Stránka 1 z 2

závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 08 bře 2007, 11:54
od runner
ahoj mám s touhle kontrolkou problém když svítí multina nejede pak stačí trefit díru na silnici a multina vyrazí jak sběsilá přestože kontrolka svítí stává se mi ale že se celý měsíc nevidíme asi to bude nějaký kontakt ale poradte kam sáhnout :) do znač. servisu se mi zatím nechce :shock:

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 08 bře 2007, 17:17
od Globusman
runner píše:ahoj mám s touhle kontrolkou problém když svítí multina nejede pak stačí trefit díru na silnici a multina vyrazí jak sběsilá přestože kontrolka svítí stává se mi ale že se celý měsíc nevidíme asi to bude nějaký kontakt ale poradte kam sáhnout :) do znač. servisu se mi zatím nechce :shock:
Ahoj, taky mi ta kontrolka svítívala. Sice se to neprojevovalo na jízdě, ale občas svítila. Pak jsem autem prohnal plnou nádrž tím dražším dieslem od Shellu (poradil mi to kamarád) a od té doby už ani neblikla :wink:

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 08 bře 2007, 18:03
od Minimaxa
runner píše:ahoj mám s touhle kontrolkou problém když svítí multina nejede pak stačí trefit díru na silnici a multina vyrazí jak sběsilá přestože kontrolka svítí stává se mi ale že se celý měsíc nevidíme asi to bude nějaký kontakt ale poradte kam sáhnout :) do znač. servisu se mi zatím nechce :shock:
tato kontrolka signalizuje závadu na samotných vstřicích, pokud je to znát na jízdě, znamená to opravdu závadu vstřiku, buď jednoho, nebo i více. Pokud se objebuje jen občas, může na to mít vliv kvalita nafty kterou natankuješ, teplota okolí - mráz, dobré je sem tam v zimě použít kvalitní aditivum. Jestli je to opravdu závadu vstřiku ti zjistí po napíchnutí na diagnostiku. A pokud je to tak, tak se připrav na velkou díru do peněženky :cry: Nový vstřik většinou překousne i méně kvalitní naftu, u starého je to horší. chtělo by je vyndat ven a změřit jak tlakují. ale to je opět věc servisu.

Napsal: 09 bře 2007, 08:10
od runner
díky za tipy a rady asi začnu léčbu dražší naftou pak uvidíme ozvu se jak to dopadlo :D

Napsal: 09 bře 2007, 23:35
od kaktusenka
Potvrzuji palivo od Shellu nebo taky Agip a Esso jako diametrálně odlišné pro kvalitu jízdy. Zásadně už netankuju u Benzíny nebo Ono, zvlášť markantní je takový rozdíl - netáhne to-, pokud máte možnost si palivo otestovat na nějakém autě se slabším motorem, jako je Polo 1litr ( to moje má nalítáno na Shell poweru 385.000).
Teď na Multině Jtd jsem absolvoval studený start s oroseným čelem, kdy motor ani neškytl. Chlapci auto odvlekli na laně do servisu a po sundání deklu motoru bylo jasno. Mokro od nafty , zpuchřelé hadičky na vstřicích,
výměna za 400,- a už ve čtvrtek to bylo KV-Teplice -Ústí-Liberec- Mělník -KV s perfektním zátahem.
Ročně najezdím dost a většinou(pokud netankuju srágory) se veškeré závady po kontrole projeví a po odhalení jako bananalálity.
Držím palce.

Napsal: 11 bře 2007, 17:26
od marcel.pce
Ahoj, já ke každému tankování automaticky do nafty leju díl starého dobrého oleje pro dvoutakty M2T. Kdysi mi jeden mechanik z Dieselservisu vysvětloval, že nejhorší pro vstřikovací soustavu je "voda v naftě" (to jsem chápal) a "suchá nafta" (to jsem nechápal :o) a výše uvedené mi doporučil jako řešení... 8)

Napsal: 12 bře 2007, 13:37
od woodywoodpecker
Ona je to s tou kontrolkou trochu záhada. Mě to dělalo hlavně při teplotách kolem mínus 10°C. A bylo to znát už cca 5vteřin předtím,než se rozsvítila. Motor prostě ztumil jako když se připne klima. A pak svítila až dokud nebyl motor zahřátý a do nového startování. Pak to dělala i při teplotách kolem nuly. Nastala výměna potenciometru pedálu plynu a byl klid. Letos nevím, zima stála za prd.

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 26 pro 2010, 17:25
od Kubanec
Dneska při cestě do práce asi 15 km se mi zničeho nic rozsvítila kontrolka vstřiku,necuklo to ,vůbec nic se nestalo jenom se rozsvítila kontrolka na budíku a i potom auto jelo normálně.Ráno bylo -12 stupňů a start byl malinko nejistý ,ale jinak vše jako vždy a co teď?? poraďte díky Kubas.

