Problem s ventilatorom kurenia
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Problem s ventilatorom kurenia
Zdravim, na zaciatok, mam roblem s ventilatorom, jeden vecer som nastartoval a zapol ho naplno o chvili prestal prerusovane fungovat, nasledne vypovedql uplne, druhy den rano isiel bezproblemovo, vecer opat vypadaval az prestal ist uplne. Pozrel som tu na fore snadvsetky temy co som nasiel, pozrel som poistky, vybral som ventilator a skusil ho napojit na zaloznu bateriu, isiel bez problemu. Potom som pozrel prepinac rychlosti, vyzera byt v poriadku, kupil som novyten odpor co sa nachadza pri ventilatore avsk stale nejde. Viete mi poradit co mam skusit este pozriet pripadne zmerat.
Ps: vsetko ostatne v aute funguje bezozmeny.
Dakujem za odpovede
Ps: vsetko ostatne v aute funguje bezozmeny.
Dakujem za odpovede
Fiat Punto MK2 1,2 16V
- Reklama
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Ventilátor, odpory a přepínač, vše je součástí celého modulu topení, to je připojeno konektorem s několika dráty ke zbytku auta.
Konektor vysí někde na drátech po levé straně celého topení v úrovni budíků, nebo těsně pod ní, dá se kněmu dostat po demontáži spodního krytu pod servem (volantem), nebo přes budíky, možná bude problém tam. Zkusil bych místo větráku dát 21W žárovku a zahýbat s tím konektorem.
Konektor vysí někde na drátech po levé straně celého topení v úrovni budíků, nebo těsně pod ní, dá se kněmu dostat po demontáži spodního krytu pod servem (volantem), nebo přes budíky, možná bude problém tam. Zkusil bych místo větráku dát 21W žárovku a zahýbat s tím konektorem.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Dik, rozmyslal som skusit zhodit a pozret na spinacku, ale ked vsetko ostatne fungovalo nerypal som do toho, co najskor to skusim a dam vediet. Inak po to prvom dni ked to vypadlo to opravilo par silnejsich uderov do palubovky a panelu kurenie, druhy den uz ani to nepomohlo
Fiat Punto MK2 1,2 16V
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Tady je přívod do jednotky topení, vede někam k budíkům, tam je konektorem připojený do kabelového svazku palubovky.
Je tu i pěkně vidět výměník.
Je tu i pěkně vidět výměník.
- Přílohy
-
- topení 2.jpg (188.08 KiB) Zobrazeno 12679 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Není to připojený na kabelový svazek palubovky ale na svazek vedoucí do pojistkové skříně motoru, tam je napětí pro ventilátor topení spínáno relé R8 a jištěno pojistkou F8. Relé je ovládáno klíčkem-světlemodrý drát.
Tředí drát je na žárovky a jde z pojistkové skříně pod volantem.
Tředí drát je na žárovky a jde z pojistkové skříně pod volantem.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Vitaml pekna fotka .) Velmi podobne aj mne prestal ist ventilator v kabine.
Ventilátor, prepinač, rele, poistky, predradny odpor rychlosti a konektory pri spolujazdcovy boli OK
Ale konektor ktory sa nachadza pod palubovkou nad plynovým pedalom bol na pluse uplne roztaveny.
Vznikol tam prechodovy odpor, zohrialo plastovy konektor až sa roztopil a prestal vodiť.
Skus tam pozriet. Chrbtom lahni na podlahu a hlavu daj k plynovemu pedalu a pozeraj hore, na boku vzduchotechniky uvidiš konektor.
Ventilátor, prepinač, rele, poistky, predradny odpor rychlosti a konektory pri spolujazdcovy boli OK
Ale konektor ktory sa nachadza pod palubovkou nad plynovým pedalom bol na pluse uplne roztaveny.
Vznikol tam prechodovy odpor, zohrialo plastovy konektor až sa roztopil a prestal vodiť.
Skus tam pozriet. Chrbtom lahni na podlahu a hlavu daj k plynovemu pedalu a pozeraj hore, na boku vzduchotechniky uvidiš konektor.
