Stránka 1 z 4
držiak na rezervne koleso
Napsal: 16 led 2007, 15:56
od jaroslebo
Pri kupe auta som mal rezervne koleso vzadu v kufri a viac som sa tomu nevenoval. V manualy som sa dočítal, že rezerva je umiestnená zo spodu. Zistil som ,že ja tam mam len hole šruby bez držiaka na koleso. V autorizovanom servise mi povedali cenu za držiak 6000 Sk (trochu veľa). Viete mi poradiť lacnejšiu verziu ?
Re: držiak na rezervne koleso
Napsal: 17 led 2007, 12:14
od Dodo-multipla
jaroslebo píše:Pri kupe auta som mal rezervne koleso vzadu v kufri a viac som sa tomu nevenoval. V manualy som sa dočítal, že rezerva je umiestnená zo spodu. Zistil som ,že ja tam mam len hole šruby bez držiaka na koleso. V autorizovanom servise mi povedali cenu za držiak 6000 Sk (trochu veľa). Viete mi poradiť lacnejšiu verziu ?
a co mas za verzi, treba CNG ma rezervu v kufru, protoze je benzinova nadrz vice posunuta k zadi vozu a rezerva se tam jiz nevejde
aby to nebyl Tvuj pripad
Napsal: 18 led 2007, 08:59
od jaroslebo
Ja mám diesel. Zo spodu mám priestor na rezervu. Strčia tam šruby,kde
bol namontovaný držiak. Zatiaľ som to vyriešil tak, že som posunul dopredu jednu krajnu sedačku, aby mi rezerva vošla nakraj. Kufor potrebujem hlavne kôli kočiaru.
Ako skontrolovať tlak v rezerve?
Napsal: 12 bře 2008, 20:11
od stillo
Našťastie som držiak nemusel nikdy použiť, ale znajúc právo Murpyho prestane fungovať práve v daždi pri prvom defekte
Otázka: ak chceme skontrolovat tlak v rezerve, musím rezervu spúšťat dole spomínaným mechanizmom? (ak nemám práve montážnu jamu
)
Napsal: 12 bře 2008, 21:00
od stifmajstrABARTH
jaroslebo píše:Ja mám diesel. Zo spodu mám priestor na rezervu. Strčia tam šruby,kde
bol namontovaný držiak. Zatiaľ som to vyriešil tak, že som posunul dopredu jednu krajnu sedačku, aby mi rezerva vošla nakraj. Kufor potrebujem hlavne kôli kočiaru.
si ho vyrob to nemuze byt tak tezky nejaky jekly flexa COcko a smitec
Napsal: 13 bře 2008, 10:54
od Minimaxa
Já když kupoval mulťu taky měla rezervo v kufru, a to z jediného a prostého důvodu, Byl to původně berlínský taxík a místo rezerva byla přídavná nádrž na naftu. Vsadím se, že původ tvé multiply bude stejný. Držák na rezervo tady v čechách stojá u fiatu skutečně kolem 4500-5000Kč, bohužel jako repliku ho nikdo nevyrádí. leda nějaké vrakoviště, ale těch je s multiplou jako šafránu.
Napsal: 13 bře 2008, 14:22
od anonyme
Můžu nabídnout za 100,- Kč vadný - lanko se zaseklo, nevím proč, ještě jsem to nerozebral. Prý to lze nějak opravit, psalo se o tom tady na fóru. A nebo ho možná někdy opravím, ale teď nemám na to čas. snad do léta jestli vydržíš.
Napsal: 13 bře 2008, 22:30
od Minimaxa
stifmajstrABARTH píše:jaroslebo píše:Ja mám diesel. Zo spodu mám priestor na rezervu. Strčia tam šruby,kde
bol namontovaný držiak. Zatiaľ som to vyriešil tak, že som posunul dopredu jednu krajnu sedačku, aby mi rezerva vošla nakraj. Kufor potrebujem hlavne kôli kočiaru.
si ho vyrob to nemuze byt tak tezky nejaky jekly flexa COcko a smitec
dobrá rada nad zlato, hned se pozná odborník
Napsal: 17 črc 2008, 10:33
od Tomisek7
Já mám sice rezervu odspodu, ale žádný mechanismus na spouštění tam není.... Až budu potřebovat rezervu vytáhnout, tak šup pod auto a rezervu musím ručně vyšroubovat... Udělal to přede mnou už předchozí majitel a počítám, že taková "úprava" moc drahá nebyla
Napsal: 17 črc 2008, 10:43
od Minimaxa
no jo, tam jde právě o to "šup pod auto" to se mi zrovna nechce
Napsal: 21 črc 2008, 22:30
od bikus
.........majitel přede mnou nikdy "výtah" na rezervu zjevně nepoužil, takže když jsem jí kontroloval, poté co jsem Mloka koupil, výtah sjel dolů a nahoru už se nedostal. Je tam jakýsi šnek z lehkých slitin, strašný vůle už z výroby a móc velký síly který ho namáhají. Vždycky jsem slyšel, že se rozsypal tenhle šnekový převod. Celý ten dvacetikilový bazmeg jsem vyšrouboval a hodil ze skály, přivařil jsem dva panty a na ně zavěsil koš, který mají Peugeoty. Dva panty vpředu u nápravy, vzadu jedna díra do kufru a tam šroub s hákem na dolním konci, kde visí koš. Zvládne to obsloužit i plachá žena. Váží to bez rezervy místo 20-ti kg asi 1,5 kg a nemá se tam to zaseknout. Zájemcům rád nafotím.
