starší Fiaty a STK
Napsal: 07 srp 2017, 21:02
Nenašel jsem tu podobné téma tak jsem si řekl,že něco málo napíšu o mé páteční zkušenosti s STK resp. měřením emisí která předchází technické kontrole. Určo to bude zajímat více lidí,snad i někdo napíše své postřehy. Byl jsem tedy poprvé od zavedení novinek od ledna 2016 se Seicentem (r.99) na emisích,jel jsem v domění,že to bude rychlovka,pač auto jako takové mám v cajku,a že tedy projdu hladce,že přece vozy před r.2000 se určitě na diagnostiku nepřipojují,avšak omyl Na první stanici se nemohl ani za boha spojit s řj,takže jsem odjížděl s nepořízenou,bohužel odrbat to nijak nejde pač data-výsledky diagnostiky se posílají do systému online. Na druhé stanici neměli čas,takže jsem jel na třetí stanici,kde se chlápek konečně spojil (diagnostika Delphi) ale z paměti vyskočilo 17chyb což jsem čučel jako puk,např.snímač teploty nas.vzduchu,řídící signál vstřik.ventilu,zapalovací cívka 2,lambda sonda.. a jiné. Trochu šok pač když jsem doma připojoval seičo na IAW scan tak v paměti byla jen jediná chyba ventilu benz.výparů pal.nádrže ( o té dlouhodobě vím) Takže technik povídá naschle a ať si to vše nechám opravit v servisu Zajel jsem po zpáteční cestě ještě na jednu stanici,kde mi to napíchli na diagnostiku Bosch a ejhle najednou pouze dvě chyby v paměti, ten ventil pal.výparů a ještě lambda sonda. To už znělo lépe,přesto jsem měl po náladě,půl dne v prdeli a chuť auto pustit ze skály.
Doma jsem pak o víkendu zjistil,že ten ventil výparů je funkční-jen byla spálená pojistka a shodou náhod je přes tu samou pojistku vedena lambda sonda resp.vyhřívání. Takže spadl kamen ze srdce,že nemusím kupovat novou lambdu a shánět jakýsi ventil výparů. Dnes jsem zajel na emise s tou Boschackou diagnostikou a ikdyž trvalo tak 20min než se spojil s jednotkou tak naštěstí v paměti 0 závad. Následná technická kontrola proběhla naštěstí hladce a celkem 1600kč v prdeli V říjnu mě čeká STK na Punto (r.96) tak to už teď mi naskakuje husí kůže. Co mě tedy ve finále zaráží,že každá diagnostika vyčte jiné závady z paměti,člověk pak neví na čem je, a celkově to,že každý technik vám říká něco jiného.
Doma jsem pak o víkendu zjistil,že ten ventil výparů je funkční-jen byla spálená pojistka a shodou náhod je přes tu samou pojistku vedena lambda sonda resp.vyhřívání. Takže spadl kamen ze srdce,že nemusím kupovat novou lambdu a shánět jakýsi ventil výparů. Dnes jsem zajel na emise s tou Boschackou diagnostikou a ikdyž trvalo tak 20min než se spojil s jednotkou tak naštěstí v paměti 0 závad. Následná technická kontrola proběhla naštěstí hladce a celkem 1600kč v prdeli V říjnu mě čeká STK na Punto (r.96) tak to už teď mi naskakuje husí kůže. Co mě tedy ve finále zaráží,že každá diagnostika vyčte jiné závady z paměti,člověk pak neví na čem je, a celkově to,že každý technik vám říká něco jiného.