Stránka 1 z 1

UNO 1.3 i.e TURBO

Napsal: 28 led 2007, 17:51
od LUKASKONIK
Zdravim vsechny Fiataky,mam dotaz hledam firmu ktera cipuje pocitac na turbicko :?: Pripadne jakou nate zkusenost se zvysenim vikonu.Diky PJEPA

Napsal: 30 led 2007, 10:10
od lacin
Uno turbo nema epromku, cili zadnou prepisovatelnou pamet. Cili je to necipovatelny. Uz sem se po tom pidil. Samozrejme, ze by to upravit slo vymenou nejakych elektronickych soucastek, mozna to budu resit. Ale de o to, co bys chtel upravou jednotky dosahnout? Jaky parametry pozmenit?

A zvyseni vykonu u una turba? Klasika: pridat tlaku na turbu - nejsnazsi, co dela kazdej kokpit, je pruzinka na regulator. Pri jednom baru uz zacina trosku jet. Ale pozor, za chvilku ti muze odejit turbo a mozna i motor, pac bude pravdepodobne chuda smes, muzou se ti propalit pisty... :-D Jde o to, v jakym je stavu a jak se s tim bude jezdit. Pokud nechces investovat velky prachy, tak si zvys tlak na cca 0,8 baru, vic bych nedaval. Pojede to lip, nez kdybys resil nejaky cipy.

Napsal: 30 led 2007, 18:32
od LUKASKONIK
Zdravim auto chci pouzit na sprinty.takze plny vykon je otazkou 400m.Pises cip teda nelze.Zatim jsem slicoval sani na hlavu takze jsou bez prechodu.Lehce zarovnal hlavu.a mam v planu podlozky pod pruziny ventilu.jen me malinko zdrzuji sedla ventilu jsou na nich i po lapovani male fleky.

Napsal: 31 led 2007, 22:52
od lacin
Podlozky pod pruziny ti nicemu nepomuzou. U turba je to jednoduchy: musis tam dostat vic vzduchu, ale i vic benzinu. Takze vetsi turbo, jinou vacku, jiny vstriky, vetsi IC a hotovo. Slicovani sani na hlave je dobra vec, ikdyz u turbomotoru neni az tak smerodatna. U atmosfery to pomuze pomerne dost. Ale u turba uz si ten vzduch cestu najde... :-) Fleky na sedlech sou blby, ale pokud nepropousti pres ventil vzduch, tak je to ok. Zameril bych se na komprese, ty vypovidaji hodne. Tak lad lad, at je nas s turbama vic. Letos to budes mit tezky. Dost kluku ted poladilo a chysta se to vsechno na jare vytahnout... :-D

Napsal: 12 bře 2007, 14:54
od Kovar
Zdravim, ted jsem koupil uno 1,3 turbo a chtel bych se zeptat na to zvyseni tlaku turba. Pisete tu, ze se to dlea pruzinku na regulatoru. Muzete mi to prosim nekdo podrobneji popsat, jak na to? Dekuju

Napsal: 12 bře 2007, 14:55
od Kovar
jeste se zeptam... ted mi ukazatel turba ukazuje hodnotu tak kolem 0,4 coz je pomerne malo. Je mozne, ze je to pouze tou pruzinkou regulatoru, nebo je nekde nejaka chyba. Turbo dost piska, ale motor nekouri.

Napsal: 12 bře 2007, 22:08
od FCS
Kovar píše:Zdravim, ted jsem koupil uno 1,3 turbo a chtel bych se zeptat na to zvyseni tlaku turba. Pisete tu, ze se to dlea pruzinku na regulatoru. Muzete mi to prosim nekdo podrobneji popsat, jak na to? Dekuju
www.italiancars.org...
Chodi tam hodne lidi,tam ti nekdo poradit :D

Napsal: 13 bře 2007, 11:13
od lacin
Kovar píše:jeste se zeptam... ted mi ukazatel turba ukazuje hodnotu tak kolem 0,4 coz je pomerne malo. Je mozne, ze je to pouze tou pruzinkou regulatoru, nebo je nekde nejaka chyba. Turbo dost piska, ale motor nekouri.
Pokud tlaci jenom 0,4, hodne piska a netlaci, tak mas nekde ruplou hadicu. Moc bych s tim nejezdil, protoze ted turbo tlaci maxx a neni nicim regulovany, cili je hodne namahany. Bud bude rupla ta hned za turbem, to je nejbeznejsi, nebo ta hned pred sanim.

K regulaci turba: na Unu je wastegate, ktera je ovladana tlakem v sani, po prekroceni urcityho tlaku regulator otevre wastegate (otevre obtokovou klapku pred turbem), cili se nezenou veskery vyf. plyny pres turbo, timpadem turbo netlaci vic, nez ma. Pokud ty das na ten regulator pruzinku, zvetsis tim silu, kterou je potreba prekonat tlakem v sani, cili se celkove plnici tlak zvysi. Samozrejme s pruzinkama opatrne a postupne. Nevim, jestli je to srozumitelny... :-)