Stránka 1 z 1

HELP - Nastartoval jsem auto se zamrzlou vodou :(

Napsal: 28 pro 2006, 11:25
od Carlos
Tak a je to v hajlzu... ještě den předtim sem si řikal, že musim změřit tu chladící kapalinu, jestli do ní dal předchozí majitel nějakej Fridex a zapomněl sem na to... Ráno nastartuju... nejdřív se tomu nechtělo, po nastartování divný zvuky, ale po pěti vteřinách se to uklidnilo... ujedu 100 metrů a konec, auto zdechlo a pak ještě začala týct voda od strany rozvodů... Takže sem si nejspíš odrovnal vodní pumpu a ta mi ještě nechala pozdrav v podobě totálně odrbanýho rozvodovýho řemene... Ještě že mam 1.2ku 8V Fire 75koní, že se mi nepotkal, protože si myslim, že na 99% chcípnul proto, že se díky tomu odrbanýmu rozvoďáku rozhodilo časování ventilů... Tak a teď otázka-dočet jsem se, že na tomhle motoru to neni žádná věda vyměnit, takže bych potřeboval nějaký rady od zkušených-co je důležitý, na co se zaměřit, co ste měli za problém, jak jste trefovali správný nastavení ozubených kol... Něco jsem vyčet z manuálu k Puntu, ale přeci jenom rady zkušených se hodí... Myslim, źe kaufik se tady chlubil, že to dá za půl hodinky, tak snad na tom nebude nic těžkýho :o

Napsal: 28 pro 2006, 17:47
od Carlos
Takže sundal jsem rozvoďák, napínací kladku, a vodní pumpu... Sehnat to nebude problem, ale teď jak nastavit vůči sobě ty rozvodový kola... v servisnim manuálu co tady putuje po netu se píše, že se mají krýt značky na nich se značkama na bloku motoru co jsou pod nima.... sem asi slepej, ale na bloku motoru žádný rysky nevidim... na kolech to jo-tam sou zářezy, ale jak maj patřit...? Neni v tom nějakej fígl, že maj bejt třeba kolmo nahoru nebo jak je mam vůči sobě postavit?

Edit: Takže problém vyřešen, našel jsem v manuálu ještě jeden postup na výměnu rozvoďáku a tam to je krásně popsaný :)

Napsal: 29 pro 2006, 12:03
od Dohy
1.2 to je to MK II ? ... ja mam 1.2 8v a ma 60 ;) ale s tim ti fakt neporadim to ja bych se zblaznil a nadaval bych si jeste ted :roll: :wink:

Napsal: 04 led 2007, 17:04
od Carlos
je to MKI.... 75 kobyl.... jinak dneska sem to byl obhlídnout a zjistil sem ještě vystřelenou jednu mrazovou pojistku a prasklej termostat... no termostat jsem chtěl stejnak měnit, páč nefungoval a tu mrazovou pojistku (takový jakoby plechový víčko o průměru 5cm) tam namlátim kladivem s tim, že ho podmáznu silikonem, aby neteklo... Už mam nakoupenej rozvoďák, novou kladku, zejtra jedu pro ten termostat a vodní pumpu a dam to dohromady....

Napsal: 04 led 2007, 18:20
od vejvy.f
Nooo pěkný, hlavně když se roztrhnul mrazem termostat, aby tam nebylo ještě víc škod, jestli neni prasklý ještěněco.
Máš knížku "jak na to" ? Tam je výměna rozvoďáku popsaná, značky by snad měly být na krytu rozvodů, ne na motoru.

Napsal: 04 led 2007, 20:04
od Carlos
Právě.... to už musela bejt celkem síla, tak snad to bude už všechno :( Sehnal sem ho tady v Plzni za 366 Kč, takže celkem pohoda... pumpa bude za tři kilča z vrakoviště, kladka pětikilo, rozovoďák 300..... Jinak čerpam podle tohohle: http://punto.mysteria.cz/ozub.htm

Napsal: 08 led 2007, 00:51
od j.koudy
jen si dávej bacha na to že ozubený kola jsou v poměru 1:2 spodný se otočí celý a horní půkrát na to dávej bacha.

Napsal: 08 led 2007, 09:55
od Carlos
už jsem to dal nějak dohromady, snad to nemam hejblý o zub-no zdá se, že ne-auto jezdí jak předtim, celkem dobře i chytá... (na to, že jsem v něm našel totálně zrezlý originální svíčky,a to má najeto hodně přes 100 000 :) Dneska changenu svíčky za new NGK V-12 BCPR6E tak uvidíme co to s tim provede, tamty byly otřesný :D
Obrázek