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Jo, někde tam to je.
Nebo už pak asi jen relé.
Fotek mám spoustu, ale přímo ten konektor nemám.
Nebo už pak asi jen relé.
Fotek mám spoustu, ale přímo ten konektor nemám.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Takze nasiel som konektor( vepmi dbry pristup pre 2 metroveho chlapa so 110 kilami ) rozpojil som ho baspat spojil hybal stale nic. Tak som opat pozrel poistky a poistka spalena, nechapem, ked som to pozeral dva dni dozadu bola OK. Tak som ju vymenil a s novym odporom to zacalo ist uz konecne normalne. Skusil som teda stary odpor a to mi islo len na 4 rychlosti. Dufam ze to bude fungovat aspon kym ho nezosrotujem. Dakujem velmi pekne za rychlu reakciu a rady.
Fiat Punto MK2 1,2 16V
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Má tam být pojistka 30A. Byla tam taková?
Jestli se to před tím přerušovalo, tak tam musel být někde zkrat.
Jestli se to před tím přerušovalo, tak tam musel být někde zkrat.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Problem s ventilatorom kurenia
A nebo byl někde špatný kontakt, ventilátor, když se přerušil a pak prudce rozjel na max tak spálil pojistku nárazovým proudem.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Tak je to mozne, teraz by to malo byt v poriadku. Ano bola tam 30A a dal som taku aj novu este raz dakujem. Uz som myslel ze toto bude prva vec s ktorou budem nuteny ist do servisu, zatial sa mi vsetko podarilo svojpomocne pripadne s tymto forom opravit, a opat ste nesklamali
Fiat Punto MK2 1,2 16V
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Kolko stal novy predradny odpor? On sa da aj opravit, na tom tvojom odišla tepelna poistka ktora je hore, taky strieborny valček .) maš na nej ešte pismenka? Da sa to vymenit, len treba kupit s spravnymi parametrami, a nesmie sa to letovat ale privariť iskrenim, spajaju sa tak članky bateriek .)
Niekde na fore niekto aj napisal hodnotu ale neviem sa toho dopatrat.
Ale prečo vyhorela tepelna poistka? Ona sa vlastne spali ked cez nu ide velky prud a neni chladena prudom vzduchu z ventilatora. Takže to znamena že sa ti možno zadiera ventilator a ten ked sa zasekll už nestihal chladit zohriatu poistku alebo si to dlhodobo použival na prvom stupni ktory slabšie chladi predradny odpor a napriklad dopomože ked niekto prepne na vnutorny obeh a zapne kurenie .)
Ono to bude suhra nahod .)
Niekde na fore niekto aj napisal hodnotu ale neviem sa toho dopatrat.
Ale prečo vyhorela tepelna poistka? Ona sa vlastne spali ked cez nu ide velky prud a neni chladena prudom vzduchu z ventilatora. Takže to znamena že sa ti možno zadiera ventilator a ten ked sa zasekll už nestihal chladit zohriatu poistku alebo si to dlhodobo použival na prvom stupni ktory slabšie chladi predradny odpor a napriklad dopomože ked niekto prepne na vnutorny obeh a zapne kurenie .)
Ono to bude suhra nahod .)
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Novy stal smiesnych 300kc ..je mozne ze dlhodobo som mal pusteny prvy stupen. Na to si dam uz pozor, radsej len druhy stupen alebo vypnuty, vnutprny obeh vpbec nepouzivam. A k tomu staremu odporu, je tam 250 stupnova poistka, ale uz nie origo, majitel predo mnou uz do toho rypal, preto mi prislo vhodnejsie kupit cely novy za taku cenu a ventilator sa zda ze ide beZ zadrhania, uvidim kolko to vydrzi
Fiat Punto MK2 1,2 16V
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Problem s ventilatorom kurenia
Tak to je už ina cena .) už som si to aj vygooglil .) opravovat sa neoplati. Je toho plny net .)
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Problem s ventilatorom kurenia
u MKII je taky kvůli výměně výměníku nutné sundávat celou palubku?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87