Stránka 1 z 1
UNO 1,4ie - ostra vacka
Napsal: 12 led 2007, 01:50
od Lubosss
Ahojte.Mam uno logo 1,4 ie S a chcem sa spitat ci niekto nema skusenosti z ostrou vackou.Ci to zdvihne vykon a okolko.Vdaka
Inak nevie niekto kolko koni to ma 1,4ie S ???
Napsal: 20 led 2007, 01:15
od Lubosss
Ahojte.Nema niekto skusenosti s ostrou vackou do una 1,4 ie S?Bo chcel by som vediet ci by sa dala zohnat ostra vacka a kde.
Lebo uvazujem nad ostrou vackou.Tak by som chcel vediet co to roby na tej 1,4.
Napsal: 21 kvě 2007, 04:05
od slacker
S ostrou vackou ti sice neporadim, ale Uno 1.4 i.e. ma 70 koni.
Napsal: 24 kvě 2007, 09:01
od lacin
No daji se sehnat ruzny vacky. Jsou dve varianty. Bud si stavajici vacku nechat prebrousit, anebo si vacku koupit primo upravenou, nebo tam dat vacku z jinyho auta.
Kupovat vacku upravenou nedoporucuju, protoze by to nekolikanasobne prevysilo cenu zbytku.
Prebrouseni neni spatna varianta. Doporucit muzu Albrecht Motorsport, cena prebrouseni teto vacky vyjde na cca 5,5 tisice Kč.
Anebo si sezen vacku z Una 1,5 MPi (pozor, musi byt z empéíčka). Z hlavy nevim, kolik stupnu ma vacka 1,4kova, ale jednapetkova je na tom stupnove i zdvihove velice dobre. A sezenes ji kolem litru. Akorat jich uz moc neni. Akorat si ted neuvedomuju, kde ma 1,4 rozdelovac, protoze 1,5 MPi nema drazku na rozdelovac na vacce. Musel by sis ji tam nechat vyfrezovat.
A zvyseni vykonu? U te 1,5tkove pocitej max 4-5 koni. U Albrechtacke bych ocekaval mozna az 10 koni, dost se to projevi tim, ze se bude motor dat lip tocit.
Napsal: 31 kvě 2007, 21:06
od Lubosss
Ahoj lacin tak dakujem Ti za odpoved a pocuj uz len ta vacka z 1,5 mpi ked by som u dal do svojho tak pocitim rozdiel vryvis?.A ako?ak je ostra vacka tak rychlejsie zrichluje?alebo ako?Vdaka za odpovede.
Napsal: 17 čer 2007, 09:24
od lacin
Ostra vacka je pomerne nepresny termin. V podstate jde o upravu profilu vacky, ktera otevira ventily. Kdyz to hodne zjednodusim, jde o to, aby byla vacka vic pupkata...
Viz. neuměle nakresleny obrázek...
Ve vysledku jde o to, kdy a na jak dlouho otevre ventil. My potrebujeme, aby byl ventil otevreny dele, aby nasal vice vzduchu a paliva a to stejny u vyfuku. Tim, ze je vic "pupkata", tak drive a vice otevre ventil, to je videt na obrazku. Vetsinou se s casovanim zmeni i zdvih ventilu.
1,5tkova vacka ma docela dobry casovani, ale jak jsem psal, je bez drazky.
Ahoj
Napsal: 19 čer 2007, 21:20
od Lubosss
Ahoj lacin.Tak dakujem za obrazok a aj za vysvetlenie.Takze ak by som na tu vacku z 1,5i.e dal urobit tu drazku tak malo by byt citit rozdiel ???vsak???Zdar Fiatakom pekny den
Napsal: 20 čer 2007, 16:12
od lacin
No melo by...
Napsal: 27 říj 2007, 19:39
od Lukasuno
Tak ostrá vačka ti o moc výkon nezvedne Hlavně to nemá smysl protože musíš ladit celej motor a ne jen vačku. Jen ti to posune otáčky někam kde je nebudeš potřebovat.
Napsal: 31 říj 2007, 18:18
od lacin
Lukasuno píše:Tak ostrá vačka ti o moc výkon nezvedne Hlavně to nemá smysl protože musíš ladit celej motor a ne jen vačku. Jen ti to posune otáčky někam kde je nebudeš potřebovat.
V jednom mas pravdu - kdyz uz ladit, tak poradne. Nicmene dovolim si s tebou nesouhlasit, ze ti moc vykon nezvedne. Samozrejme vetsi smysl to ma v kombinaci s jinyma upravama, ale vacka je asi takova cenove nejpristupnejsi soucast motoru, kterou tam i poznas. Apropo jaky parametry vacky jsi mel, resp. testoval? A na jakym aute?
Napsal: 01 lis 2007, 22:27
od Turbo-ie
ked si das ostru vacku ktora ma ine(ostrejsie) uhly motor bude mat ine casovanie. Navyse to skracuje zivotnost motora
Napsal: 07 lis 2007, 13:34
od lacin
Ano, bude mit jine casovani. A o to jde...
Proto se to dela. Lip casovana vacka je jedna z uprav, ktera zivotnost motoru sice snizi, ale jen o par procent. Takze se toho nebat.