Punto 1.4 8V motor se dusí
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto 1.4 8V motor se dusí
Zdravím.
Koupil jsem ojeté Punto 2015 1.4 8V LPG, od začátku ale řeším jeden problém. Motor se jakoby dusil. Nejvíce je to viditelné na volnoběh. 20 sekund je vpohode, pak se cca 5 sekund dusí a tak dokola. Vyjímečne motor zhasne. Dělá to jak na benzin, tak na plyn.
Od původního majitele vím, že ten problém několikrát řešil ve Fiatu, ale nevyřešil. Z Fiat servisu se mi k problému nevyjádřili.
Vymňenil jsem MAP senzor, jsou tam nové svíčky, proměřil jsem odpor na cívkách, je tam nová lambda. Řídicí jednotka nic nehlásí.
Tušíte někdo co by to mohly být?
Vopřed děkuji za jakúkoliv radu.
Koupil jsem ojeté Punto 2015 1.4 8V LPG, od začátku ale řeším jeden problém. Motor se jakoby dusil. Nejvíce je to viditelné na volnoběh. 20 sekund je vpohode, pak se cca 5 sekund dusí a tak dokola. Vyjímečne motor zhasne. Dělá to jak na benzin, tak na plyn.
Od původního majitele vím, že ten problém několikrát řešil ve Fiatu, ale nevyřešil. Z Fiat servisu se mi k problému nevyjádřili.
Vymňenil jsem MAP senzor, jsou tam nové svíčky, proměřil jsem odpor na cívkách, je tam nová lambda. Řídicí jednotka nic nehlásí.
Tušíte někdo co by to mohly být?
Vopřed děkuji za jakúkoliv radu.
- Reklama
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
..ještě k předchozímu příspěvku:
Nevíte prosím někdo jak má Punto řešené tovární LPG vstřikovaní? Je vstřikovač pro LPG a benzín společný?
Nevíte prosím někdo jak má Punto řešené tovární LPG vstřikovaní? Je vstřikovač pro LPG a benzín společný?
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
skus natankovat poriadny benzin a daj nejaku prisadu na precistenie vstrekov. a skus vycistit skrtiacu klapku. tazko povedat z toho co pises co je dusenie a co je kolisanie otacok, ale este by som teraz po zime videl problem vo vode v benzine...
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
Problem je, ze uplne to same robi aj na LPG. Je mozne ze su zanesene vstrikovace, ale to by museli byt vstrekovace spolocne pre benzin aj LPG. V kazdom pripade som dal do benzinu cistic vstrikov a az vyprazdnim nadrz, tak tam dam nejaku premiovu stovku + cistic. Dam potom vediet jak to dopadlo.
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
Chvilu som jazdil na zmes benzin + VIF (1:10). Po 30km sa motor prestal dusit na plyn. Benzin stale rovnaky problem. Tak som vyjazdil na plny vykon 15l 100 oktanovej Vervi, potom som do prazdnej nadrze dal TEC2000 a na volnobeh to vyjazdil. Zmena ziadna.
Tak som vybral sviecky a vstrikovace. Toto su fotky (ventil + valec). Auto ma najzadene len 55.000km.
Tak som vybral sviecky a vstrikovace. Toto su fotky (ventil + valec). Auto ma najzadene len 55.000km.
- Přílohy
-
- WIN_20180412_16_53_50_Pro.jpg (40.58 KiB) Zobrazeno 5609 x
-
- WIN_20180411_21_26_10_Pro.jpg (55.86 KiB) Zobrazeno 5609 x
-
- WIN_20180411_14_59_50_Pro.jpg (57.89 KiB) Zobrazeno 5609 x
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
Tak to je dobrý humus, a svíčky vypadají jak? Foto by bylo? Co tam boha ten první majitel tankoval?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
to jazdil na volnobeh ten clovek ?
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
..odhadujem, ze vacsinou na plyn. Auto najazdilo za 2 roky cez 55kkm, predpokladam ale, ze vymenu oleja videlo 2X a kto vie, mozno ani to nie.
Povodny majitel mi povedal, ze ten problem mal tiez a chodil s tym do autorizovaneho Fiat servisu v Liberci. Tam mu vymenili svicky. Problem to samozrejme nevyriesilo.
Ma fascinuje, ze ked mechanik videl povodne sviecky (asi boli hodne zanesene), ze ho nenapadlo, ze zaneseny bude aj zbytok motora. Napr. mohol doporucit castejsie vymeny oleja a pravidelnu jazdu na benzin.
Povodny majitel mi povedal, ze ten problem mal tiez a chodil s tym do autorizovaneho Fiat servisu v Liberci. Tam mu vymenili svicky. Problem to samozrejme nevyriesilo.
Ma fascinuje, ze ked mechanik videl povodne sviecky (asi boli hodne zanesene), ze ho nenapadlo, ze zaneseny bude aj zbytok motora. Napr. mohol doporucit castejsie vymeny oleja a pravidelnu jazdu na benzin.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
"Motor se jakoby dusil. Nejvíce je to viditelné na volnoběh. 20 sekund je vpohode, pak se cca 5 sekund dusí a tak dokola. Vyjímečne motor zhasne"
Toto iste sa deje na kamaratovom Punte ktore je trochu pridrete a jeden valec nema tlak,
ked vytoči motor do otačiek tak už ide takmer normalne, bude na nom potrebne vynenit kružky.
