Stránka 1 z 2

dotaz: otáčení vačky

Napsal: 19 kvě 2018, 13:17
od mad mike
zdar borci, mám dotaz ohledně vačky - jakou silou se dají otáčet vačky? jde to lehce nebo je potřeba větší síly. Jde o to, že mě na puntu 1,8hgt praskl řemen a mechanik,ke kterému jsem to dovezl(moc to nekoumal), prohlásil že se to potkalo a cena za opravu byla neakceptovatelná. Takže auto rozebírám a přemýšlím jesli sundat hlavu motoru nebo dát motor pryč vcelku. Vačka se dá otočit, ale je na to potřeba docela sílu - kdyby byly chytlé ventily tak by to nešlo vůbec, ne?

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 19 kvě 2018, 13:44
od Vitaml
Sundej hlavu a zjisti rozsah škod.

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 21 kvě 2018, 08:28
od martin72
Pokud je auto v cajku, tak by možná stálo za úvahu motor opravit. Jak se ti podařilo přervat řemen? To jako zanedbaná údržba?

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 21 kvě 2018, 18:00
od mad mike
no dalo by se říct,že zanedbaná údržba, chybělo 14 dní a vyměnil bych ho, jenže prostě rupl. Už je to min. 2roky, ale až ted jsem se dostal k rozebírání do šrotu. Motor se mě tam nechce dávat, ale nemám jistotu, že je hlava v cajku. Každopádně půjde dolů a pak se uvidí

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 21 kvě 2018, 19:13
od liborko
Jo to se někdy nevyplácí oddalovat výměnu,řemen může vypadat na pohled dobře,ale rupne v nejméně vhodnou chvíli.Řemenicí vačky jde vždy ztuha otáčet rukou,neházel bych ale úplně flintu do žita,stačí sundat hlavu a hned uvidíš co se stalo, byla by škoda likvidovat hned celé auto.

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 21 kvě 2018, 19:56
od mad mike
Auto už je v háji, dlouho stálo takže podvozek shnil na prach, takže jde rozebrat na použitelné díly a šrot. Před tím než to ruplo, jsem měl v plánu postupné opravy. Jenže ted když to vidím, tak by to byly vyhozené peníze. Koupil jsem tenkrát Mareu ze stejného roku a kupodivu je na ní zdravý podvozek. A na puntu jediné co má ještě nějakou cenu je motor, proto to řeším.

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 22 kvě 2018, 20:03
od mad mike
takže hlava sundaná a výsledek - jen na jednom válci ohnuté 4 ventily a opravdu to narazilo na píst

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 22 kvě 2018, 20:46
od Vitaml
A co píst?

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 22 kvě 2018, 21:12
od mad mike
na pístu jsou asi lehké otisky

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 22 kvě 2018, 22:28
od Vitaml
No, je ho škoda, musel jezdit, jak ďábel. A vypadal taky hezky, to byla metalíza?

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 09 lis 2018, 22:18
od RadovanRakovicky
Chlapi? Aj motor 1.4 8V ma variator vacky? (kod dielu 427 1001 10). Som myslel ze 8V nema variabilne casovanie....ci? Ak ano, funguje na zaklade tlaku oleja? A zvyknu s nim byt nejake problemy v podobe rachotenia pri startoch, ako byba zvykom u inych znaciek? Lebo jeden Renaulti som pred casom vykuchal, aby som zistil pricinu rachotenia, tak som zvedavy ci aj 1.4 8V ho ma...

Diki-diki

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 12 lis 2018, 09:02
od metamor
Dost silno pochybujem ze 1.4 8v ma variator na vacke. Co si pamatam tak variator na vacke z punt malo HGT ale to je MK2 vrzia a z grande to bolo s motorom Starjet(1.4 16v). Neskor zacali robit multiair... Ked chces mat zicher tak si daj dole kryt na rozvody pri vacke ak tam mas len obycajne koleso tak vies ze nemas... (ale nemas urcite)

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 12 lis 2018, 11:32
od RadovanRakovicky
Ja si tiez myslim ze nie, ale videl som tu na fore inzerat ze "predam variator vacky na 1,4 8V"...tak som si nebol isty....asi sa chalan pomylil, a mna ako Fiat novacika to zneistilo :-) Aj ked necital som tu ze by s nim byvali nejake problemy, ako maval napr Renault (spominane rachotenie pri studenych startoch)...Takze fit, aspon sa nemusim obavat do buducna nejakeho pripadneho problemiku variatora ;-)

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 12 lis 2018, 12:18
od little_boy
ja mam pocit, ze vykove ventily maj casovani, dela se s tim egr

Re: dotaz: otáčení vačky

Napsal: 12 lis 2018, 12:53
od RadovanRakovicky
Aha tak podla ePER-u : FIAT \ PUNTO \ 2Y PUNTO 2005 (2005-....) \ 101 HAVNÍ ČÁSTI MOTORU \ 10106/11 POHOD ROZVODU (ŘEMENICE) M11 , tak tam je variator zobrazeny, volaju to tam REGULATOR PREDSTIHU. Aj tu som ho nasiel : https://www.autodielyonline24.sk/swag-10130543.html" onclick="window.open(this.href);return false; a ma podla ePER-u kod 55195809 . Tak asi tam fakt bude... A tym padom na moj motor 350A1000 r.v. 2013 by mal byt aj elektromagneticky ventil variatora dakde...: http://autodily.mjauto.cz/fiat/punto-gr ... 48419.html" onclick="window.open(this.href);return false;