Stránka 1 z 1

INFO - kolko RPM mozem tocit 1.2 16V ?

Napsal: 26 úno 2007, 15:54
od ygzo
Caute. Kolko otacok maximalne este 1.2 16V puntovi MK2 este neublizuje? :? V podstate na otackomeri nie je cervena zona, tak neviem do kolko to mozem vytocit ked potrebujem sviznejsie zrychlit.

Napsal: 26 úno 2007, 17:38
od majco
ako tak pozerám mal si si zaobstarať 1.8 a nie 1.2 16v! :P :P
podla mna krátkodobo pokial to ide ,ale držať to v otáčkach nemá velký význam !

Napsal: 26 úno 2007, 18:00
od Patrik
Podívej se do Albumu, kdysi jsem tam nastrkal výkonové křivky Punt.
Z toho to pochopíš.
Slovně - vklidu jej můžeš vytočit za 6 tisíc, ale nejlepší je řadit při takových 5.300 točkách, dál to nedává smysl, protože od 5 tisíc je motor škrcen na konstantní výkon 80k (tedy krouťák padá dolů).

Napsal: 26 úno 2007, 18:23
od Vencapunto
Obecně motor točí co dovolí omezovač otáček.Pokud neni odblokovanej

Napsal: 26 úno 2007, 19:14
od jirka
a má 1,2 16V omezovač? já se ho ještě nedotkl

Napsal: 26 úno 2007, 19:23
od Vencapunto
By měl mít ne.1,2 8v má něco za 6000ot/min.Zkoušel sem to,ale je to týrání motoru :oops:

Napsal: 26 úno 2007, 23:55
od 75ka
Ja na punte 1,2 75k citim obmedzovac pri 6700-6800 ot/min :lol: ..no a to ze radit sa ma pri 5300 otackach je podla mna blbe lebo potom dalsi stupen ma pod 4000 co je dost biedne kedze tento špunt sa citi nalepsie nad 4000

Napsal: 26 úno 2007, 23:58
od NewEddie
Mozes tocit do nejakych 6500 - teda aspon na sportingu je to tak ale to je 6kvalt, osobne odporucam preradit po 5000 - potom uz krivka vykonu pada ...a necitis ziadne zrychlenie ...takze radsej preradit a dalej pridavat a zase preradit ...az kym nie je kam :D

Napsal: 27 úno 2007, 00:20
od ygzo
Diky moc, aspon viem ze som to bezpecne netocil moc. Bezne mi staci tocit do 4000-5000 otacok pri sviznejsej jazde. Ked sa nikam neponahlam, tak preradujem pri 3000-3500, je to uspornejsie a staci to uplne. A ked zase z krizovatky chcem sundat nejaku ochcafku :D tak davam do 6 tisic :)

Napsal: 27 úno 2007, 07:39
od ygzo
majco píše:ako tak pozerám mal si si zaobstarať 1.8 a nie 1.2 16v! :P :P
podla mna krátkodobo pokial to ide ,ale držať to v otáčkach nemá velký význam !
A preco som si mal zaobstarat 8v? Ten som prave nechcel, je to slabsie. Predsa len niekde sa tych 20 koni ci kolko je tam rozdiel prejavit musi.

Napsal: 27 úno 2007, 09:59
od majco
ygzo píše:
majco píše:ako tak pozerám mal si si zaobstarať 1.8 a nie 1.2 16v! :P :P
podla mna krátkodobo pokial to ide ,ale držať to v otáčkach nemá velký význam !
A preco som si mal zaobstarat 8v? Ten som prave nechcel, je to slabsie. Predsa len niekde sa tych 20 koni ci kolko je tam rozdiel prejavit musi.
Nie 8v ale------ 1,8benzín to je objem! :P :P :P pokial to čierne na logu je toja kára! myslím týn MK2-kasňa

Napsal: 27 úno 2007, 10:24
od ygzo
majco píše:
ygzo píše:
majco píše:ako tak pozerám mal si si zaobstarať 1.8 a nie 1.2 16v! :P :P
podla mna krátkodobo pokial to ide ,ale držať to v otáčkach nemá velký význam !
A preco som si mal zaobstarat 8v? Ten som prave nechcel, je to slabsie. Predsa len niekde sa tych 20 koni ci kolko je tam rozdiel prejavit musi.
Nie 8v ale------ 1,8benzín to je objem! :P :P :P pokial to čierne na logu je toja kára! myslím týn MK2-kasňa
Je to moja kara na tom obrazku. No 1.8 by bola super, to by lietalo jak besne. Ked vidim co dokaze uz len ten malicky 1.2 16V, tak ja by som sa asi ale s tou 1.8 niekde zabil :)
Ale ja som to povodne kupoval ako normalne auto male, aby nemalo vleku spotrebu, na nejake sportove jazdy som nepomyslal.

Napsal: 27 úno 2007, 12:13
od majco
ygzo píše:
majco píše:
ygzo píše: A preco som si mal zaobstarat 8v? Ten som prave nechcel, je to slabsie. Predsa len niekde sa tych 20 koni ci kolko je tam rozdiel prejavit musi.
Nie 8v ale------ 1,8benzín to je objem! :P :P :P pokial to čierne na logu je toja kára! myslím týn MK2-kasňa
Je to moja kara na tom obrazku. No 1.8 by bola super, to by lietalo jak besne. Ked vidim co dokaze uz len ten malicky 1.2 16V, tak ja by som sa asi ale s tou 1.8 niekde zabil :)
Ale ja som to povodne kupoval ako normalne auto male, aby nemalo vleku spotrebu, na nejake sportove jazdy som nepomyslal.
viem o čom hovoríš mal som pred Puntom Feldu 1.3 a chcel som niečo male s malým motorom a hlavne nech to nekvitne! kúpil som Punto 1.1 a s feldou 1.3 spi si to hravo poradí! A určite sa k felde nevrátim!!!!
PUNTO 8) už sa teším na grande!!!!!!!!!!!

Napsal: 27 úno 2007, 13:50
od Patrik
75ka píše:Ja na punte 1,2 75k citim obmedzovac pri 6700-6800 ot/min :lol: ..no a to ze radit sa ma pri 5300 otackach je podla mna blbe lebo potom dalsi stupen ma pod 4000 co je dost biedne kedze tento špunt sa citi nalepsie nad 4000
Bavím se o konkrétním motoru 1.2 16V Mk2. V 1.2 75 jsem zatím nejel a třeba v 1.2 16V Mk1 skutečně má smysl točit na 6000. Ale u vzpomínaného motoru, nečipnutého, platí to, že za 5000 moment řízeně padá. Takže takových 5300-5400maximálně a šup tam další kvalt. Je to sice nahlavu, točit 16ti ventilový a ještě k tomu italský motor jen něco za 5000, ale prostě taková je realita. Holt 1.2 16V Mk2 dostala německé vstřikování Bosch, to není Magneti-Marelli.