Stránka 1 z 1
Vysoká spotřeba / Zapojení zapalovacích kabelů
Napsal: 15 bře 2007, 16:36
od Vladimír Bublík
Na svém Paliu 1.2 jsem se rozhodl vyměnit svíčky, protože při nižšších otáčkách hlavně při projíždění zatáček na dvojku docházelo k nepříjemnému cukání. Po výměně cukání zmizelo, ale výrazně vzrostla spotřeba a to z původních 6,5 l na 10 l na 100 km. V servisu na diagnostice ani při měření emisí nenašli žádnou závadu. Původní svíčky byly BERU Ultrax VXF 79 (čtyřelektrodové). Nové svíčky jsou Champion RC8BYC (dvouelektrodové). Typ motoru je 178 B5.000. Zatím jsem nepřišel na to kde je zakopaný pes.
Uvažoval jsem i o možnosti, zda jsem neprohodil zapalovací kabely na druhé cívce. Zkusil jsem je prohodit a k mému překvapení to s chodem motoru nic neudělalo.
Poraďte mi! Jaké je správné zapojení?
Napsal: 15 bře 2007, 18:35
od bigben.m
sice mám diesel,ale zkusím to.taže jestli máš dvě cívky(jak vyplívá z tvého příspěvku),tak asi dvouvývodový,což znamená , že pálí z jedné cívky oba kabely současně a to vlastně jeden válec v zážehu a druhý ve výfuku.pořadí zapalování je 1,3,4,2-takže by na jednu dvouvývodovou cívku měl být 2s3,a 1se 4 snad sem to řek dobře.
Napsal: 15 bře 2007, 18:59
od Vladimír Bublík
Dík za odpověď. Vysvětluje to, proč se při přehození kabelů na jedné cívce nic neděje.
Re: Vysoká spotřeba / Zapojení zapalovacích kabelů
Napsal: 15 bře 2007, 21:15
od vavo
Vladimír Bublík píše: z původních 6,5 l na 10 l na 100 km
Spotreba mimo mesta
?
Napsal: 16 bře 2007, 12:03
od Vladimír Bublík
Je to to kombinovaná spotřeba, ale já toho po městě moc nenajezdím. Tak 10 až 20 % z celkově ujetých km.
Už jsem uvažoval i o tom, jestli nemám zkusit vrátit tam původní svíčky. Vypadá to jako by ten benzín tekl nekde ven, ale nic jsem nenašel
Napsal: 16 bře 2007, 12:17
od vavo
Vladimír Bublík píše:Je to to kombinovaná spotřeba, ale já toho po městě moc nenajezdím.
uz som sa zlakol
, ja mam po meste 8 - 9 l, mimo mesta, samozrejme, menej
Napsal: 19 bře 2007, 10:34
od bigben.m
když sem koupil sveho disla,tak mě protýkala nafta pod málo dotaženým víkem na nádrži pod zadním sedadlem,ale benzín bys musel cítit-i když v zimě se míň odpařuje.
Napsal: 29 bře 2007, 00:08
od Vladimír Bublík
Už jsem objevil příčinu vysoké spotřeby. Byla to špatně dotažená svíčka na jednom válci. Proto byly emise vpořádku a diagnostika taky nic nezaznamenala.