Takže hurá na vrakárny a koukejte pod kufry pejžroutů....
Pozn.: kvůli rozměru kola asi bude fungovat jen koš z P-405, páč "dvěstěpátá" jezdila na třináctkách a její košík bude malej....
Ještě pozn.: Nějaká paní na inzerátech na fóru nabízela údajně "plně funkční" výtah z Mloka, ale za 2.000,--, to mi přijde dost ujetý. A kdo vám zaručí, že bude fungovat ještě za rok .....???
Re: držiak na rezervne koleso
Napsal: 27 led 2009, 17:58
od pacholda
Tak se hlásím do klubu. Držák rezervy fungoval vždy bezvadně pokud jsem ho jen tak zkoušel. Včera když jsem potřeboval vyměnit proražené kolo, tak sjel jenom 20cm a nešel ani nahoru ani dolů. Celkem sranda vypáčit rezervu když visí na lanku a máte jenom 2 ruce.
Dneska jsem ten bazmeg demontoval a na 99% je vysypaný ten šnek. Bohužel to taloši vyrobili tak že to nejde rozebrat, všechno je to snýtované.
Pokud stále platí Bikusova nabídka, že nafotí ten svůj zlepšovák, tak bych měl zájem.
Re: držiak na rezervne koleso
Napsal: 27 led 2009, 18:15
od kubiii
To by se určitě hodilo, mně to teda fungovalo, když jsem to naposledy zkoušel (ten výtah samozřejmě
), ale kdo ví, co bude zítra. Já tam mám pouze dojezdovou rezervu, takže by měl stačit i malý košíček...
Re: držiak na rezervne koleso
Napsal: 27 led 2009, 18:27
od pacholda
Já mám taky pouze dojezdovou rezervu, ale i tak zabírá v kufru dost místa. Jo a je celkem sranda s ní jezdit v tomhle počasí, když ji máš na přední nápravě.
Re: držiak na rezervne koleso
Napsal: 27 led 2009, 19:02
od bikus
Přiložil jsem náčrtek od ruky, jak jsem to udělal a ještě pár fotek, jak to funguje v reálu.
Jen pár důležitých bodů, na kterých byste mohli uvíznout:
1.) Koš je z Pežouta 405. Ve 205-ce byl taky takový, měl jsem to auto, ale nejsem si jistý rozměrem. Jelikož 405-ka jezdila i na 15kách kolech, je to jasný favorit. Na fotkách je koš ze 405-ky, jiný jsem neměřil, nezkoušel. Hlavní je, aby ke koši byl i hák se šroubem, se kterým se koš zdvihá k podlaze. Bez toho je to půlka a starost navíc.
2.) Budete potřebovat asi 20 cm páskoviny, já jsem použil asi 30x5 mm, nebo 40x5 mm, je to jedno a kousíček (10 cm) úhelníku, asi taky 30x30x5 mm, nebo 40x40x5 mm
3.) Šrouby jsem použil všude M6, vratové, dlouhé asi 40 mm. Zevnitř se dávají do podlahy, tak aby netrčely hlavy pod kobercem. Matky samojístící, s plastem. Nemusí se to pak kontrolovat. Celkem 6 šroubů, 6 matek.
4.) POZOR! Nic zespoda na podlahu nevařte svářečkou: je tam zevnitř koberec, všechno by vám shořelo..... Proto dva šrouby, ty podlaze neublíží.
5.) Koš není zavěšený na svých okách přímo na úhelníček, ale jak je patrné z nákresu, ještě přes kus páskoviny a jeden šroub navíc. Umožní to jakési zhoupnutí při spuštění, ne jen v jednom bodě otáčení, ale ve dvou. Ona totiž rezerva vychází dost blízko k rouře nápravy a při spouštění se musí zhoupnout mírně dozadu. Rozteč šroubů na páskovině je asi 100 mm, dělal jsem to aktuálně podle koše: Jeden chlap drží a zvedá z jámy, druhý si to naměří a řeže. Šrouby na "houpačce" jsem dotáhl jen tak, aby se sestava mohla houpat. Jen ty v podlaze jsou "na krev".
6.) Všechno jsem natřel základovkou a pak černou svrchní na kov, ale stačil by podle mě i zinkový sprej, co se dává bez základovky na výfuk anebo na bubny brzd. Drží taky dobře.
7.) Co se týče případného balení rezervy, co člověk, to názor. Někdo tvrdí, že čím líp jí zabalíš, tím víc se v ní bude držet vlhkost. Já jsem jí radši zabalil, protože když jsem poprvé spustil rezervu, která byla na autě od roku výroby (2000), výtah zpátky už nevyjel a guma byla na vyhození. Vyžebral jsem jeden nový pytel z prodejny pneu, do toho jsem kolo zabalil a zatáhnul el. zdrhovacíma páskama a pak jsem jí dal do textilního vaku na kolo. Podle mě do pytle voda nevnikne.
8.) Pozor při naměřování díry v podlaze na šroub vzadu u nárazníku: výlisy v podlaze jsou asymetrické, radši si to změřte metrem. Některý je širší a klame to oko.
Kdyby něco, ptejte se, odpovím všem. Jsem na mailu, anebo na ICQ: 284-020-426 ("bikus"), tam to bude rychlejší.....