Večšinoiu auta prerobene na plyn maju velky najazd km, kvoli tomu sa prerabaju na plyn.
Preto tie 55kkm sa mi vôbec nezdaju aj ked auto je len 2015 teda to je Grande Punto pripadne Evo
Bežne ku mne chodia Grande Punta s najazdom aj cez 200kkm na opravu riadenia
a niektore maju interier takmer ako nepouživany
1.4 8V LPG to je original Fiat LPG alebo dorabane LPG?
Olej v punte sa meni cca každych 12500km max 15000Km.
Može byt že sa vykašlali na vymenu oleja a jazdili do 30.000km a až potom menili olej
pripadne ako pišeš že možno vôbec, motor može byt kludne aj pridrety,
alebo priehraty/uvareny a preto ma sanie netesnosti.
Ake su tam sviečky? Je potrebne kupit NGK. S briskami motor blbne.
sviečky sa menia každych 30kkm
Benzinova RJ riadi vstrekovanie podla udajov z lambda sond a klapky vzduchu, ta je na motorček.
takže kolisanie može spôsovat aj deravy fyfuk, poškodene/zanesene lambdy, falošny vzduch v sani.
Chcelo by to niekoho kto sa vyzna v udajoch v realnom čase. A podla toho by vedel určit zly komponent.
niekedy je velmi tažke určit prečo ide takto zle motor, či je zavada v elektronike alebo v mechanike motora
Niekedy pomože iba skušat menit diely najlepšie z auta ktore ide 100percentne
až kym nenarazite na poškodeny diel, ak sa vsetka elektronika vyluči tak už ostane iba mechanika motora
Držim palce pri riešeni problemu, a piš ako pokračuješ
Toto iste sa deje na kamaratovom Punte ktore je trochu pridrete a jeden valec nema tlak,
ked vytoči motor do otačiek tak už ide takmer normalne, bude na nom potrebne vynenit kružky.
Večšinoiu auta prerobene na plyn maju velky najazd km, kvoli tomu sa prerabaju na plyn.
Preto tie 55kkm sa mi vôbec nezdaju aj ked auto je len 2015 teda to je Grande Punto pripadne Evo
Bežne ku mne chodia Grande Punta s najazdom aj cez 200kkm na opravu riadenia
a niektore maju interier takmer ako nepouživany
1.4 8V LPG to je original Fiat LPG alebo dorabane LPG?
Olej v punte sa meni cca každych 12500km max 15000Km.
Može byt že sa vykašlali na vymenu oleja a jazdili do 30.000km a až potom menili olej
pripadne ako pišeš že možno vôbec, motor može byt kludne aj pridrety,
alebo priehraty/uvareny a preto ma sanie netesnosti.
Ake su tam sviečky? Je potrebne kupit NGK. S briskami motor blbne.
sviečky sa menia každych 30kkm
Benzinova RJ riadi vstrekovanie podla udajov z lambda sond a klapky vzduchu, ta je na motorček.
takže kolisanie može spôsovat aj deravy fyfuk, poškodene/zanesene lambdy, falošny vzduch v sani.
Chcelo by to niekoho kto sa vyzna v udajoch v realnom čase. A podla toho by vedel určit zly komponent.
niekedy je velmi tažke určit prečo ide takto zle motor, či je zavada v elektronike alebo v mechanike motora
Niekedy pomože iba skušat menit diely najlepšie z auta ktore ide 100percentne
až kym nenarazite na poškodeny diel, ak sa vsetka elektronika vyluči tak už ostane iba mechanika motora
Držim palce pri riešeni problemu, a piš ako pokračuješ
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
Nakoniec na to prisli vo Fiate v Sp. Novej Vsi. Boli prehodene droty v zasuvke na lambda sondach.
Auto bolo medzi tym este v jednom servise, ale k tomu sa radsej nebudem vyjadrovat.
Auto bolo medzi tym este v jednom servise, ale k tomu sa radsej nebudem vyjadrovat.
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
Ty ventily nejsou zas tak hrozný, viděl jsem horší, spíš bych řekl, že je ten VIF trochu pročistil.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Punto 1.4 8V motor se dusí
Ony talianske autá potrebujú "taliansku údržbu".
Dobre ohriaty motor a prevodovka - teda aspoň pol hodiny jazdy a potom "plný kotol". Známy dlhoročný automechanik aj svoje autá občas drží na mieste desiatky sekúnd na plný plyn. Mne sa to prieči no nemám problém "podržať" to hore stmším kopcom na dvojke (kvôli neprekročeniu max.rýchlosti) na maximálnych otáčkach minútu. Alebo na trojke na diaľnici. Osobne mám vynikajúce skúsenosti s Metabondom (nie s Metanovou...).
Dobre ohriaty motor a prevodovka - teda aspoň pol hodiny jazdy a potom "plný kotol". Známy dlhoročný automechanik aj svoje autá občas drží na mieste desiatky sekúnd na plný plyn. Mne sa to prieči no nemám problém "podržať" to hore stmším kopcom na dvojke (kvôli neprekročeniu max.rýchlosti) na maximálnych otáčkach minútu. Alebo na trojke na diaľnici. Osobne mám vynikajúce skúsenosti s Metabondom (nie s Metanovou...).
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)