Stránka 1 z 2

Olejové čerpadlo

Napsal: 26 bře 2018, 11:10
od Bakly
Ahoj, mám Punto 188 1.2 2003 - po fl. Začalo se mi na přelomu roku stávat, že občas na volnoběh blikala kontrolka mazání. Proběhla tedy výměna oleje, filtru a čidla tlaku. Na pár měsíců a cca 3000 km byl klid, ale teď to začalo dělat zase. Podezírám tedy odcházející olejové čerpadlo. Mohl by mi někdo poradit, zda do mého Punta po fl bude pasovat čerpadlo z před fl verze? Díky :)

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 26 bře 2018, 19:30
od liborko
pokud jde o stejný motor tak nejspíš jo,ale na 100% ti to tady asi nikdo neřekne, nejlépe když zabrousíš na nějaký eshop s díly ( zkus http://www.autodily-pema.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ) a dohledáš si čerpadlo na tvuj typ motoru a poté porovnáš s čerpadly pro starší punta,pro fire motory asi bude tvarově strejný,možná budou jen nějaké rozdíly v tlaku apod. :roll:

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 26 bře 2018, 21:13
od Bakly
Díky za odpověď, snad ano.

Dnes jsem to celé ještě testoval a opravdu - po zahřátí oleje (až nějakou dobu po vodě) začne na volnoběh blikat až svítit mazání. Zajímavé, že po chcípnutí a nastartování problém zmizí a objeví se až třeba po 5 km jízdy. Nicméně vidím to asi opravdu na odcházející čerpadlo.

Nevýhodou je, že mi nezbude, než koupit nové :/ Na vrakáči by mi jej prodali jedině i se zbytek motoru :)

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 26 bře 2018, 22:26
od liborko
měl si dole vanu? není přicpané sítko na té sací trubce?

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 26 bře 2018, 23:07
od Bakly
Neměl - neměl jsem ji zrovna při výměně po sundání čím utěsnit. Ale že by to sítko dělalo jen za tepla? Pokud je opravdu zahřáto, občas blikne i v otáčkách

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 27 bře 2018, 01:05
od Vitaml
A ukostření motoru?

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 27 bře 2018, 08:27
od Bakly
Zkusím se podívat - dnes jsem testoval a dělá to aktuálně i za studena (po 3km jízdy) a po chvíli i bez závislosti na otáčky. Po restartu motoru byl zase asi na 3km klid. Takže máte pravdu, vypadá to spíš na elektrický problém. Zkusím se na to podívat. Kde kostru motoru najdu? Stačí jít po kabelu od snímače tlaku oleje?

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 27 bře 2018, 08:41
od Vitaml
Ten právě používá kostru motoru, sám kostřící drát asi nemá. Motor by měl být ukostřený přes převodovku, je potřeba se podívat.

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 27 bře 2018, 18:48
od liborko
Tělo čidla je ukostřeno o motor a v závislosti na tlaku funguje jako spínač,kontrolka mazání je tedy trvale pod napětím.Když už tak kontrola toho kabliku od čidla ke kontrolce zda není v nějakém místě přelomený,zoxidovaný,nahnitý apod. Kdyby měl špatnou kostru na motoru tak by mu toho blblo více a nejen kontrolka mazání pač spousta čidel a snad i řj je závislá na dokonalém ukostření motoru.
Tím ucpaným sítkem jsem měl namysli,že může být sítko přicpané např.silikonem pokud to před tebou už někdo přetěsňoval a nešetřil při tom silikonem.Může být i silikon na dně vany a chvilku trvá než čerpadlo nasaje veškerý ten bordel ze dna,proto těch pár km kdy to maže.

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 27 bře 2018, 19:12
od Vitaml
Taky bych to tak viděl, vada čerpadla je velmi málo pravděpodobná.
Dokud to sítko nezkontroluješ, tak bych s tím radši nejezdil.
Taky se múže stát, že když pronikne chladící kapalina do oleje, vznikne reakcí nemrznoucí směsi s olejem v olejové vaně taková rosolovitá hmota, vypadá jak chomáč řas v jezírku a ta to sání oleje taky spolehlivě ucpe. Je potřeba vanu odmontovat.

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 28 bře 2018, 09:13
od Bakly
Je to druhé auto, takže to není problém a je pro jistotu odstavené. Ale mám teď celkem štěstí na "opakující se" závady :D Na prvním autě odešel pravý xenon, koupil jsem obě nové origo výbojky, 300km v pohodě a pak přestal svítit levý (odešel balast).

Taky se mi to nezdá. Abych pravdu řekl, ukostření motoru jsem nenašel ani s pomocí obrázku :( Nicméně z elektriky by to ještě mohlo být opět čidlo (buď zmetek, nebo ho něco zkratuje), takže abych vyloučil to, že je třeba zase vadné, rovnou jsem pořídil nové - vzhledem k jeho ceně to je asi jedno. S chladící kapalinou na tom něco může být - na víčku byl před nějakou dobou lehký šlem. Kapalina sice neubývá, ale kdo ví, jak dlouho se to tam mohlo sbírat.

Nicméně plán je teď takový, že v pátek na to skočím, vyměním čidlo, odmontuji vanu, vše vyčistím, vyfotím si pro jistotu jak vypadá čerpadlo (je jich docela dost druhů do stejného modelu, co jsem zjistil :-O ) a zkusím, jestli to pomohlo. Pokud to nepomůže, seženu měřič tlaku oleje a pokud se to potvrdí, případně seženu čerpadlo. V česku musím říct, že to je nesehnatelný díl, ale na evropském Ebay jsem se díval, že jich je plno. Nicméně nebudu předbíhat :)

Vzhledem k tomu kolik podobných témat jsem našel v ČR i zahraničí a téměř žádné nemělo na konci popsané řešení, tak vyřeším-li, ozvu se.

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 31 bře 2018, 15:50
od Bakly
Tak zatím nevyřešeno, poté, co jsem zjistil, že Punto vyžaduje pro demontáž vany sundání krytu setrváku (abych se dostal na dva šrouby vany) a sundání výfuku (abych se dostal na šrouby krytu setrváku)... a poté, co jsem zjistil jaký tam je přístup... jsem se na to vykašlal. Vyměnil jsem jen čidlo.
Včera proběhlo zahřátí na místě a poté dvě 6km jízdy s hodinovým rozestupem. A kontrolka se neukázala.
Dnes ale dvě další 12km jízdy a vždy po cca 5km začala problikávat a následně svítit. Pokud se motor chcípl a nastartoval, tak zase na cca 5km pokoj. Takže projevy pořád stejné. Takže další postup je změření tlaku oleje a uvidíme. Pokud by test vyšel špatně, asi to dám na sundání někomu s lepší výbavou a zvedákem. To mé stačí jen na Volvo a Škodovky, na Punto je krátké :D

Nevíte náhodou kolik má olej tlačit na volnoběh a v otáčkách?

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 31 bře 2018, 19:58
od liborko
o jaký motor jde?

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 31 bře 2018, 20:36
od Bakly
benzín 1.2 44kw 8v - II Punto po fl

Re: Olejové čerpadlo

Napsal: 01 dub 2018, 11:54
od liborko
mám pouze pro MKI ale motor 1.2 44kW bude podle mě stejný Obrázek