Stránka 1 z 2

Volnobezne otacky

Napsal: 07 pro 2006, 08:47
od vavo
Zdravim,

po nastartovani studeneho motoru volnobezne otacky su cca 2500 - 3000, ale niekedy byvaju aj 1200. Po zohriati motoru (2-3 km) otacky klesnu na 950.
Poradte, prosim, kde je chyba. :shock:

Napsal: 07 pro 2006, 08:54
od jirka
to je normární

Napsal: 07 pro 2006, 09:02
od onc
... no tak 2500 - 3000 otacek je trochu moc ... ja mam na puntu po
nastartovani max do 2000 tis a to jen tak 2s a pak to klesa na cca 1200ot ...
a po dvou trech km na 750ot/min...

Napsal: 07 pro 2006, 09:09
od vavo
onc píše:... no tak 2500 - 3000 otacek je trochu moc ... ja mam na puntu po
nastartovani max do 2000 tis a to jen tak 2s a pak to klesa na cca 1200ot ...
a po dvou trech km na 750ot/min...
tiez sa mi zda 2500 trochu moc. Ono obcas ide normalne (do 2000 pri starte, potom klesne na 1200), ale obcas proste po starte vylezu hore. Inak to zacalo robit po natankovani Shell V-power. Ze by tu bola chyba? :lol:

Napsal: 07 pro 2006, 12:34
od onc
... no leda ze by jednotka brala v potaz jen obyc natural 95 a tim padem by
dala pri startu bohatsi smes V-poweru a tim by vyletely ty otacky, ale stejne
se me to nezda ... asi bych zkusil odpojit RJ a potom by uz mohl byt pokoj ...
... ted me napada, jestli jsi treba nekdy nenastartoval se seslaplym plynem,
pak by si to RJ pamatovala a tim padem pri dalsim nastartovani by to sama
hnala do otacek ...
... jo a jestli budes odpojovat baterku tak si dej bacha na kod radia ...

Napsal: 07 pro 2006, 12:56
od vavo
onc píše: ... ted me napada, jestli jsi treba nekdy nenastartoval se seslaplym plynem,
pak by si to RJ pamatovala a tim padem pri dalsim nastartovani by to sama
hnala do otacek ...
... jo a jestli budes odpojovat baterku tak si dej bacha na kod radia ...
ano, co si pamatam tak asi 2-x som nastartoval s plynom :( (predtym som mal stareho diesla, takze mam taky zlozvyk). A RJ az do vymazania pamati to bude pamatat alebo postupne upravi paramatre naspat?
Ohladom odpojenia baterky, na aky cas je potrebne odpoit baterku?
Radio nemam origos, takze snad to bude v pohode :roll:

Napsal: 07 pro 2006, 13:13
od onc
... RJ by se mela postupem casu sama upravit, ale pro jistotu bych ju odpojil
doba odpojeni se ruzni, kazdy rika neco jineho, ja jsem ji odpojoval na cca
15 minut, jini rikaji aspon na 30min tak si muzes vybrat ... 8)

Napsal: 07 pro 2006, 13:18
od vavo
ok, dik moc budem skusat.

otáčky

Napsal: 08 pro 2006, 09:24
od Roman Ropazu
Já měl ten samý problém.Také jsem odpojil ŘJ, ale někdy jsou otáčky v pohodě, někdy zase po nastartování vyletí. Už jsem si na to zvykl a nějak to nepozoruju. Většinou to po ujeí cca 200m je to v pohodě. Tankuju pořád na OMW a na plyn při nastartování jsem nikdy nešlápl, tak nevim. Zkuz rady fiaťáků a dej vědět jak to dopadlo. :lol: Taky bych se toho rád zbavil :twisted:

Napsal: 08 pro 2006, 09:42
od vavo
este som nestihol odpojit RJ ale uz 2-x za sebou hned po starte otacky pekne klesnu na 1200-1300. Vcera vecer po prejdeni cca 1km zostali 2500 otacky na volnobehu ale za cca 2min. spadli na 950 a viac to neurobilo.
Dnes rano po starte spadli na 1200 a uz to nestupalo ani po jazde - po zahriati motoru pekne na 950ot.
Dufam, ze RJ upravila hodnoty aj bez odpojenia. :roll:

Napsal: 08 pro 2006, 10:08
od Petr UL
Já nemám otáčkoměr a tak tohle neřeším :wink:
Myslím si, jestli ty otáčky třeba tak trochu nesouvisí s venkovní teplotou? Jestliže je zima tak bych očekával vyšší otáčky než když je venku pařák. Řídící jednotka by tohle mohla rozlišit nebo se pletu?
Je to můj laický názor co na to odborníci?
U starého auta se sytičem to bylo podobný - v létě stačilo otevřít trošku a v zimě se musel otevřít naplno.
Jestli auto startuje a jezdí v létě i v zimě v pohodě tak zkuste nesledovat při starování otáčkoměr a budete mít klídek :)

Napsal: 08 pro 2006, 10:11
od vavo
lenze tie 2500-3000 uz je aj pocut a na volnobeh je to trochu privela :wink:

Napsal: 08 pro 2006, 10:20
od onc
... neco podobnyho se resilo u punta, tak se sem mrknite...
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?t=707

Napsal: 08 pro 2006, 11:04
od bigben.m
Tohle by mohlo dělat čidlo teploty-je jich tam moc-takže doporučuji v konektorech odpojit.kontrola , vyčistit a když to nepomůže tak holt měřit

Napsal: 08 pro 2006, 11:10
od vavo
a kde sa to cidlo nachadza? Mam to auto este velmi kratko :(