Fiat Tipo 2016 a zkušenosti po 20 000 km
Napsal: 09 črc 2018, 19:43
Ahoj, zdravím hrdé majitele tohoto vozu.
Jsem majitelem Fiatu Tipo, rok výroby 2016, Opening Edition Plus, motorizace 1.4 atmosféra.
Trochu proti svému přesvědčení jsem koupil novinku a nikoli auto, které je už pár let ve výrobě a má tak většinu chyb vyladěných. Na druhou stranu bylo a je hezké mít něco nového, co jen tak někdo nemá (kupoval jsem na podzim 2016).
S autem jsem v zásadě spokojený, byť je tu jedna věc, která mě trochu mrzí, protože auto je přeci jen rok a půl v provozu a má najeto 20 tisíc. Více níže.
1. Od prvotního přehození kol z letních na zimních (letní 17", zimní 16") se mi nahodile po nastartování (většinou po delším odstavení, např. přes noc) zobrazí varování, že systém kontroly tlaku v pneumatikách je nedostupný. Po cca. 1 vteřině zhasne. Faktem je, že systém funguje. Zatím jednou mi zahlásilo, že nějaké kolo je podhuštěné a skutečně po proměření bylo jedno podhuštěné.
2. Ze začátku jsem se potýkal s pískáním předních kotoučových brzd (vzadu mám bubny, vzhledem k motorizaci). Jednou mi to vyčistili a pomohlo to. Podruhé to přešlo po čase samo. Vzhledem k tomu, že nebyl důvod, aby u nového vozu, který měl najeto několik stovek nebo tisíc kilometrů pískaly brzdy, přičítám to nečistotám, které se dostaly mezi destičky a kotouč.
3. Zasekávání spojkového pedálu. Po cca. 12 tisících jsem měl problém se zakusujícím se pedálem ve vrchní poloze. Hlavně při rozjíždění to nebylo nic příjemného, protože když zůstal pedál trochu viset, tak jsem povolil nohu a pak najednou spojka zabrala a auto sebou prudce trhlo. V servisu mi pedál promazali a pak ještě jednou. Od té doby zase v pořádku. Trošku mě to překvapilo, pedál nepískal nebo nevrzal, ale rovnou se zasekával.
4. Hlasité ťuknutí při nastartování. V zimních měsících jsem si všiml problému s hlasitým startem motoru (cca. po 10 tisích). Auto mám garážované a stalo se mi to několikrát i v garáži, kde teplota v zimě neklesne pod 10 °C. V servise jsem to nechal přes noc a uznali, že je to hlasité, ale že to nepovažují za závadu. Když jsem nesouhlasil, navrhli promazání startéru. Pomohlo to. Od té doby to je v pohodě.
5. Asi po 17 tisících se objevilo něco, co mě štve asi nejvíc. A sice to, že mi začaly vrzat vnitřní plasty. Štve mě to z toho důvodu, že to auto podle mě nemá ještě tolik odslouženo a hlavně s tím nejspíš nic moc neudělají. Dost těžce se určuje odkud přesně to jde, ale nejspíš to je někde v okolí obložení B sloupků. Nevrže to, když na to zatlačím nebo na to poklepu, ale když přejedu přes nějakou příčnou překážku - hlavně při najíždění do směru. Skoro mi přijde, jak kdyby karosérie nebyla dostatečně tuhá a při tom kroucení se pnutí přenáší i na vnitřní materiály. Částečně může hrát roli i teplotní roztažnost. Ale to si myslím, že není hlavní viník.
Máte podobné zkušenosti? Případně trápí Vás něco jiného?
Pokud jste se setkali s podobnými problémy, jak jste je řešili?
Díky moc.
Jsem majitelem Fiatu Tipo, rok výroby 2016, Opening Edition Plus, motorizace 1.4 atmosféra.
Trochu proti svému přesvědčení jsem koupil novinku a nikoli auto, které je už pár let ve výrobě a má tak většinu chyb vyladěných. Na druhou stranu bylo a je hezké mít něco nového, co jen tak někdo nemá (kupoval jsem na podzim 2016).
S autem jsem v zásadě spokojený, byť je tu jedna věc, která mě trochu mrzí, protože auto je přeci jen rok a půl v provozu a má najeto 20 tisíc. Více níže.
1. Od prvotního přehození kol z letních na zimních (letní 17", zimní 16") se mi nahodile po nastartování (většinou po delším odstavení, např. přes noc) zobrazí varování, že systém kontroly tlaku v pneumatikách je nedostupný. Po cca. 1 vteřině zhasne. Faktem je, že systém funguje. Zatím jednou mi zahlásilo, že nějaké kolo je podhuštěné a skutečně po proměření bylo jedno podhuštěné.
2. Ze začátku jsem se potýkal s pískáním předních kotoučových brzd (vzadu mám bubny, vzhledem k motorizaci). Jednou mi to vyčistili a pomohlo to. Podruhé to přešlo po čase samo. Vzhledem k tomu, že nebyl důvod, aby u nového vozu, který měl najeto několik stovek nebo tisíc kilometrů pískaly brzdy, přičítám to nečistotám, které se dostaly mezi destičky a kotouč.
3. Zasekávání spojkového pedálu. Po cca. 12 tisících jsem měl problém se zakusujícím se pedálem ve vrchní poloze. Hlavně při rozjíždění to nebylo nic příjemného, protože když zůstal pedál trochu viset, tak jsem povolil nohu a pak najednou spojka zabrala a auto sebou prudce trhlo. V servisu mi pedál promazali a pak ještě jednou. Od té doby zase v pořádku. Trošku mě to překvapilo, pedál nepískal nebo nevrzal, ale rovnou se zasekával.
4. Hlasité ťuknutí při nastartování. V zimních měsících jsem si všiml problému s hlasitým startem motoru (cca. po 10 tisích). Auto mám garážované a stalo se mi to několikrát i v garáži, kde teplota v zimě neklesne pod 10 °C. V servise jsem to nechal přes noc a uznali, že je to hlasité, ale že to nepovažují za závadu. Když jsem nesouhlasil, navrhli promazání startéru. Pomohlo to. Od té doby to je v pohodě.
5. Asi po 17 tisících se objevilo něco, co mě štve asi nejvíc. A sice to, že mi začaly vrzat vnitřní plasty. Štve mě to z toho důvodu, že to auto podle mě nemá ještě tolik odslouženo a hlavně s tím nejspíš nic moc neudělají. Dost těžce se určuje odkud přesně to jde, ale nejspíš to je někde v okolí obložení B sloupků. Nevrže to, když na to zatlačím nebo na to poklepu, ale když přejedu přes nějakou příčnou překážku - hlavně při najíždění do směru. Skoro mi přijde, jak kdyby karosérie nebyla dostatečně tuhá a při tom kroucení se pnutí přenáší i na vnitřní materiály. Částečně může hrát roli i teplotní roztažnost. Ale to si myslím, že není hlavní viník.
Máte podobné zkušenosti? Případně trápí Vás něco jiného?
Pokud jste se setkali s podobnými problémy, jak jste je řešili?
Díky moc.