Stránka 1 z 1
kurenie
Napsal: 17 pro 2006, 13:43
od palob
Caute,
poradte mi. Mam Bravu JTD 105. Ako zacala tato zima, auto mi prestalo uplne kurit. V lete som mal presne opacny problem. Z vetrania vychadzal len viacmenej vlazny vzduch. V com moze byt chyba? Klimu nemam.
Napsal: 19 pro 2006, 09:08
od nico_sk
No moze byt toho viacej, malo chladiacej zmesi, zavzdusneny okruh, alebo zly termostat, nepisal si ci motor sa ti zohreje..
Napsal: 20 pro 2006, 22:07
od palob
Jasne, motor sa mi zahreje, ma palubovke mi rucicka ukazuje teplotu presne v strede.Chladiacej zmesy je dost. Mam taky pocit, ze ked je motor aj zohriaty, tak trubice akoby boli len vlazne. A chladic tiez nie je bohvieako teply. A ten system nie je samoodvzdusnovaci? Ak by to bol nahodou termostat, ako zistim, ze je zly, pripadne aka je nanho cena?
Napsal: 21 pro 2006, 15:58
od nico_sk
Nie je samoovzdusnovaci, su tam dva ventili ktore treba mat otvorene kym s nich neide kvapalina a pokial nekuri, treba aj 2-3 krat opakovat.. nemenil si zmes?
Termostat to asi nebude, to by ti neukazovalo spravne teplotu na palubovke..
Napsal: 21 pro 2006, 21:28
od palob
Nie, nemenil som zmes. A kde by som mal hladat tie ventily na odvzdusnenie?
Napsal: 22 pro 2006, 09:09
od nico_sk
Od motora idu hadice do kabiny, su to take cierne plastove a na nich su take"ventily" staci ich trochu odsrobovat, mala by z nich ist zmes, jeden je vstupny do radiatora a druhy vystup z neho naspat do motora, teda musi z obidvoch tiect ked ich odsrobujes, niekdy to treba viackrat opakovat, nastartovat chvilu nechat bezat a znovu...
Staci ti vlastne vyskusat ked budes mat teply motor chytit obidve tieto hadice ci su teple...
Ale ked si nemenil zmes, tak by malo by vsetko ok, toto sa robi iba po vymene zmesi, potom jedine sa ti upchala nejaka hadica, alebo system klapiek kurenia, tym sa reguluje kurenie, nie je tam ventil ktory otvara teplu zmes ale klapky reguluju studeny a teply vzduch, mozno niektore plastove koliesko odislo...
Inac ja budem teraz medzi sviatkami menit radiator lebo mi tecie, musim vykuchat celu palubovku...Budem to aj fotit
Napsal: 23 pro 2006, 23:05
od palob
Tie hadice sa zahreju, ale nie nejako extra velmi. jedna tepla, druha je vlazna. Ja som nasiel jeden ventil na chladici, a druhy pod plastovym krytom motora nad turbom. V chladici bolo trocha vzduchu. Ale ked som skusil prepnut na studeny vzduch, fukal vlazny. Ja myslim, ze bude treba novy radiator. Co ty na to?
Napsal: 24 pro 2006, 10:43
od Slavisimo
nico_sk píše:Od motora idu hadice do kabiny, su to take cierne plastove a na nich su take"ventily" staci ich trochu odsrobovat, mala by z nich ist zmes, jeden je vstupny do radiatora a druhy vystup z neho naspat do motora, teda musi z obidvoch tiect ked ich odsrobujes, niekdy to treba viackrat opakovat, nastartovat chvilu nechat bezat a znovu...
Staci ti vlastne vyskusat ked budes mat teply motor chytit obidve tieto hadice ci su teple...
Ale ked si nemenil zmes, tak by malo by vsetko ok, toto sa robi iba po vymene zmesi, potom jedine sa ti upchala nejaka hadica, alebo system klapiek kurenia, tym sa reguluje kurenie, nie je tam ventil ktory otvara teplu zmes ale klapky reguluju studeny a teply vzduch, mozno niektore plastove koliesko odislo...
Inac ja budem teraz medzi sviatkami menit radiator lebo mi tecie, musim vykuchat celu palubovku...Budem to aj fotit
Da se nejak poznat ze je chybu v topnym telese? Ja jenom ze se nam straci voda...krasne topi, ale dolivat vodu nic moc
Napsal: 29 pro 2006, 17:51
od nico_sk
No mne mizla a objavil som ju pod kobercom..
)
tak som vlastne zistil, ze tecie radiator.. uz je vymeneny 1,5 dna cistej prace, uz viac by som to nechcel robit..
Napsal: 29 pro 2006, 19:42
od Slavisimo
nico_sk píše:No mne mizla a objavil som ju pod kobercom..
)
tak som vlastne zistil, ze tecie radiator.. uz je vymeneny 1,5 dna cistej prace, uz viac by som to nechcel robit..
to si me moc nepotesil
Napsal: 01 úno 2007, 17:55
od Lock001