Stránka 1 z 1

poradí někdo?

Napsal: 30 lis 2006, 15:53
od MVF
Hola a todos!
Prosím potřeboval bych nějakou radu. Uvažuji o tom, že si příští rok koupím vůz Fiat Cinquecento. Zjistil jsem totiž, že se dneska dá pořídit ve velmi slušném stavu již za nějakých 35000 kč. ( a předpokládám, že za rok cena ještě klesne - o kolik by jste tak typovali? je to pro mě důležité). Měl jsem tu čest, si tento Fiat vyzkoušet, četl jsem i o něm hodně recenzí, posudků, vzhled vozu a jeho vizuální "nedostatky" mám zmapované lépe, než snad vlastní boty. Při jízdě se mi zdá v pohodě, vzhledem k nízké udávané kubatůře auto opravdu "jede" (a ne jako některé motory Suzuki apod.) a jízdní vlastnosti jsou ve městě více než dobré. Samozřejmě vím, že má auto svoje mouchy, ale to koneckonců všechny auto (zvláště pak ty italské). Doma máme Fiat Punto z roku 1996. Je mi jasné, že Cinquecento je možná o poznání v něčem horší, než Fiat Punto, ale řekl bych, že zas tak špatné to není. Cinquecento se mi líbí, není náročné na provoz a už se moc na něj těším. Přesto bch rád prosím slyšel vaše názory, vaše zkušenosti, v čem je cinquecnto špatné, v čem je lepší než Punto, jestli jste s ním spokojeni, nebo popř. jaké jiné auto bych si měl za tuto cenu koupit. Od auta nečekám zázraky, ale chci za cenu do 35000 slušné auto, které bude dobré do města, které nekoroduje a které mi vydrží x let. Vím, že motor Cinquecenta vydrží tak nejvíce 200 tis. km, ale to není zas takový problém. Chci mít jen jistotu, že za několik let nepřijdu k autu, a nezjistím, že už má nejlepší za sebou, že vypadá na to, jen ho dát do šrotu. Chci vůz, který vydrží se stejným elánem a stejně svěžím vzhledem téměř "neomezený" počet let. Autům vždycky věnuji maximální údržbu, ale jak asi sami víte, např. u Škody Favorit je to skoro zbytečné a korozi u něj zabránit nejde. Kdo mě pochopil a kdo mi může poradit a zdělit mi svůj názor a svoje zkušenosti, tak prosím napište. Ono.... věříte na to, že nějaké auto uvidíte, svezete se v něm a je z toho "láska na první pohled"? Tak možná tohle se mi stalo..... :-)

Re: poradí někdo?

Napsal: 30 lis 2006, 20:07
od Matesxxx
Ahoj já mám činqe již více než dva roky a jsem s ním maximálně spokojen. Doma máme 1100 a 900 a obě v poho. Za tu dobu jsem neměl s autem žádná problém ani nějaké velké opravy kromě běžných - výměna paken na zadku, olej, brzdovka, gugera na vačce a přetěsnit vanu a pak trochu větší výměna vodní pumpy a ložiska v kole. A když je člověk šikovný , tak já jsem si to dělal vše sám protože auto je fakt jednooduché a zvládne to snad každý. Nikde to nehnije takže to je taky v pohodě. Prý snad rezne výfuk ale to nevím, protože mám nerez. Co se týče dílů tak jsou po škodovce asi nejlevnější a seženou se všude. Prostě jako přibližovadlo a do města bych ho mohl jen doporučit.

odpoved

Napsal: 30 lis 2006, 21:35
od jonas
zdar mam cinguecento(55) uz asi 5 let a zere nam to volej ale to proto ze s tim predchozi majitel zachazel jako s kusem hadru coz ja si k autu nedovolim ale jinak je auto uplne v poho ma najeto 91 000 priblizne ale uz je v poho sem si ho pekne vymazlim mam ho teda v originalu a na tuning se nechystam ale muzu ho vrele doporucit foto nemam bude az po vanocich

Napsal: 30 lis 2006, 22:05
od onc
... mati ma seicento coz je nastupce cinque a je spokojena, opravy jen to co normalne (brzdy, sbihavost) jinak ok teda az na tu BEZPECNOST. Narazi do tebe cyklista a mas zruseny cely auto ...

