Stránka 1 z 2
Punto 1.2 SX - jak rychle má jezdit?
Napsal: 05 pro 2006, 08:42
od Danda
Ahoj. Jak rychle má jezdit dvanáctka motor? Já mám ročník 98, najeto má 65tis. a jezdí to podle tachometru takhle: 1. asi 50, 2. – 90, 3. – 120, 4. – 150, 5. – 150km/h
Pátá rychlost už nic nedělá. Kola tam mám podle techničáku 165/65R14
Když jsem měl jedenácku, tak ta mi jezdila na tachometru 165. Jsou tedy ty dvanácky od výroby pomalejší?
Napsal: 05 pro 2006, 09:29
od Patrik
55 koní (1.1) nemůže s Puntem z fyzikálních důvodů dosáhnout rychlosti 165km/h. To ovšem neznamená, že tuto rychlost nemůže zobrazovat tachometr ...
Časté důvody jsou dva:
1) Přípustná přesnost rychloměru je dle předpisu EHK/OSN č. 39 a evropské směrnice 75/443/EHS tato:
- naměřená rychlost nesmí být nižší než skutečná
- může být ale vyšší až o +10% + 4 km/h
to znamená, že při rychlosti 150 km/h smí tachometr ukazovat rychlost o 15 km/h + 4 km/h = 19km/h, tzn. že tachometr smí ukazovat 169 km/h.
2) Poměrně často lidi používají jiné rozměry pneu (většinou menší, levnější, nebo ze starších aut)
Napsal: 05 pro 2006, 09:53
od Danda
Ne ne ne. Asi jsem začal blbě. To že tachometr jde šejdrem to ví každej. to je každýmu jasný a není potřeba už se o tachometru více zmiňovat.
Chi se bavit o tom, že když v jiném autě člověk přeřadí za čtyřky na pětku, auto dál zvyšuje rychlost. Nezáleží na tom, jestli pomalilinku, nebo rychlejš. Prostě stále zrychluje.
U mě ne. Vytočim čtyřku na max., zařadim pětku a auto jede prostě konstantní rychlostí. Nutno podotknout, že nijak závratnou. To ta jedenáctka svištěla rychlejc. I pětka tam pořád zrychlovala (pomalu).
Takže je asi něco s motorem ne? To přece neni normální?
Napsal: 05 pro 2006, 09:56
od Danda
Tuhle věc má od tý doby co mám auto.
Jinak - svíčky tam mám ty čtyřelektrodový (od BOSCHe)
Palivový filtr jsem dal teď taky novej
Vzduchový je tam sportovní bavlněný (kužel)
Nenál tankuju obyč 95
Olej v motoru je šitozní (z Kauflandu 15W 40) ale ten jsem lil i do 1.1 motoru a ten lítal jak blázen.
Auto má najeto 65 tis, takže tolik opotřebený snad není...
Napsal: 05 pro 2006, 10:30
od lacin
Jednadvojka ma delsi prevodovku nez 1,1, cili ta petka uz ma problem. Chtelo by to porovnat s jinym Puntem. Pokud se ti zda, ze jede spatne, tak se podivej na rozvody, muze byt nactena nejaka chyba v jednotce, tak zkus odpojit baterii na pul hodinky. Mozna jeste zkus jiny svicky. Osumdesatielektrodovy se mi na Unu, ani na Puntu moc neosvedcily.
Patrik: z fyzikalnich zakonu tu rychlost dosahnout muze...
Ted mam silenej vysokorozmer na gumach, pri 130ti tachometrovejch mam cca 127 km/h realnejch. Ted sem to zase rozparadil na 180, coz v realu muze byt 172, bo tak nejak. A este by sel, ale uz sem byl na vykonove krivce za vrcholem a tam uz toho moc nenadelam...
Napsal: 05 pro 2006, 11:07
od Danda
Jo to máš pravdu. Dvanáctka má delší rychlosti. Takže myslíš, že je to v pořádku?
Napsal: 05 pro 2006, 13:04
od onc
... jestli s tim motorem chces litat 200km/h, tak sis mel koupit neco
silnejsiho ... a nebo to pust z macochy ...
Napsal: 05 pro 2006, 13:14
od Danda
Jsem Puntíčkář a jde mi o princip. Jestliže mám v techničáku konstrukční rychlost 160 a nejede to ani tolik, tak mi to vrtá hlavou. (po dálnici často nejezdim a vystačim si mezi 90 – 110 rychlostí)
Ale tak já na to teda kašlu..
