Stránka 1 z 4

HELP - 1.9D motor škube

Napsal: 28 pro 2006, 21:15
od nvkjsf
Když se zařadí 4 a jede se kolem 50km/h, tak motor začne škubat a musí se řadit zpět na 3. Na 1, 2, 3 jede normálně i z nižších otáček. Díky za pomoc!

Napsal: 01 led 2007, 11:11
od nvkjsf
Jen hledám tady ve fóru někoho, kdo má taky Mk II 1.9D 44kw, protože jsem toto auto nedávno koupil a nevím, jestli je tento 'problém' normální nebo mám něco na punťovi špatně. Díky moc za rady!

Napsal: 09 led 2007, 09:21
od hudy
No normalni to neni, nech si to skouknout nejakym fachmanem na fiaty.

Re: Punto II 1.9D motor škube

Napsal: 09 led 2007, 15:38
od dedo.miki
nvkjsf píše:Když se zařadí 4 a jede se kolem 50km/h, tak motor začne škubat a musí se řadit zpět na 3. Na 1, 2, 3 jede normálně i z nižších otáček. Díky za pomoc!
Maš vtedy veľmi malé otáčky motora musíš viac roztahovať .Trojku aspon po 60 Km/hod.

cukatura

Napsal: 05 úno 2007, 18:12
od Luky
Koukám, žádná pořádná odpověď ani rada. Mám tentýž problém. Na 1,2,3 není cukání okolo 2000 tis. ot. tak znát, ale na 4 a 5 je to šílený. Měnil jsem rozvodový řemen a pak to nechal zkontrolovat na předvstřik a zároveň kouknout na to cukání. Předvstřik byl naprosto v pořádku, takže s ním nic nedělali. Na cukání mi bylo řečeno, že jsou schopni to odstranit, ale bude to den práce. Zeptal jsem se na příčinu a odpověď zněla, že kdyby mi to řekli, tak si to opravím sám. Trošku jsem se s nima chytl a už tam víckrát nepojedu. Takhle nemá podle mě vypadat jednání se zákazníkem. Tohle cukání prý často vyvolává EGR ventil a u Punta II 1.9D je zrovna elektronicky řízen, takže katastrofa. Odpojení nic neřeší.. pořád stejné. Měl jsem ho rozebraný a všechno mechanické chodilo tak jak má. El. hodnoty neznám, takže nezměřeno. Také jsem zkusil ucpat přívod výfukových plynů do EGR ventilu, ale také beze změn. Také jsem to měl napíchnuté na počítači, ale nebylo tam vůbec nic. Pokud už někdo tenhle problém vyřešil, prosím o informace.. Děkuji..

Napsal: 07 úno 2007, 18:28
od Tomek
asi nikomu nepomozem ale aspon sa poidelim o podobny problem...motor sa zacne dusit a skubat pri 1500 - 2000 ot najviac to je citit pri prvom a druhom rychlostnom stupni,,robi mi to posledne tri dni,,,ak vyzeniem otacky nad 2000 tak to prestava...napadlo ma viacero moznosti riesenia a to bud vymenou palivoveho filtra( preco to ale nerobi pri ostatnych prevodovych stupnoch) alebo sviecok (preco len v rozmedzi tychto otacok),,,neviete cim by to mohlo byt???mam sviecky brisk premium ZC/ZS,,,ziadne ine tuning upravy na motore,,punto 55S

a este jedna vec..ked som stal na krizovatke tak som sa trosku hral s plynom aby som zistil co tomu je a strelilo mi z vyfuku ako pri niakej skodovke starej,,,ale neviem ci to bolo z predu abo zo zadu,,stredna a zadna cast vyfuku ma pol roka takze nemoze byt derava

Napsal: 13 bře 2007, 23:02
od safaro
Zdar
No s tim skubanim u nafty bych mel podezreni na vstriky.
Sem mel unitko 1,3 a tam byla spatna 1 triska a pri dojizdeni nebo-li brzdeni na motor to zaclo cukat jako blazen - po vymene v poho. Pak napis cim to bylo.

Napsal: 17 bře 2007, 01:38
od alibaba
Ja mam 1,9 JTD a 4-rku radím pri 60km/h a to mam 59 kW

Napsal: 28 črc 2007, 20:59
od Tomek
takze auto je v poriadku,,,nic netrase ani neskube,,,,zistil som to nahodou...
v servise mi menili sviecky (u znameho) a vtedy to zacalo,,na jednej sviecke nebol poriadne nasunuty kabel:))))))),,,,kvoli tomu cele to trasenie :twisted:
ako stane sa vselico,,aj u znameho v servise

Napsal: 28 črc 2007, 23:07
od Arrow79
Kable su dost haklive na poriadne zasunutie... vlastna skusenost.. ;)

stale skube!

Napsal: 04 led 2008, 11:13
od stapi
moje 1.9 HD tiez trha a stale sa to zhorsuje, chcem sa spytat ci sa to uz niekomu podarilo odstranit a ako ano, tak jak? Diky za rady.

Napsal: 15 zář 2008, 23:23
od Camillo
Ej, zjistil jsi cim to bylo? Mi to skube taky, ale jak kdy podle pocasi. A taky hodne kouri, ale resim cidlo v klape, egr ventil a cukani muze taky pry dekat strasi palivovy filtr.

Re: HELP - 1.9D motor škube

Napsal: 21 bře 2009, 22:05
od Johny
Zdravím, ja mám tiež Punto II, motor 1,9D - 44kW. O šklbaní pri 4 a 5prevodovom stupni si myslím toto. 44kW je dosť malý výkon a pri tomto type motora mala byť použitá iná prevodovka (iný prevodový pomer). Motor musím trochu viac vytáčať ako je u dieslov bežné a preto radím pri týchto rýchlostiach:
0 - 25km/h 1.prev. stupeň
25 - 45km/h 2.prev. stupeň
45 - 65km/h 3.prev. stupeň
65 - 85km/h 4.prev. stupeň
85km/h a viac 5.prev. stupeň
Akonáhle sa motor pri 4. a 5.prevodovom stupni dostane pod 2000 otáčok začne šklbať a treba podradiť na nižší prevodový stupeň. Preto si myslím, že pre tieto dva stupne sú minimalne otačky motora 2300 až 2500ot./min.

Re: HELP - 1.9D motor škube

Napsal: 22 bře 2009, 08:34
od Camillo
Prave ze ne. Normalne jezdim na 4,5 stupen kolem 2000 a zadne skubani. A nekdy si pripadam jako kdyby dochazela nafta. MAm pocit, ze to bude filtem, jak jsem ho minule vymenil, tak mam pocit ze uz to nedelalo. Ted mam najete 10t km a je to vyraznejsi, pokazde co rano odjizdim...

Re: HELP - 1.9D motor škube

Napsal: 30 kvě 2009, 11:33
od peter-oko
...ja mám taktiež 1.9D a robí mi presne to isté ked preradím pri 5O do štvorky, auto začne jemne trhať, nevenoval som tomu zatial neaku extra pozornosť a preradujem cca pri 6Otke... tak tieš si myslím, že to bude tými nízkymi otáčkami

...či prišiel niekto na niečo iné?