Stránka 1 z 1
Prosim o radu, jsem novacek u fiatu
Napsal: 30 led 2007, 22:19
od Kovar
Zdravim, nabidla se mi sance ziskat Fiata Uno 1,3 Turbo i.e. z roku 85. Kaslte je komplet natrena asi stetkou, fakt hruza. Podlaha propadla a prohnila. Ale cena je vzhledem k motoru celkem slusna.. rekne cena co bych za to dostal ve sberne zeleza. Mel jsem ho asi na hodinu abych to vyzkousel a prohlid. Motor se mi zdalo ze jede celkem dobre. Ukazatel turba sel nejvys na pulku (tocil jsem maximalne 4500ot. nechtel jsem to vubec honit, dlouho to stalo). Brzdy jako by tam nebyly. Strasne tvrdy brzdovy pedal, takze prvni otazka, zda je to na novy brzdy, nebo budou chtit jen procistit? Pri plnym rejdu na levou stranu neco pravidelne tukalo (bylo to v zavislosti na rychlosti toceni kola) pripadalo mi to jako by to snad byl kloub na poloose. Mohlo by to byt ono? jak bych to zjistil? Turbo i kdyz netlacilo naplno, tak celkem nahlas svistelo.Mam jeste scenica a Octavii II obe v turbu a slysim je minimalne a vim, ze pokud u techto aut turbo svisti, tak je po smrti, je tomu tak i u Una?Na palubce se rozvsitila cervena kontrolka jakyhosi vetracku nebo tak neco to bylo. Co by to mohlo signalizovat? Dale po otoceni klicku do polohy kdy se rozsviti zakladni kontrolky na palubce, tak elektrika funguje, ale jakmile nastartuju tak uz nejde temer nic (vetrak topeni,hodiny,sterace-ale ty jsem nezkousel pri prvni poloze klicku) Je to nesvar fiatu, nebo je to neco ojedineleho, co bude slozite opravit? Dale bych Vas poprosil, zda byste mi mohli rict nejako radu na co se podivat, hlavne z motorove casti, ptz premyslim o presunu motoru do jine kastle, ktera je alespon trochu zdrava. S tim bych se take chtel zeptat, zda by to byl nejaky vyrazny problem, treba s uchyty naprav, motoru a prevodovky. Jednalo by se o kastli z Una LOGO Fire tusim. Prosim Vas o rychlou odpoved na co nejvice otazek, ktere jsem zde polozil Moc byste mi tim pomohli pri rozmysleni, zda do toho vubec mam jit. Dekuji
Napsal: 31 led 2007, 23:16
od lacin
No de o to, kolik to auto stoji. Co popisujes, tak za to bych nedal vic, jak tri litry. Ale pokud je to do tehle castky, tak do toho jdi. Pokud se v autech vyznas a ses schopen si hodne veci spravit, tak se toho neboj. Nastesti to jeste neni tak slozity.
Tak od zacatku: ukazatel turba sel max na pulku. Coz je cca pul baru. To je ok, ikdyz by melo tlacit vic, kolem 0,6 - 0,65. Pokud svistelo moc nahlas, tak bych to videl nekde na praskou hadicu, vzhledem k tomu, ze to tlacilo jenom pul baru. Ale moc bych takhle nejezdil, protoze takhle nefunguje regulace obtoku vyfukovych plynu a turbo tlaci co to da, protoze pulka vzduchu fici bokem do atmosfery a tim se dost nici. Apropo, jak rychle turbo nabihalo?
Brzdy: tvrdej brzdovej pedal. Pokud to dlouho stalo, tak se neni cemu divit. Kazdopadne pocitej se zahnilyma zadkama. Ty sou pomerne spatne reseny. Ale naka hodinka prace a bude to. Kazdopadne brzdy rozeber a uvidis. Pokud dlouho auto nejelo, tak tam budou vyrezly plosky. Nejlip udelas, kdyz koupis novy brzdy. Zase az tak to moc nestoji, tohle auto je pomerne rychly, takze na brzdach neusetris.
Klapani pri rejdu - klasika, to sou poloosy. Kup novy homokineticky klouby u kol. Podivej se, jak sou na tom cepy rizeni a spodni cepy na ramenech.
To, co popisujes s tou elektrikou, bych videl na spatnou spinacku. Zkus sehnat druhou, melo by to byt tim.