Napsal: 05 pro 2006, 18:03
od be.smile
kdyz sem mel 1.1 tak vic jak 165 tacho to neslo..a to tam byl green filtr a 98 benzin. ted s 1.2 cca 15 tis najetych s pneu 185/60 r14 sem letel pres 170 a zadnej problem. 5-tku radim nejpozdej ve 130 a pohoda to vytahne..akorat ta spotreba je problemekl:))) tech 11-12 si to vezme...ale v klidu se tech 165-170 da drzet.... jinak v technicaku je 155 km/h
Napsal: 05 pro 2006, 18:55
od lacin
Danda píše:Jsem Puntíčkář a jde mi o princip. Jestliže mám v techničáku konstrukční rychlost 160 a nejede to ani tolik, tak mi to vrtá hlavou. (po dálnici často nejezdim a vystačim si mezi 90 – 110 rychlostí)
Ale tak já na to teda kašlu..
Schvalne zkus tu jednotku odpojit. Za to nic nedas. Kamosovo Punto jelo obdobne, ja sem ho s litrovym Unem trhal neskutecnym zpusobem. Vymazala se jednotka a od te doby sem se s Unem nechytal. A ty rozvody bych taky omrknul.
Jinak moje 55tka bez uprav tachometrovejch 185 na zimacich se silenym profilem. A kdyz jedu 126, tak tachometr ukazuje 130... Slo by jeste vic, ale bohuzel uz sem byl za vrcholem krivky max. vykonu...
Samozrejme veskery tyhle rychlosti jsou na rovine nedosazitelny...
Napsal: 05 pro 2006, 18:55
od Dohy
HELE PROSIMTE A KOLIK TOCIS NA 2 KU ZE TAM MAS 90km/h to ja NEDAM ANI BOHOVY !!! A abych radil 5 ku PRI NEJAKYCH 150 TO SI MUZU TAKY NECHAT ZDAT!!!!! pride mi ze mam prevodovku ,ze bych vedle ni nekdy BEZEL rychleji .. a kdyz jedu 175-180 tak NA 5 KU TOCIM 6000 a to je prakticky konec omezovac MAM NA 6200
HELE TO DU JAKO VYZKOUSET !! SE MI JAKO VUBEC NEZDA CO TU PISES A to tam mas klasickou prevodovku jo ?.. je teda fakt ze ja s tou petkou se dostanu na 180 - + trva to no ... ale nemít tam petku 140 CCA by byla asi 100% hranice !!!
Napsal: 06 pro 2006, 06:06
od Danda
to Dohy:
No když točim dvojku do maxima, tak je tam opravdu kousíček za devadesátkou. A otáček to má myslim 6400. Už je to v červenym. Pak se začne odpojovat zapalování.
Napsal: 06 pro 2006, 06:16
od bigben.m
U některých aut se maximálka udává na čtyřku-pětka je ekonomická a tak dlouhá , že není schopná se vytočit na max.otáčky-leda z dlouhého kopce.
Napsal: 06 pro 2006, 06:23
od bigben.m
A ještě mě napadlo-jestli vás to trápí hodně tak si změřte obvod kola a z převodových poměrů si můžete spočítat kolik motor točí při jaké rychlosti.Já si to taky spočítal
-ale já mám palio TD-to vám je prd platný
Napsal: 06 pro 2006, 09:43
od Patrik
Je sice krásné, že s našima Fire motorame dosahujete tak závratných rychlostí, ale to co udává servisní knížka je naměřeno, nebo spíše spočítáno, za daných referenčních podmínek. Vzduch je neuvěřitelně proměnlivý a jeho vlastnosti (v našem případě zejména hustota) se zásadním způsobem mění s teplotou a samozřejmě s nadmořskou výškou. Nejřidší vzduch je ve vysoké nadmořské výšce a při vysoké teplotě (v létě na horách..). Řídký vzduch způsobuje nízký odpor vzduchu, tedy umožňuje dosažení vyšší rychlosti nebo nižší spotřeby při stejné rychlosti. Tento rozdíl činí v běžných podmínkách (0 - 3000 m n.m a -40 až +40°C) odhaduji cca 30%. V tomto rozptylu můžeš dosahovat i rychlostí - ta je přímo úměrná odporu vzduchu, a přibližně řečeno přímo úměrná i hustotě vzduchu.
Na druhou stranu s řídnoucím vzduchem má atmosférický motor problém s nedostatkem kyslíku pro hoření, čili s řídnoucím vzduchem klesá i dosažitelný výkon motoru. Těžko říct, co převáží - zda pokles odporu vzduchu, nebo pokles výkonu motoru .... Každopádně pokud si pořídíte přeplňovaný motor (třeba Punto GT..), tak se Vás tento problém nebude týkat. Zdravé turbo by mělo nafoukat do spalovacího prostoru potřebné množství vzduchu za každých podmínek. Takže koupit Punto GT a k tomu letní dovolenku v Alpách ...
.