Stránka 1 z 5

HELP - Přehřívání motoru

Napsal: 10 led 2007, 00:03
od Xbied200
Zdravím všechny, potřeboval bych poradit ohledně přehřívání motoru nebo spíš upevnit v mém názoru.Teploměr se mi pohybuje velmi rychle nahoru a dolů "dělá si co chce". Během krátké jízdy se rozsvítí kontrolka přehřátí motoru, po vypnutí a zapnutí zapalovaní velmi rychle sleze na normální teplotu avšak po pár km se opět přehřeje. Přestalo mi topit topení a voda v nádobce při chodu motoru sleze pod hladinu minima avšak, když zastavím auto a povolím vyčko od nádobky voda mi vyletí téměř ven :cry: . Nikde jsem nezjistil, že by mi voda tekla i když to nemůžu 100% potvrdit. Ale vydím to na těsnění pod hlavou v horším případě prasklou hlavu :twisted: :twisted: :evil:

Napsal: 10 led 2007, 05:47
od 5-ko
Tesnenie... a môžeš rátať aj s hlavou keď na tom jazdíš... Rýchlo šup šup do servisu!!! Jasná hlava!!!


A potom sem napíš či som sa mýlil alebo nie... Peťo

Napsal: 10 led 2007, 09:25
od lacin
No muze byt hlava, muze ale byt jenom nekde vzduch v hadicach.

Je v expanzce hnedej bordel z oleja? Sou hadice natlakovany - tvrdy jak sutrak, ale opravdu tvrdy, ze se nedaji ani zmackout? Pokud jo, tak je to hlavicka. Ale pokud ne, tak treba jenom zavzdusneny. Ale ta hlava je vice nez pravdepodobna.

Napsal: 10 led 2007, 15:42
od 5-ko
To možno tiež, ale nepísal, že mu to zzačalo robiť po výmene kapaliny...

Napsal: 10 led 2007, 19:34
od Miloš
Začni každopádně termostatem.

Napsal: 10 led 2007, 20:41
od Xbied200
Jak zjistím, že to není termostat?? Výměnu kapaliny jsem neprováděl i když jsem to měl v plánu pač auto mám cca 3 měsíce a člověk nikdy neví jak tam je dlouho. Hadice se dají zmáčknout poměrně snadno, ale když nechám motor běžet hladina v expanzce vyjede ven. Olej tam vidět také není, takže asi jasný těsnění a v horším případě hlava, kua mám to ale vztek :twisted: . No, jdu se mrknout, kde se dá objednat těsnění a šup do díla :-).

Napsal: 12 led 2007, 16:17
od Xbied200
Tak už se to projevilo úplně v expanzce je lej a z výfuku mi frkčí voda, takže coool :lol:

Napsal: 12 led 2007, 16:24
od lacin
No vidis. Tak zhod dolu palicu, dej novy tesneni a frcis, je to prace na tri minuty.

Musi sa aj hlava brusit?

Napsal: 13 led 2007, 10:52
od olso
Mam otazku, naozaj neviem, nie som automechanik ale jeden mi vravel ze ked sa meni tesnenie pod hlavou musi sa aj hlava brusit, druhy ze nie. Je to trochu offtopic, ale zaujima ma to...diky

Napsal: 13 led 2007, 19:40
od 5-ko
musí, nemusí... Dáva sa to na mašinu a tá ti ukáže, či ano, alebo nie... popr sa to ešte robí na takej veľkej platni, ale mašinka okrem zbrusovania dokáže aj zobraziť nerovnosti povrchu...
A dal by som si to skontrolovať, aj keby mi tisíc ludí povedalo, že je dobrá... Alebo ak bude skrútená, tesnenie ani doťahovanie ti nepomôže...

5-ko

Napsal: 14 led 2007, 22:46
od olso
Diky a este jedna otazka ako mozem. Ak to spravil, ze to nedaval na masinu, mozem zistit ci to spravil zle? Olej je cisty, voda do neho nejde, ale trosku sa straca olej, nie moc a 5W-40 ale i tak, nezralo to nic, nieco mozno slizi pod ventilovym deklom ale ci moze toto stracanie sposobovat zle opravene tesnenie pod hlavou? Este raz dakujem za odpoved

Napsal: 15 led 2007, 16:00
od 5-ko
Vpohode sa pýtaj... Keď máme odpovede neni problém...
Všeobecne má Punto určenú nejakú spotrebu oleje na 1000km, resp od výmeny po výmenu... Budem konkrétny- mne po 10 tis, km zožerie asi 1dl

Ak ti auto dymí ako prasa, je možné, že máš v pase stieracie krúžky ako som mal ja... A mohlo by to teoreticky byť aj cez to tesnenie... Neteče od hlavy? Tesnenie veka ventilov s opravou hlavy moc nemá spoločné...

Takže-
Skontroluj, koľko oleja to rpesne žere
Skontroluj si sviečky. Ak sú dobré, závada ja inde a s tým ti už ja neporadím
Dym pri akcelerácii a decelerácia (na dva v normálnych otáčkach prudko pridáš, jednoducho bachneš plyn na podlahu, a keď bude mať dosť totál ho pusti...)
Ťahá? Neťahá? Tlaky?

Všetko sú to však kutilské, neodborné rady... ale aspoň ja som sa tak dopátral chyby

Napsal: 15 led 2007, 16:02
od 5-ko
Napadlo ma :

NEZABUDOL TI DAŤ TESNIACE GUMIČKY NA VENTILY?

1L na 10000km

Napsal: 20 led 2007, 00:01
od olso
Je to rodicovske auto. Ma najazdenych asi 98000km, nedymi, taha normalne. Tie gumycky neviem, ale strati sa asi 1L ma 10000km 5W-40 TXT Castrol (mal som ho za dobre prachy). Teraz dam 10W-40 Seleniu alebo Shell, mal som tam aj Valvoline 10W-40 vtedy ked prdlo to tesnenie, a 15000km po oprave - stracal sa tiez. Napadlo ma, to tesnenie nad ventilmi, ale nejake olejove skrvny nie su a ani motor nie je moc spinavy, sviecky tiez vyzeraju OK. Neviem, dufam ze sa len niekde straca ten olej cez nejaku strbinu. Snad este nezere olej, zda sa mi to skoro po necelych 100000km. Je to 1.1 55k...Ked bolo to tesnenie v pecku, neznicilo to motor, kruzky a podobne? Chvilu sa na tom jazdilo-otec si nevsimol divnu farbu oleja a prisiel som na to ja ked rano po nastartovani to slo na 3valce...A aj sa to urcite prehrievalo, alee nee tak aby sa pustila kontrolka prehriatia(nie je tam rucicka).Menil to chlap doma, ale cez den robil v servise FIAT-povedal ze motor je ok, ze hlava nema vyzrate nic...

Oleje:
5W-10 Castrol, dlho, spotreba asi 0,5l na 15000
Potom Valvoline 10W-40 - vymena tesnenie
Valvoline 10W-40 - 15000km, liter doliaty
Castrol 5W-40 - asi 7000km a uz 0,7 litra doliaty mozno aj viac

Napadlo ma, ci ten Valvoline nemal nejake odkarbonizacne prisady, viac ako ten Castrol a nerozpustilo to nejake usadeniny. Na Castrol na oleje.cz vsetci nadavaju - ze je predrazeny priemerny olej, ale ja ho mal za lepsie prachy ako Seleniu 5W-40 v origos krabiciach

Napsal: 20 led 2007, 12:40
od 5-ko
Striedať oleje je pekná kravina, ale budiš.... Zaparkuj na 100 percent čistom fleku a uvidíš, či zo zohriateho a naštartovaného motoru olej nekvapká... Na studenom to nemusí byť vidieť..