zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.
Napsal: 25 kvě 2017, 21:06
Zdravim Vás kolegovia fiaťáci. Chcem požiadať o radu ohľadom mojeho auta (Bravo 1.6 multijet 2009 dpf)
Pred 2 dňami som sa pustil do čistenia egr ventilu. mal som podozrenie, že bude zapchaty nakoľko auto občas ked som chcel pridať pri vyššých rychlostiach pridať cítil som pocukávanie. ( ten isty problem som mal na stile a tento zásah to vyriešil.)
môj problém spočíva v tom, že po čistení a naštartovaní mi auto zdochlo a nasledne točilo asi 30 sekúnd.. .potom chytilo a po par sekundách zdochlo. nasledne som zacal jazdit a auto pri volnobehu ma tendenciu zdochnut ale nikdy nezdochne. proste tesne pred zdochnutim pridá znovu otáčky. deje sa to veľmi nepravidelne. bez ohľadu na to či je auto teplé, studené... 20 km nič a potom na každej križovatke zopár krát...pred tým auto takýto problém nemalo. natankoval som dnes evo naftu a k tomu aditivum. a už 50 km nič. a subjektívne sa mi zdá že pri vypínaní motora momentálne má hrubší prejav.
2. problém sa týka regenerácie dpf. veľmi často sa mi spúšťa. jazdim často 15 km trasy a regenerácia sa mi spúšta hádam po 50 km... bez varovania a bez kontrolky. na diagnostike mi ukázalo zaplnenie filtra na 25 percent... myslel som že to bude mať súvis s tym zadrbaným egr...ale trochu sa obávam aj vstrekov... čo myslíte? napadla ma aj vadná klapka čo je pred egr ventilom... idem s tým na diagnostiku čo najkor. na čo sa mám sústrediť? aké hodnoty ma vykazovať na vstrekoch atď... dá sa z nej vyčítať aj práca egr v reálnom čase? Volal som do jedneho servisu a tam hneď že egr sa ani neoplatí čistiť.. hned vymenit atd... takyto pristup vyslovene nemusím. a to bol servis ktorý sa pýši na nete tým že sa špecializujú na talianske značky. vie mi niekto poradiť servis na taliana do 100 km od Žiliny?
Ďakujem veľmi pekne za postrehy
Pred 2 dňami som sa pustil do čistenia egr ventilu. mal som podozrenie, že bude zapchaty nakoľko auto občas ked som chcel pridať pri vyššých rychlostiach pridať cítil som pocukávanie. ( ten isty problem som mal na stile a tento zásah to vyriešil.)
môj problém spočíva v tom, že po čistení a naštartovaní mi auto zdochlo a nasledne točilo asi 30 sekúnd.. .potom chytilo a po par sekundách zdochlo. nasledne som zacal jazdit a auto pri volnobehu ma tendenciu zdochnut ale nikdy nezdochne. proste tesne pred zdochnutim pridá znovu otáčky. deje sa to veľmi nepravidelne. bez ohľadu na to či je auto teplé, studené... 20 km nič a potom na každej križovatke zopár krát...pred tým auto takýto problém nemalo. natankoval som dnes evo naftu a k tomu aditivum. a už 50 km nič. a subjektívne sa mi zdá že pri vypínaní motora momentálne má hrubší prejav.
2. problém sa týka regenerácie dpf. veľmi často sa mi spúšťa. jazdim často 15 km trasy a regenerácia sa mi spúšta hádam po 50 km... bez varovania a bez kontrolky. na diagnostike mi ukázalo zaplnenie filtra na 25 percent... myslel som že to bude mať súvis s tym zadrbaným egr...ale trochu sa obávam aj vstrekov... čo myslíte? napadla ma aj vadná klapka čo je pred egr ventilom... idem s tým na diagnostiku čo najkor. na čo sa mám sústrediť? aké hodnoty ma vykazovať na vstrekoch atď... dá sa z nej vyčítať aj práca egr v reálnom čase? Volal som do jedneho servisu a tam hneď že egr sa ani neoplatí čistiť.. hned vymenit atd... takyto pristup vyslovene nemusím. a to bol servis ktorý sa pýši na nete tým že sa špecializujú na talianske značky. vie mi niekto poradiť servis na taliana do 100 km od Žiliny?
Ďakujem veľmi pekne za postrehy