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 27 pro 2010, 09:08
od marcel.pce
Ahoj, protože máš "105ku", předpokládám, že je v ní palubka bez otáčkoměru. Pak je to složitější, protože je jedna kontrolka na vše (u 110ky je zvlášť kontrolka na paliv. systém a na ŘJ motoru).

Obecně: Může to být cokoliv, ale týká-li se to paliv. soustavy, tak bych primárně šel po naftě - voda ve filtru, zparafinovatělá nafta a pod. - palivový filtr "hlásí" každou neprůchodnost:
Vypust vodu zátkou pod paliv filtrem, přidej do nafty přísadu proti zamrzání a modli se, aby se to už nikdy nerozsvítilo.....

:-) :-) :-)

Pěkné svátky a šťastný nový rok.
Marcel

Re:

Napsal: 27 pro 2010, 09:20
od marcel.pce
marcel.pce píše:Ahoj, já ke každému tankování automaticky do nafty leju díl starého dobrého oleje pro dvoutakty M2T. Kdysi mi jeden mechanik z Dieselservisu vysvětloval, že nejhorší pro vstřikovací soustavu je "voda v naftě" (to jsem chápal) a "suchá nafta" (to jsem nechápal :o) a výše uvedené mi doporučil jako řešení... 8)

Uplynul nějaký ten čas a olej do nafty neleju. Nemusím.
Na trhu je naštěstí dost přípravků, které kvalitu paliva řeší.
Osobně používám VIF (vítěz nějakých těch testů a doporučený BOSCHem který vyrábí vstřikovací elementy) a TDA od Castrolu. Naftu tankuju výhradně AGIP DieselTech (dříve Vervu od Benziny, ale ta cena!!)

Mám najeto 270tis. a zatím vše OK (i vstřiky se drží statečně) - potkal jsem mnoho JTD, které mají v polovině kilometrů vstřiky v kopru. Vesměs tankovali tu nejlevnější naftu a teď to zaplatěj. Je to jako na půjčku...

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 27 pro 2010, 17:41
od r.aper
Zdravím,budte rádi,že aspoň nastartujete! Den před Štědrým dnem jsme vyjeli nakoupit,chvíli to točilo,než chytnul motor a pak sem tam problikla sig.vstřikování.V mrazech to dělávalo,tak jsem tomu nevěnoval pozornost.Po nákupu velký problém!Motor točil jak urvany ale nechtělo to naskočit,po opakovaném startování to chytlo a vzápětí zdechlo.A tak dokola.Dnes dojel frajer s diagnostikou,nic neukázala,respektive ukázala,že vysokotlaké čerp.je ok.Po připojení startkablu to naskočilo a pár vteřin jelo na 3 válce.Odborník opatrně vyřkl,že asi bude špatný vstřikovač.Poradil aditivum,sbalil 500,- a odjel.Nalil jsem aditivum a protáhnul to 60km.Motor šlapal jak švýcarské hodinky.Po zaparkování před domem jsem zkusil nastartovat znovu-a jsem tam,kde před tím.Točí ale nechytá! Tak co teď?

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 27 pro 2010, 18:10
od mad mike
předpokládám, že je řeč o dieselu. takže zaprvé zkontrolovat palivový filtr - nevím jestli je ještě v motorovém prostoru nebo je jen sítko v nádrži, každopádně zkontrolovat obojí. dále kontrola těsnosti palivového potrubí. kontrola tlaku paliva.

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 27 pro 2010, 18:20
od r.aper
To můžu zrobit,ale jak svépomocí zjistit tlak v potrubí? Jinak jsem opoměl napsat,že kontrolka vstřikování při poslední jízdě už svítila pořád.Když tak nějak laicky uvažuju,tak kdyby byl v tahu vstřikovač,tak by to nastartovat snad šlo,ne?Blbě,ale šlo? A určitě by to šlo poznat na chodu motoru.Nebo se pletu?

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 27 pro 2010, 18:52
od mad mike
jo asi by šlo nastartovat, na tlak paliva jedině udělat přechod na nějaké manometr, nevím ale jaký tlak tam ma byt a hlavně jaký systém tam je - čerpadlo/tryska nebo čerpadlo/ el.vstřikovač?

Re: závada ve vstřikovací soustavě

Napsal: 28 pro 2010, 10:13
od marcel.pce
Ahoj,
vůbec netušíme, jaké máš auto a bez toho se opravdu nedá radit. V každém autě je jiný systém s jinými problémy.
Většina aut po roce 2000 umí diagnosticky sdělit, jak je na tom s palivovou soustavou a především jaký tlak mají jednotlivé části. Problém je, že u Fiatů to dokáže málokterá univerzální diagnostika a spolehlivě ti to prozradí jen Examiner. Doporučuji tedy originální diagnostiku ve Fiatu nebo ji semtam vlastní i některé značkové servisy (při ceně od 250tis. se nedivím).
Ve finále to může být i levnější, než postupné pokusy o oživení.