Stránka 1 z 5

HELP - Po startu zdechne 1,2 8V MK2

Napsal: 18 úno 2007, 17:06
od onc
... uz dva mesice mi po nastartovani studenyho motora nedrzi otacky a chcipne ...
... po opakovanem nastartovani je vse OK ...
... pri zahratem motoru je taky vse OK ...
... dela to proste jen pri prvnim nastartovani studeneho motoru ...
... svicky, kable, filtr jsou novy ... skrtici klapka je vycistena 2x ...
... 2x na diagnostice a vse OK ... v servisech chcou menit celou klapku ...

... prosim poradte vcem je problem ... uz fakt nevim ...

Napsal: 18 úno 2007, 19:17
od Jarous1
Na 95% to je teplotní čidlo na základě něhož řídící jednotka nastavuje polohu škrtící klapky. Mám Bravu 1.2 16V a měl jsem naprosto stejné příznaky jako ty. Na diagnostice to taky nic neukázalo. Čidlo mě stálo 510kč. Teď Brava zase šlape jako hodinky.

Napsal: 18 úno 2007, 19:20
od onc
Jarous1 píše:Na 95% to je teplotní čidlo na základě něhož řídící jednotka nastavuje polohu škrtící klapky. Mám Bravu 1.2 16V a měl jsem naprosto stejné příznaky jako ty. Na diagnostice to taky nic neukázalo. Čidlo mě stálo 510kč. Teď Brava zase šlape jako hodinky.
... cidlo teploty motoru mam novy ... promeroval jsem i to stary a bylo taky OK ...

Napsal: 18 úno 2007, 19:40
od Jarous1
Hmm tak to je blbý, byla by to relativně levná oprava. Ještě mě napadá, jestli nemáš přirezlej ten "váleček" na krokovém motorku.

Napsal: 18 úno 2007, 19:43
od onc
... to by delalo bordel furt ...

Napsal: 18 úno 2007, 20:02
od dedo.miki
A štaruješ to tak ,že zapneš klúč do polohy zapalovacej a počkáš asi 10 sekund a až potom štaruješ?

Napsal: 18 úno 2007, 20:07
od onc
dedo.miki píše:A štaruješ to tak ,že zapneš klúč do polohy zapalovacej a počkáš asi 10 sekund a až potom štaruješ?
... samozrejme ... nekdy cekam i dyl cca 30s az 1minutu ...

Napsal: 18 úno 2007, 21:43
od be.smile
blba otazka ale proc by mel u tohoto typu motoru cekat 10 sec? snad to neni diesel aby se neco zhavilo...jinak jestli mas moznost zkus vymenit baterku.ty puvodni 44 pokud jsou starsi muzou mit horsi kapacitu.a treba je to ten problem ze RJ zjisti mensi napeti nez by melo byt.

Napsal: 18 úno 2007, 22:40
od onc
be.smile píše:blba otazka ale proc by mel u tohoto typu motoru cekat 10 sec? snad to neni diesel aby se neco zhavilo...jinak jestli mas moznost zkus vymenit baterku.ty puvodni 44 pokud jsou starsi muzou mit horsi kapacitu.a treba je to ten problem ze RJ zjisti mensi napeti nez by melo byt.
... ceka se kvuli nacteni polohy skrtici klapky ...
... origos baterka v puntu ma 40Ah ... baterku mam novou 55Ah ...
... kdyby to bylo baterkou tak to bude delat pri kazdym startu ...

Napsal: 18 úno 2007, 23:32
od be.smile
no..tak sem se byl divat a mam tam 50 ah baterku..je to original z vyroby.ale to stejny me delalo auto jeste uplne novy.prvni start nic..a az druhej popr treti po dlouhym premolouvani konecne chytl.delalo to po kratkych jizdach atd.kdyz byla slabsi baterka.

Napsal: 19 úno 2007, 05:48
od martello
Mně se to stávalo u Palia. Vyměnil jsem zapalovací kabely, ale i svorky na baterce "-pólem po utažení šlo otáčet" a od tý doby to startuje normálně.

Napsal: 19 úno 2007, 14:47
od onc
... takze upresnuji ... startovani je OK ... motor toci jak vztekle ... bezproblemu
naskoci ... otacky jdou k cca 1800 a zacinaji klesat ... pri klesnuti na 1200
to najednou zdechne (nekdy pri 500ot se snazi znova chytit, ale stejne zdechne)
... nastartuji podruhe vse OK, otacky zas vyskoci, klesnou na 1200
a pomalinku klesaji dal ... kdyz je motor teply nebo vlazny
je to bez problemu ... jeste se sem tam stane, kdyz auto stoji venku (v praci)
tak behem jizdy zustanou otacky viset cca 1500 - 1800ot/min ...

... vymeneny: kable, svicky, vzduch. filtr, cidlo teploty motoru
... 2x examiner - bez chyby
... 2x vycistena skrtici klapka - bez znatelneho zlepseni
... spotreba je OK

Napsal: 19 úno 2007, 18:56
od martello
Taky mi to startovalo v pohodě, hned napoprví motor naskočil otáčky na cca2000 a zdechlo to na podruhý zůstaly na 1200-1500 podle teploty. Vyměnil jsem ty kabely a svorky na baterce a je to dobrý. Čím to bylo nevím :?:, ale fachá to. Ta -svorka byla tak volná že při zavrtění s ní zdechlo rádio, jestli měla při startu ŘJ málo proudu nevím baterku mám 55Ah VARTA BluDynamic.

Napsal: 19 úno 2007, 19:30
od onc
martello píše:Taky mi to startovalo v pohodě, hned napoprví motor naskočil otáčky na cca2000 a zdechlo to na podruhý zůstaly na 1200-1500 podle teploty. Vyměnil jsem ty kabely a svorky na baterce a je to dobrý. Čím to bylo nevím :?:, ale fachá to. Ta -svorka byla tak volná že při zavrtění s ní zdechlo rádio, jestli měla při startu ŘJ málo proudu nevím baterku mám 55Ah VARTA BluDynamic.
... kable mam novy, na starych to cukalo, na novych uz ne ... svorky na
baterce jsou taky OK ...

Napsal: 19 úno 2007, 19:51
od dedo.miki
Trebalo by načítať závadu a tam by malo vypísať približnú chybu.Ale musí mechanik každú veličinu zvlášť.