Jinak vymena kastle neni problem, ale kdybys chtel pouzit kastli z logovyho firecka, tak to bude trosku slozitejsi. Musel bys dat zadni napravu z turba, dopredu komplet tehlice s brzdama a trmenama, predelat elektriku, dat tlumice a pera z turba. Na turbu by mel byt na kastli prolis skrz prevodovku, pac je vetsi. Proste by to bylo dost prace. To si radsi sezen turbovou kastli. Je to desetina prace. Ikdyz kdyz clovek ma cas a chut to delat, tak proc ne? Kazdopadne jinak uchyty motoru a prevodovky sou uplne stejny, akorat pozor na to, logova kastle uz miva razeni vrchem (ikdyz existujou i s razenim spodem), kdezto ty mas na MKI razeni spodem. A to predelat neni jenom tak bez prace.
Ale obecne: pokud je to do tech dejme tomu 4 tisic, tak je to dobra hracka na hrani. Hlavne, at to ma ok papiry, pozor na vyrezly VIN. Uz sem se takhle spalil.
Napsal: 01 úno 2007, 20:34
od Kovar
V prvni rade dekuju za rozsahlou odpoved, jsem rad, ze sis se mnou dal tu praci a poradil jsi mi...
Aut stoji 9tis.. stahnul jsem ho na 6tis a po tom co jsem videl spodek nejdu nad 5tis.
k turbu: nabihalo si myslim rychle. Ale to syceni bylo docela hlasity.. jsem zvykly ze u Scenica dci a ani u Octavie II TDi ho temer neslysim, tak me to trochu prekvapilo.. vim ze to jsou uplne jina auta, ale i tak se mi to zdalo dost nahlas.. takze projdu ty hadice a snad to bude jenom tim. Ze zkusenosti z nafty vim, ze pokud je turbo hodne slyset, tak to ma vetsinou za sebou a z toho mam velky strach.
brzdy: kotouce jsou zrezly, pocitam ze je budu muset komplet rozdelat, mrknout na pistky a vubec na stav kotoucu a desticek, jen mam strach, aby nebyl problem treba s posilovacem...
poloosy: ted jsem 3mesice hledal poloosu na Scenica... je to auto, na ktery se jeste poloosy nedelaji a daji se koupit jen novy od Renaulta ze 15tis.. zadne repliky ani repase. Na kolik by mohl prijit u Una ten kloub? Nemas zkusenosti, zda by se dal koupit z vrakoviste? Na kolik by asi prisel a jeste ze zeptam jeslti nebude stejny z nejakeho jineho una.. bez turba.. mam moznost vzit si nejake dily z Un, ani nevim co je to za obsahy, ale pokud by to slo pouzit, tak by to bylo super. Kotouce na predku predpokladam,ze asi bude mit zvetsene a tak nepujdou pouzit z "klasickych" benzinu.
vymena karoserie: tak jak to tak ctu tak radeji udelam novou podlahu na tuhle starou kastly... s tlumicema, pruzinama,napravou a dalsich vecma jsem pocital, ale ten prolis u prevodvky me trochu vydesil. A navic je to Logova kastle, takze to fakt necham byt...
VIN: je uplne vyrezlej.. u tlumice presne v tom miste je dira... pry by to nemel byt problem.. na evidencce, pry napisou necitelny a na urade to vymazou. Ja tam pak privarim novou kapsu a drzak tlumice a oni mi zpet zapisou ten kod co tam ma byt.. je to skutecne tak?
Prosim, jeslti by jsi mi mohl jeste poradit. Nevim si fakt rady jestli do toho jit... A jeste otazka co to muze byt za cervenou kontrolku, ktera sviti pri nastartovanem motoru. Ukazuje neco jako vrtulku a za tim je mozna chladic.. co by to mohlo indikovat?
Napsal: 02 úno 2007, 22:38
od lacin
No za 85tku 9 litru???
a v takovym stavu, jak popisujes???
To by muselo mit luxusarni motor. Hele, turba se neboj. Ta VL2, co tam je se da ne za velky penize sehnat. Me na turbu taky hodne piska turbo, ale neresim to. Vuli to nejakou extremni nema. Jde o to, jestli piska, nebo spis syci. Pokud syci, tak je stoprocentne derava hadica hned za turbem. Je aci 7 cm dlouha a z ni vede trubka do intercooleru. Anebo jeste muze byt rachlej intercooler. Ale ta hadica hned za turbem praska rada.
