Stránka 1 z 1

Pár dotazů ohledně Brava

Napsal: 13 úno 2018, 20:39
od Jan Nožička
Ahoj všichni, jsem řidič - začátečník. Jako první auto jsem pořídil Fiat Bravo 2 1,4 66k rv. 2012 cca před vánoci - momentálně najeto 84tis.

Měl bych pár dotazů.

1, Pravidelný servis v 90tis je lepší zajet do autorizáku nebo klidně dojet někam jinam - bylo mě doporučeno ItalCar či Ital Motori? (auto je z Imofy Praha)
2, Občas mě teď v zimě na nerovnostech vrže, četl jsem, že je to skoro "typická" vlastnost tohoto vozu, mám to nějak řešit?
3, Jaké brzdové destičky bych měl pořídit?
4, Mám projistotu nechat vyměnit i rozvody?
5, Spodní kryt motoru - objevil jsem nějaký za 900korun ale aby to nebyl nějakej hnus - tip na dorbý spodní kryt?
6, Na autě mám 16" kola origo litáky Fiat - v manualu píšou foukat na 2,3 v předu i vzadu - tchá se se mnou hádá že je to blbost...?
7, Občas se mě rozsvítí žlutý Auto s klíčem když zhasnu motor a nastartuji znovu tak to zmizí - může být něco s Imobilizerem?
8, Jak často se v autě mení svíčky, pylové filtry a podobné věci?
9, Taky vám občas zlobí zpátečka, že tam někdy nejde dát?

Snad mě neukamenujete ale chci se o auto starat a nidko z rodiny Fiat ani Benzínaka nemá tak proto se trochu ptám jako blbec.

Díky moc předem :)

S úctou Jenda

Re: Pár dotazů ohledně Brava

Napsal: 13 úno 2018, 21:54
od Zdenál
čus mám bravo 1 a taky jsem koupil 2ku před vánocemy a už ted vím co tomu dát každopádně rozvody řem.klad.v.pumpa,olej nové svíčky.Ty jsem zrovna dával brzdy musím udělat a tak jak na prvním tak i sem dám zn.ATE.Kabinovej a vzduchovej filtr vyměnit,olej v převodovce (to nikdo nedělá) olej nejlepe origo a po 10tis.aby si motor chrochtal měnit.Výměna zapalovacích svíček (verze se zážehovým motorem) vždy po 30tis.

Re: Pár dotazů ohledně Brava

Napsal: 13 úno 2018, 22:29
od Bravomv
Takže poradit za sebe mohu částečně, mám totiž diesel.

1, Pokud není auto v záruce, tak bych do autorizáku nejezdil a vybral si nějaký servis s dobrou pověstí, vyjde tě to levněji.
2, Bravo v zimě většinou vrže, neřešil bych.
3, Pokud řešíš jen destičky a neměníš kotouče, dal bych nějaké lepší TRW, mám ho tam od výroby. Pokud budeš dávat i kotouče, dal bych ATE, dobrá zkušenost (mám nově vzadu).
4, Vyměnit rozvody je sázka na jistotu, jinak u Fiatu životnost řemenu 6 let, kilometry u tvého motoru nevím, u mne 120 tis., raději ale vyměň vše, tedy řemen, kladky i vodní pumpu.
5, Spodní kryt, pokud nemáš origi, bych neřešil.
6, Mám stejná kola, foukat na 2,3 předek i zadek, je to v manuálu.
7, Pokud by ti zlobil imobilizér, tak bys ani nenastartoval, zkus, jestli ti to dělá i druhý klíč, dělalo mi to u staršího Fiatu-občas (někdo radil pořádně vyčistit klíč).
8, Svíčky u tebe bych měnil max. 60 tis., ale klidně i dříve, filtry podle nájezdu, co rok, nebo dva roky, dle nájezdu. Olej dle nájezdu, každý rok a ne více než 15 tis. i s filtrem, (tyto základní 1,4 v benzínu si potrpěly na kvalitní olej a častou výměnu).
9, Zpátečka občas zlobí, je to Fiat, vyšlápnout až na podlahu a popř. zkusit opakovaně.

Nejlépe mít manuál k autu, pokud ho nemáš, vím, že se dal stáhnout i někde na internetu, tam je vše rozepsané (údržby, foukání gum apod).

Re: Pár dotazů ohledně Brava

Napsal: 14 úno 2018, 15:45
od Jarous1
Ad 9) to je problém této převodovky ne Fiatu obecně. Před zařazením zpátečky - zařaď nejprve dvojku a hned potom zpátečku a bude to bez problémů.

Příručku si stáhni tady:
https://aftersales.fiat.com/elum/Model. ... _number=#1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Pár dotazů ohledně Brava

Napsal: 20 úno 2018, 07:17
od tatko Tom
Pred zaradením spiatočky na jednotkovom, dvojkovom Punte aj Multiple radím najprv TROJKU.
Funguje to 100%