Stránka 1 z 3
HELP - klepání v motoru po nastartování
Napsal: 05 bře 2007, 15:36
od xmd
ahojte, potreboval bych poradit
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
po nastartovani zacne v motoru neco klepat(tukat) a po cca minute to pozvolna prestane(ztisuje se to) a po zahrati je motor tichy jak ma byt. Dela to jen ted v "zime" kdyz to stoji treba prez noc nebo delsi dobu, jinak to je v poho. Nevite nekdo cim by to mohlo byt? nesetkal jste se s tim nekdo? Jedna se o mk2 1.2 8V 2001
Napsal: 05 bře 2007, 15:42
od onc
... dela me to taky... ale neresim to ...
Napsal: 05 bře 2007, 15:47
od kunisek
čau, mě to dělá u činkve taky,ale to vím že to dělají ventily, protože činkve má automatické štelování ventilů a po cca 20 sekundách to přestane, neboť se to tlakem oleje sešteluje samo.
Napsal: 05 bře 2007, 15:58
od xmd
nj, ale tohle punto hydrostavy nema a to klepani je docela hlasite.
Napsal: 05 bře 2007, 16:02
od kunisek
hmmm...., ale i tak by to mohly být ventily?! nic jiného mě teda v tuto chvíli nenapadá,čím by to mohlo být???
Napsal: 05 bře 2007, 16:18
od dedo.miki
Je to ventil čo klepe a po zohriati sa vôla zmenšuje.Preto sa ventily nastavujú za studena.
Napsal: 05 bře 2007, 17:30
od xmd
takze by pomohlo seridit ventily?
Napsal: 05 bře 2007, 17:45
od majco
kunisek píše:čau, mě to dělá u činkve taky,ale to vím že to dělají ventily, protože činkve má automatické štelování ventilů a po cca 20 sekundách to přestane, neboť se to tlakem oleje sešteluje samo.
automatické štelovanie ventilov v motore 900 som ešte nevidel ! 20s ti trvá kým sa ti dostane olej k vačke a premaže to! potom už nejde kov na kov a prestane to klepať ! automatické štelovanie ventilov majú nové motory alebo aj staré 16ventily . dokonca ani Punto 1.1 1.2-8v nemá štelovanie ventilov autom. len podložky medzi vačkou a zdvihatkom . opravte ma jestli se pletu!
Napsal: 05 bře 2007, 17:58
od kunisek
u mého činkve,sou hydroštely,což by mělo znamenat, po zahřátí motoru a oleje na určitou teplotu se zdvihátka samo doštelují. tak nějak to tam je,presně to už nevím.
Napsal: 06 bře 2007, 08:00
od xmd
nj, ale cim to je zpusobene a hlavne jak to vyresit aby to uz neklepalo?
Napsal: 06 bře 2007, 08:07
od kunisek
no jako první, bych si nechal seridit ty ventily, a pak se uvidi, ale melo by to byt tim(pokud to jde opravdu z motoru). jinak by se měly ventily serizovat pravidelne podle ujetych Km, myslim po 60tis nebo tak nejak.
Napsal: 06 bře 2007, 08:27
od xmd
zkusim to, auto ma najeto 90tis a nejspis to serizovane jeste nebylo.
Napsal: 06 bře 2007, 08:28
od kunisek
no,tak to teda zkus a pak dej vedet jak si dopadl.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Napsal: 15 srp 2007, 08:23
od Mark L.
Nechci zakladat zbytecne nove tema, tak to napisu sem. Nemam uplne stejny, ale podobny problem. Po nastartovani, a ikdyz je motor teply se ozyva klepani z oblasti vstrikovani. Kdyz koukam na motor tak zvuk slysim z mista mezi plastovym deklem vzd.filtru a motorovou stenou, takze urcite je to oblast kolem vstrikovaci jednotky. Zvuk silne pripomina sici stroj. Jde o Mk1 1.2 8V. Ma nekdo podobnou zkusenost? Dik.
Napsal: 15 srp 2007, 09:37
od majco
Mark L. píše:Nechci zakladat zbytecne nove tema, tak to napisu sem. Nemam uplne stejny, ale podobny problem. Po nastartovani, a ikdyz je motor teply se ozyva klepani z oblasti vstrikovani. Kdyz koukam na motor tak zvuk slysim z mista mezi plastovym deklem vzd.filtru a motorovou stenou, takze urcite je to oblast kolem vstrikovaci jednotky. Zvuk silne pripomina sici stroj. Jde o Mk1 1.2 8V. Ma nekdo podobnou zkusenost? Dik.
Predpokladám že máš jednobodový vstrek a ten zvuk robí vstrekovač takže v pohode.