Stránka 1 z 4

Zimné pneu - rada

Napsal: 20 zář 2017, 12:38
od Dano14
Prajem dobrý deň, som majiteľom Tipa kombi a chcel by som Vás poprosiť o radu s výberom zimných pneu a plechových diskov prípadne príslušenstva k ním tak, aby som sa trafil do normovaných rozmerov podľa Technického preukazu - osvedčenia k vozidlu (VTP). Podľa rozmerov, ktoré mám v ňom uvedené možem na auto namontovať pneu a disky s rozmermi pneu 195/65 R15 91H a disky 6Jx15-38. Vybral som na zimu plechové disky Kfz 6x15 5x98x58 ET38 (4105) a zimné pneu Nokian WR D4 195/65 R15 91T. Je táto kombinácia vhodná pre moje Tipo kombi ? Prípadne je potrebné ešte k pneu a diskom osobitne dokupiť napr. aj bezpečnostné šruby ? Ospravedlňujem sa za tieto pre niekoho trivialne otázky a vopred ďakujem za info :)

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 20 zář 2017, 15:48
od martin72
Začnu dotazem, není lepší si koupit litý disky, zatím jsem to tak měl vždycky, jelikož to vyšlo ve výsledku levněji jak plecháč s poklicí, hlavně to vypadalo líp. A vzhledem k tomu, že máš auto asi na delší dobu, tak bych nasadil Conti TS 860. Co se týká šroubů, tak pokud chceš zloději ztížit práci, tak je tam dej.

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 20 zář 2017, 18:14
od panaman1
z mojho pohladu je NOKIAN lepsia volba ako zbytocne predrazeny a az podozrivo skoro vzdy vitazny continental. ani s plechacmi nevidim problem. predpokladam ze plechac stoji cca 50E/ks a disk slusny pod 100nekupis, puklicu nepotrebujes. to je vec osobnej preferencie...za kolko kupujes tie nokiany a disky? mozno by som zvazil aj Vredestein Snowtrac 5.

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 20 zář 2017, 18:59
od martin72
Já netuším kolik u vás stojí Conti (1500,-) a kolik Nokian (1360,-), ale u nás je rozdíl 5 éček, což mi předražené nepřijde. Nehledě na skutečnost, že Conti funguje líp. Máme to ozkoušené i z okruhu ze Sosnové, jedině na sněhu jsou lepší Savy Eskimo S3+ . A alu disk stojí Ronal od 1850,-, Dezent od 1900,-kč, plecháč od litru. Tím neříkám, že si to má koupit, jen zde píšu osobní zkušenosti. Momentálně mám na Bravo TS 860 a na Punto TS 850 a spokojenost. Na máře jsem měl Savy Eskimo S3+ a Kleber Kris Alp

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 20 zář 2017, 20:41
od panaman1
nokian 53 conti 63E ked pozeram cez pneu.sk co je vlastne nejlevnejsipneu.cz mozno sa daju najst aj lacnejsie nevravim ze nie. disky su plechace okolo 40E a elektrony bezne od 70+

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 20 zář 2017, 22:06
od Dano14
Pekný večer prajem. Ďakujem Vám za odpovede, dá sa povedať, že jedným z hlavných dôvodov prečo plechové disky a nie alu sú aj financie. Ako vyššie bolo uvedené ten cenový rozdiel medzi plechmi a alu je dosť veľký a ja si nepotrpím na alu efekt. Pragmatický mi stačí aj plech. Dokopy ma zimná sada vyjde na cca 340 eur. Ide mi iba o to, aby tie pneu rozmerovo sedeli na Tipo kombi. Alebo je nejaká praktická pridaná hodnota alu diskov oproti plecháčom ? Ja toho veľa nenajazdím počas roka (max 12 000 km) a z toho 90 % mesto, a preto mi príde celkom zbytočné investovať do alu diskov a premiových zimných pneu. Myslím si, že tie Nokiany na ten môj nízky nájazd splnia svoj účel. Prípadne, ostatní majitelia Tipo kombi, čo máte na zimu obuté ? ďakujem vám za váš čas a odpovede