Brzdy vymenis za par korun, posilovace se neboj. A i kdyby, da se sehnat a neni drahej. Predni kotouce sou vnitrne vetrany s vetsim prumerem, zadni kotouce sou stejny, jako na jinych unech vepredu...
Poloosy, ani klouby nepasuji z jinyho auta, turbo je ma dost tlusty. Ale neboj, homokinetaky nejsou drahy. Kdyz sem kupoval na litra, tak stal cca 8 kil. Na turbo muze stat litr? Tak nejak. A z vrakace bych to nekupoval, kdovi, v jakym stavu taky bude.
A s tim VINkem je to tezky. Spis se to resi tak, ze ti vyrazi VIN nahradni technologii. Ale frajer, co vydava papir, musi videt puvodni VINko. Pokud uz tam neni, nebo uz je uplne necitelny, tak ti nikdo papir nevyda. A tim padem ti taky nikdo nevyrazi VIN nahradni technologii a timpadem ti to nikdo nezapise do TP a timpadem to neprihlasis. Kazdopadne o rozhodnuti o vyrazeni VIN nahradni technologii musi zazadat puvodni majitel. Tim aspon budes krytej, kdyby to nahodou udelat neslo. Proste rekni frajerovi, ze to koupis, az bude VIN ok. Taky sme to takhle resili. My sme meli auto nepojizdny a tahali sme to 100 km kvuli tomu, aby se clovek podival, ze VIN je vyrezly, ale aspon trochu citelny, aby vydal papir o novym vyrazeni. Takze tak.
Ale hlavne to nekupuj za devet papiru. My sme koupili Logo, v peknym stavu se zanovnima zimakama na elektronech za podstatne min. Pravda, museli sme dat druhy turbo, svice, atd.
Napsal: 04 bře 2007, 12:12
od Kovar
lacin píše:
Ale hlavne to nekupuj za devet papiru. My sme koupili Logo, v peknym stavu se zanovnima zimakama na elektronech za podstatne min. Pravda, museli sme dat druhy turbo, svice, atd.
a nevis ted o nejakym turbu za levny peniz? Cenu u tej 85 jsem stahnul na 6tis, ale ani to mu za to nedam. Musi se vyvarit celej spodek, prahy, lemy, kapota a zadni viko je na obou stranach praskly. V tydnu to budu resit a navrhnu mu cenu 4,5OO,- maximalne 5OOO,-. Jen se jeste zeptam na tu kontrolku co by to mohlo byt. Je to cervena kontrolka, jen na tom nejaka vrtulka a zatim je nejaka deska. Vypada to jako indikator chladice, ale co by to mohlo indikovat, to fakt nevim.
Napsal: 04 bře 2007, 12:22
od lacin
Jeden inzerat:
prodam uno turbo r.v 88.cena 12 000kc vice inf na
honza.halbych@centrum.cz
Nic o tom aute nevim, zkus mu napsat.
Vic aut ted momentalne neni, chce to hledat. Mrkni na avizo.cz, tam obcas neco byva, sjizdej Annonci...
Napsal: 04 bře 2007, 12:23
od lacin
Jo a co je to za kontrolku nevim...
Musi to byt nejaka dodelavka, anebo verze, kterou neznam.
A kazdopadne pocitej s dalsima investicema: brzdy, beztak manzety na poloosach, cepy, ramena................
Napsal: 10 bře 2007, 19:24
od Kovar
lacin píše:Jo a co je to za kontrolku nevim...
Musi to byt nejaka dodelavka, anebo verze, kterou neznam.
A kazdopadne pocitej s dalsima investicema: brzdy, beztak manzety na poloosach, cepy, ramena................
takze uz ho mam doma.... kontrolkya indikovala malo chladici kapaliny, takze uz nesviti. Rozhodl jsem se, ze prehodim kastle.... uz mam jednu sehnanou z Loga,tak snad tam budou stejny uchyty jak na narpavy tak na motor. Nevite? Tahle co tam ted je je uplne sezrana. Uchyt motoru a ramene je shnily. Podlaha je od prahu urezla, no proste cely shnily. Brzdy jsou uz ok, motor zatim slape, ale stale to hodne piska, urcite to neni normalni. Teplota mi ukazuje tak na 1/3 budiku a teplota oleje je stale na prvni carce, takze se ani nehne. tlak oleje je tak na 1/4 budiku. Je to tak normalni? A turbo nenatlakuje ani na pulku.
Napsal: 13 bře 2007, 11:17
od lacin
Uz sem neco psal k tomu do vedlejsiho temata.