Stránka 1 z 2
závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 08 bře 2007, 11:54
od runner
ahoj mám s touhle kontrolkou problém když svítí multina nejede pak stačí trefit díru na silnici a multina vyrazí jak sběsilá přestože kontrolka svítí stává se mi ale že se celý měsíc nevidíme asi to bude nějaký kontakt ale poradte kam sáhnout
do znač. servisu se mi zatím nechce
Re: závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 08 bře 2007, 17:17
od Globusman
runner píše:ahoj mám s touhle kontrolkou problém když svítí multina nejede pak stačí trefit díru na silnici a multina vyrazí jak sběsilá přestože kontrolka svítí stává se mi ale že se celý měsíc nevidíme asi to bude nějaký kontakt ale poradte kam sáhnout
do znač. servisu se mi zatím nechce
Ahoj, taky mi ta kontrolka svítívala. Sice se to neprojevovalo na jízdě, ale občas svítila. Pak jsem autem prohnal plnou nádrž tím dražším dieslem od Shellu (poradil mi to kamarád) a od té doby už ani neblikla
Re: závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 08 bře 2007, 18:03
od Minimaxa
runner píše:ahoj mám s touhle kontrolkou problém když svítí multina nejede pak stačí trefit díru na silnici a multina vyrazí jak sběsilá přestože kontrolka svítí stává se mi ale že se celý měsíc nevidíme asi to bude nějaký kontakt ale poradte kam sáhnout
do znač. servisu se mi zatím nechce
tato kontrolka signalizuje závadu na samotných vstřicích, pokud je to znát na jízdě, znamená to opravdu závadu vstřiku, buď jednoho, nebo i více. Pokud se objebuje jen občas, může na to mít vliv kvalita nafty kterou natankuješ, teplota okolí - mráz, dobré je sem tam v zimě použít kvalitní aditivum. Jestli je to opravdu závadu vstřiku ti zjistí po napíchnutí na diagnostiku. A pokud je to tak, tak se připrav na velkou díru do peněženky
Nový vstřik většinou překousne i méně kvalitní naftu, u starého je to horší. chtělo by je vyndat ven a změřit jak tlakují. ale to je opět věc servisu.
Napsal: 09 bře 2007, 08:10
od runner
díky za tipy a rady asi začnu léčbu dražší naftou pak uvidíme ozvu se jak to dopadlo
Napsal: 09 bře 2007, 23:35
od kaktusenka
Potvrzuji palivo od Shellu nebo taky Agip a Esso jako diametrálně odlišné pro kvalitu jízdy. Zásadně už netankuju u Benzíny nebo Ono, zvlášť markantní je takový rozdíl - netáhne to-, pokud máte možnost si palivo otestovat na nějakém autě se slabším motorem, jako je Polo 1litr ( to moje má nalítáno na Shell poweru 385.000).
Teď na Multině Jtd jsem absolvoval studený start s oroseným čelem, kdy motor ani neškytl. Chlapci auto odvlekli na laně do servisu a po sundání deklu motoru bylo jasno. Mokro od nafty , zpuchřelé hadičky na vstřicích,
výměna za 400,- a už ve čtvrtek to bylo KV-Teplice -Ústí-Liberec- Mělník -KV s perfektním zátahem.
Ročně najezdím dost a většinou(pokud netankuju srágory) se veškeré závady po kontrole projeví a po odhalení jako bananalálity.
Držím palce.
Napsal: 11 bře 2007, 17:26
od marcel.pce
Ahoj, já ke každému tankování automaticky do nafty leju díl starého dobrého oleje pro dvoutakty M2T. Kdysi mi jeden mechanik z Dieselservisu vysvětloval, že nejhorší pro vstřikovací soustavu je "voda v naftě" (to jsem chápal) a "suchá nafta" (to jsem nechápal
) a výše uvedené mi doporučil jako řešení...
Napsal: 12 bře 2007, 13:37
od woodywoodpecker
Ona je to s tou kontrolkou trochu záhada. Mě to dělalo hlavně při teplotách kolem mínus 10°C. A bylo to znát už cca 5vteřin předtím,než se rozsvítila. Motor prostě ztumil jako když se připne klima. A pak svítila až dokud nebyl motor zahřátý a do nového startování. Pak to dělala i při teplotách kolem nuly. Nastala výměna potenciometru pedálu plynu a byl klid. Letos nevím, zima stála za prd.
Re: závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 26 pro 2010, 17:25
od Kubanec
Dneska při cestě do práce asi 15 km se mi zničeho nic rozsvítila kontrolka vstřiku,necuklo to ,vůbec nic se nestalo jenom se rozsvítila kontrolka na budíku a i potom auto jelo normálně.Ráno bylo -12 stupňů a start byl malinko nejistý ,ale jinak vše jako vždy a co teď?? poraďte díky Kubas.
