Punto MK2b (2003- facelift) - kolísání intenzity osvětlení
Napsal: 03 led 2018, 09:28
Zdravím,
rád bych vás požádal o případnou radu, která povede k vyřešení problému, za kterou předem děkuji. Vlastním Fiat Punto 188_ (2003) 1.2 8V 44kW.
Před měsícem jsem si všiml, že při stání či jízdě mi pravidelně kolísá intenzita osvětlení hlavních světlometů a jde to vidět lehce i u osvětlení na palubovce (podsvícení ventilátoru...). Při kontrole dobíjení alternátor dobíjí (viz. níže). Většinou jsem se dočetl, že by měl altík dávat 14,4V, ale u starších aut se napětí občas pohybovalo až k 15,0V. Při měření za zvýšených otáček se napětí pohybuje mezi 14,9V-15,0V. Za jízdy intenzita světel kolísá stejně při kterýkoliv otáček.
Autobaterie za studena má napětí 12,8 V.
Volnoběh bez světel 14,9V, se světly 14,7V
2000rpm se světly 14,9V
3000rpm se světly 14,9V
rád bych vás požádal o případnou radu, která povede k vyřešení problému, za kterou předem děkuji. Vlastním Fiat Punto 188_ (2003) 1.2 8V 44kW.
Před měsícem jsem si všiml, že při stání či jízdě mi pravidelně kolísá intenzita osvětlení hlavních světlometů a jde to vidět lehce i u osvětlení na palubovce (podsvícení ventilátoru...). Při kontrole dobíjení alternátor dobíjí (viz. níže). Většinou jsem se dočetl, že by měl altík dávat 14,4V, ale u starších aut se napětí občas pohybovalo až k 15,0V. Při měření za zvýšených otáček se napětí pohybuje mezi 14,9V-15,0V. Za jízdy intenzita světel kolísá stejně při kterýkoliv otáček.
Autobaterie za studena má napětí 12,8 V.
Volnoběh bez světel 14,9V, se světly 14,7V
2000rpm se světly 14,9V
3000rpm se světly 14,9V