otázka: ideální motor na úpravy na závody
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
otázka: ideální motor na úpravy na závody
Ahoj kluci potřeboval bych se zeptat lidí co tyhle motory znají a upravují co bude nejlepší na kopce a občas okruh nedávno jsem si na ježdění koupil sportinga 1,2 59 kW (188) a nejede vůbec špatně a podvozkově a řízením funguje parádně takže chci koupit ještě jedno na závody ale teď který má smysl stavět obyčejnou 1,2 44 kW nebo sportinga 59 kW o hgt samozřejmě vim jenže tam je problém že už je to 1,8 takže bych jezdil možná kategorii do 2L obsahu (evo, sti atd) takže tam bych moc konkurence schopnej nebyl.
další dotaz údajně jsem slyšel že tyto motory co jsou ve sportingu (188) mají být kované je to pravda nebo ne díky za informace.
další dotaz údajně jsem slyšel že tyto motory co jsou ve sportingu (188) mají být kované je to pravda nebo ne díky za informace.
- Reklama
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
Netuším, jak jsou dělené kategorie, klidně bych vzal 1.4 16V , ta má 95 k a stovku pod deset. Že by bylo něco kovaného na motoru dost pochybuju, ale zase je to motor co má za sebou 30 let vývoje, tak že je už vychytaný
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
jojo na ty jsem koukal taky vypadá výkonově o dost líp. no o tom motoru by mě to zajímalo protože asi se počítalo s turbem ne? místo který je v motoru a řešení některých věcí tomu dost napovídá tak to by asi na obyč materiál nebylo spoleh
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
No ta evoluce byla opacna, turbo ty motory dostaly az nedavno, ale hodne veci maji spolecne s atmosferama. Na turbo motory se daji koupit kovane vnitrnosti, ale ty se do atmosfery moc nehodi, protoze pisty maji snizenou kompresi a davaji se pouze pokud chces jit s turbem pres 300 koni. Jukni sem, je tu popsane co se upravilo pro turbo verzi https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale v podstate 1.4 16V je zaklad pro motory jako tjet a multiair ktere jdou vykonstne az ke 170k primo od fiatu.
Ale v podstate 1.4 16V je zaklad pro motory jako tjet a multiair ktere jdou vykonstne az ke 170k primo od fiatu.
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
takže ten 59kW nemá smysl začít stavět ?little_boy píše:No ta evoluce byla opacna, turbo ty motory dostaly az nedavno, ale hodne veci maji spolecne s atmosferama. Na turbo motory se daji koupit kovane vnitrnosti, ale ty se do atmosfery moc nehodi, protoze pisty maji snizenou kompresi a davaji se pouze pokud chces jit s turbem pres 300 koni. Jukni sem, je tu popsane co se upravilo pro turbo verzi https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... Engine.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale v podstate 1.4 16V je zaklad pro motory jako tjet a multiair ktere jdou vykonstne az ke 170k primo od fiatu.
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
Tak záleží co chceš a jaké jsou kategorie v těch závodech. Vždycky je výhodné použít motor, který je objemem těsně pod hranicí kategorie a poskytuje dostačující výkon.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
právě proto by volil tohle punto skupina do 1300
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
myslim ze do 1300cm3 asi nic lepsie nezozenie jedine motor z prveho punta sporting
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
omlouvám se skupina do 1400ccm
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
Tak pokud je to do 1400 tak bych šel do punta Mk2b 1.4 16V.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: otázka: ideální motor na úpravy na závody
Takový mám v práci na poličce (to pod ním je Eliška).
- Přílohy
-
- Punťa a Eliška.jpg (170.17 KiB) Zobrazeno 4292 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno