompjutru.netěsnost těchhle hadiček by mohla dělat binec,ale jak je to s LPG....????
Ouuu...sekl jsem se.Dobře je 800,500...Dělá mit až poslední dobou.Nastartuju,otáčky vystřelí na 2000otáček a buď po chvilce klesnou na normál a nebo drží,dokud párkrát nepřeřadím rychlost..Trochu se mi to nahromadilo.Ten důvod otáček může mít klidně spojka,která nebude asi taky úplně ok..Chce to pomalu řešit a vylučovat určité příčiny..