Napsal: 01 pro 2006, 16:00
od MVF
Ahoj všichni lidičky. Děkuju, že jste si na mě udělali čas a že jste mi sem poslali příspěvky. Opravdu mě to potěšilo. No o tom, že u Cinquecenta rezne výfuk s tím počítám (to u většiny Fiatů, včetně Punta). Mě právě jde jen o to, aby nerezla karoserie. Ne, nehodlám jezdit v zimě, když na silnici bude nános 10 cm soli, ale když pojedu např. v létě v dešti, tak aby to všechno v poho vydrželo. Je mi jasný, že třeba brzdy a nějaký součástky na nápravách reznou i pod vlivem vody, ale mě se jedná především o karoserii (podlahu, blatníky podběhy, lemy) jako takovou. Možná to bude znít divně, ale jsem ten člověk, co mu prostě vadí sebemenší reznutí karoserie. (Asi to mám po tátovi, protože spolu našeho "Fiata Punťu" konzervujeme pravidelně každých 14 dnů a mejeme ho jen ručně (žádný kartáče v myčce)). Četl jsem pár recenzí, že Cinquecento má výbornou antikorozní ochranu a musím tedy potvrdit, že vidět rezavý Cinquecento je rarita. Avšak co nevím, je, jak jsou na tom spodní lemy dveří (zevnitř). Nikdy jsem neměl moc příležitost zkoumat, jestli nějaké Cinquecento "kvete" nebo ne na tomto místě, když se dveře otevřou. Nevíte někdo?? Dále je mi i jasné, že v městském provozu odchází často spojka, ale i s tím jsem už smířený. Teď jsem zrovna četl na internetu inzerát, ve kterém se píše: Fiat Cinquecento 0,9. r.v. 1997, edice Palm Beach, najeto kolem 70 tis., černá barva, servisní kniha, první majitel - po starších lidech. Cena 31000 kč. Viděl jsem i fotky a vypadá to lákavě. Jen doufám, že za ten rok ještě ty ceny trošku spadnou (alespoň na těch 31000 - v tak super stavu, jako byl tenhle). Ono totiž, když se hledá, tak se dá Cinq. sehnat kolem 35000, ale objevují se i nabídky za 50000, což se mi zdá teda dost přehnaný. Na kolik tak vidíte cenu Cinquecenta v zimě roku 2007??? - myslím... v prosinci 2007. Já vim, asi moc píšu a asi vás to nudí, ale já jsem tak trošku blázen do aut :-) Teď mě napadá... když jsem měl tu příležitost si Cinq. vyzkoušet, tak to bylo super. Od tý doby jsem vlastně po něm začal "toužit". Já vím, zní to trochu šíleně, ale nechápu mý spolužáky, co jsou sami a toužej po autech z 80.let s obsahem min. 2.0 litrů, co berou minimálně 13 litrů/100 km. Proto já jsem si zvolil Fiat Cinquecento. Levná volba, která snad nezklame. Navíc za tu cenu (35000) dneska koupíte auto, které bude minimálně o 5 let starší než Cinquecento.... a proto jasně říkám: zase Fiat.

web

Napsal: 01 pro 2006, 16:41
od MVF
kdo se taky z Vás zajímá o Fiat Cinquecento, určitě mrkněte na : www.centomania.pl
jsou tam dost zajímavý obrázky a mnohem víc. (ale v polském jazyce)

Napsal: 02 pro 2006, 12:23
od MVF
kdo víte, kde všude najít stránky o Cinquecentu, prosím, napiště je zde. Ono jich totiž moc není. To pro takový Punto např. jich je ranec. Škoda, že na Cinquecento jich je jen pár :cry: Určitě by si tohle auto zasloužilo více stránek.

Napsal: 02 pro 2006, 12:27
od MVF
Ještě mám jeden dotaz: kdo máte doma Cinq. 900, jak jste s ním spokojen? Jako myslím po stránce jízdních výkonů. Vím, že ve dvou lidech to jede v poho (když počítám zatížení tak 140 kg), ale nevím, jak jede při více lidech. Co rozjezdy? Při 130 km/h už motor začíná docela "řvát", ale kolik vytáhne nejvíc? Děkuji za odpovědi.

Napsal: 02 pro 2006, 17:21
od MVF
zajímavá stránka o Cinquecentu: www.fiat.mysteria.cz/cinquecento.htm

Napsal: 04 pro 2006, 17:34
od MVF
tak teď jsem z toho sám jelen! Na internetu jsem se dočetl, že se Cinquecento s obsahem 0,9 dělalo i s karburátorem i se vstřikováním. Je to pravda? popř. jak jsou od sebe odlišeny? Mají nějaký specifický označení? Od jakýho roku se přestal dávat do Cinq. karburátor? Poraďte prosím