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 21 zář 2017, 00:09
od martin72
Rozumím tvému požadavku a chápu volbu disků. A kdyby se ti plecháče nelíbily, tak poklice můžeš použít vždycky, ale raději sežeň nějaké origo byť jeté. Alu disky nemají výraznou přidanou hodnotu, váhově jsou těžší. Jediná jejich výhoda je, že se lépe myjí a vypadají hezky. Plecháč po 5 zimách (záleží na výrobci) se tváří, že by potřeboval opískovat a nový kabát a to je ten moment, který dovede smáznout prvotní finanční náklady. Origo poklice ti vydrží déle než jednu zimu, kvalitní plast a mínusové teploty si rozumí, což se nedá říci o těch co si na to jenom hrají. V čem bych ti ale oponoval, tak to je o gumách samotných. Když vezmu, že je rozdíl (u nás) 20 éček na sadě, tak kdyby to v krizové chvíli zastavilo o metr dříve, tak se to vrátí několikrát. Právě v městě se takových situací najde bezpočet. A metr u přechodu je dobrý zisk. Na Puntu mám TS 850 4 roky 185/60/14, předtím tam byly Savy S3+ 165/70/14 , ale jelikož s ním jezdí manželka, tak jsem raději zainvestoval, kdo by se potom o mě staral. :D Tady v tom případě to byla i změna rozměru, tak to nelze přímo porovnat, ale znát to bylo dost. Na Bravu mám (původně TS 850 nyní TS 860) 205/60/16 a u takové gumy je znát i valivý odpor. Potom zjistíš, že i tento faktor je ve výsledku schopen podstatně ovlivnit výsledné náklady. A aby jsi si nemyslel, že tu prosazuji Conti, tak na léto jsem měl (225/45/17) Conti sport 5 , ale přešel jsem na Dunlop Sport BluResponse, příjemnější guma, vyváženější chování, neztrácí tak rychle vlastnosti nové pneu a má menší valivý odpor. Na Puntu mám letní Fuldy EcoControl a na máře jsem měl Nokian iLINE. Projdi si testy, i když si nedělám iluze že jsou směrodatné doslovně, dost dovedou napovědět a zkombinuj to s recenzemi samotných uživatelů.

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 21 zář 2017, 10:17
od Dano14
Ďakujem za rady. Nakoniec pravdepodobne ešte zvážim aj tu navrhované Vredestein Snowtrac 5, ktoré sú podľa testov plus mínus na rovnakej úrovni ako tie Nokiany. Ešte raz vďaka.

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 21 zář 2017, 11:39
od martin72
Teď jsem si uvědomil, že jsi se ještě ptal o vhodnosti tebou uváděné specifikace. Index 91 udává zátěž pneu, montované pneu musí mít tento index stejný nebo vyšší. Co se týká indexu "H" nebo "T" to je rychlostní identifikace. Netuším jak je to u vás, ale u nás platí, že index rychlosti musí být větší jak maximální rychlost auta, ale pro zimní období je výjimka, může být montovana pneu s nižším indexem rychlosti, ale tato skutečnost musí být viditelně zvýrazněna v zorném poli řidiče.

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 21 zář 2017, 12:11
od Dano14
Áno toto som si tiež všimol, ja mám vo VTP uvedený index pre R15 H, čo je max rýchlosť do 210km/h. Pneu čo chcem brať majú index T, teda do 190 km/h. Priznám sa, že nikdy som to takto do detailov neštudoval a nikdy som sa počas zimných období nestretol s tým, aby ma policajti v čr resp. v sr na niečom takom pokutovali. Hádam to nebude problém, že tá zimná pneu bude mať nižší index rýchlosti.

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 21 zář 2017, 13:17
od martin72
Jak jsem napsal, u nás pokud má auto maximální rychlost vyšší než je rychlostni index zimní gumy, musí být někde na palubní desce štítek s informací, že auto má nazute pneu pro maximální rychlost xy km/hod. Pro letní tato výjimka neplatí. Jelikož jsi nenapsal co máš za motor, tak netuším jaká je maximální rychlost. A jestli u vás máte také výjimku pro zimní obutí netuším.

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 21 zář 2017, 13:49
od Dano14
Motor mám základ 1.4/70 kw

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 21 zář 2017, 14:40
od martin72
Tvůj model má dle technické specifikace maximální rychlost 185km/hodinu, to by mělo být zapsané i ve velkém techničáku, tudíž můžeš používat pneumatiky s rychlostním indexem "T" což znamená do 190km/hodinu. A to jak letní tak zimní.

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 21 zář 2017, 15:15
od Dano14
Ok ďakujem :)

Re: Zimné pneu - rada

Napsal: 21 zář 2017, 17:48
od Robino65
Ten problém s rýchlostným indexom som aj ja riešil, v techničáku mám index V-240km/h.
Kúpil som ale kvôli cene T-čka do 190km/h. Len pevne dúfam, že to raz nebudú policajti riešiť...
Mmch mám Conti TS860, kupoval som ich pred nedávnom po 70€ (1890Kč).
Tento rok som sa rozhodol nekupovať disky ale prezúvať, za cenu 4 diskov prezuje 8-10x, čiže cca 4-4,5 roka. A to je čas na výmenu pneu. Toľko moja matematika...