Re: závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 27 pro 2010, 09:08
od marcel.pce
Ahoj, protože máš "105ku", předpokládám, že je v ní palubka bez otáčkoměru. Pak je to složitější, protože je jedna kontrolka na vše (u 110ky je zvlášť kontrolka na paliv. systém a na ŘJ motoru).
Obecně: Může to být cokoliv, ale týká-li se to paliv. soustavy, tak bych primárně šel po naftě - voda ve filtru, zparafinovatělá nafta a pod. - palivový filtr "hlásí" každou neprůchodnost:
Vypust vodu zátkou pod paliv filtrem, přidej do nafty přísadu proti zamrzání a modli se, aby se to už nikdy nerozsvítilo.....
Pěkné svátky a šťastný nový rok.
Marcel
Re:
Napsal: 27 pro 2010, 09:20
od marcel.pce
marcel.pce píše:Ahoj, já ke každému tankování automaticky do nafty leju díl starého dobrého oleje pro dvoutakty M2T. Kdysi mi jeden mechanik z Dieselservisu vysvětloval, že nejhorší pro vstřikovací soustavu je "voda v naftě" (to jsem chápal) a "suchá nafta" (to jsem nechápal
) a výše uvedené mi doporučil jako řešení...
Uplynul nějaký ten čas a olej do nafty neleju. Nemusím.
Na trhu je naštěstí dost přípravků, které kvalitu paliva řeší.
Osobně používám VIF (vítěz nějakých těch testů a doporučený BOSCHem který vyrábí vstřikovací elementy) a TDA od Castrolu. Naftu tankuju výhradně AGIP DieselTech (dříve Vervu od Benziny, ale ta cena!!)
Mám najeto 270tis. a zatím vše OK (i vstřiky se drží statečně) - potkal jsem mnoho JTD, které mají v polovině kilometrů vstřiky v kopru. Vesměs tankovali tu nejlevnější naftu a teď to zaplatěj. Je to jako na půjčku...
Re: závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 27 pro 2010, 17:41
od r.aper
Zdravím,budte rádi,že aspoň nastartujete! Den před Štědrým dnem jsme vyjeli nakoupit,chvíli to točilo,než chytnul motor a pak sem tam problikla sig.vstřikování.V mrazech to dělávalo,tak jsem tomu nevěnoval pozornost.Po nákupu velký problém!Motor točil jak urvany ale nechtělo to naskočit,po opakovaném startování to chytlo a vzápětí zdechlo.A tak dokola.Dnes dojel frajer s diagnostikou,nic neukázala,respektive ukázala,že vysokotlaké čerp.je ok.Po připojení startkablu to naskočilo a pár vteřin jelo na 3 válce.Odborník opatrně vyřkl,že asi bude špatný vstřikovač.Poradil aditivum,sbalil 500,- a odjel.Nalil jsem aditivum a protáhnul to 60km.Motor šlapal jak švýcarské hodinky.Po zaparkování před domem jsem zkusil nastartovat znovu-a jsem tam,kde před tím.Točí ale nechytá! Tak co teď?
Re: závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 27 pro 2010, 18:10
od mad mike
předpokládám, že je řeč o dieselu. takže zaprvé zkontrolovat palivový filtr - nevím jestli je ještě v motorovém prostoru nebo je jen sítko v nádrži, každopádně zkontrolovat obojí. dále kontrola těsnosti palivového potrubí. kontrola tlaku paliva.
Re: závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 27 pro 2010, 18:20
od r.aper
To můžu zrobit,ale jak svépomocí zjistit tlak v potrubí? Jinak jsem opoměl napsat,že kontrolka vstřikování při poslední jízdě už svítila pořád.Když tak nějak laicky uvažuju,tak kdyby byl v tahu vstřikovač,tak by to nastartovat snad šlo,ne?Blbě,ale šlo? A určitě by to šlo poznat na chodu motoru.Nebo se pletu?
Re: závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 27 pro 2010, 18:52
od mad mike
jo asi by šlo nastartovat, na tlak paliva jedině udělat přechod na nějaké manometr, nevím ale jaký tlak tam ma byt a hlavně jaký systém tam je - čerpadlo/tryska nebo čerpadlo/ el.vstřikovač?
Re: závada ve vstřikovací soustavě
Napsal: 28 pro 2010, 10:13
od marcel.pce
Ahoj,
vůbec netušíme, jaké máš auto a bez toho se opravdu nedá radit. V každém autě je jiný systém s jinými problémy.
Většina aut po roce 2000 umí diagnosticky sdělit, jak je na tom s palivovou soustavou a především jaký tlak mají jednotlivé části. Problém je, že u Fiatů to dokáže málokterá univerzální diagnostika a spolehlivě ti to prozradí jen Examiner. Doporučuji tedy originální diagnostiku ve Fiatu nebo ji semtam vlastní i některé značkové servisy (při ceně od 250tis. se nedivím).
Ve finále to může být i levnější, než postupné pokusy o oživení.