Neštartuje ani nedáva iskru
Napsal: 28 dub 2017, 06:58
AHojte,
na téma neštartuje sú tu už 2 theady, no vždy sa rieši aj palubovka vysvietená ako vianočný stromček, u mňa to je ale trochu inak, začnem postupne:
Mám Fiat stilo 1,6 MW 76KW
3 dni dozadu mi auto robilo problém naštartovať - 2-3x kým sa nakoplo, občas naštartovalo na brnk. Tak som vymenil sviečky, lenže pri ceste z nákupu sviečok a ešte starými sviečkami mi auto zdochlo za jazdy - strata výkonu a nefunkčný plynový pedál ktorý nereagoval, elektrika zostala bežať - rádio, svetlá, ventilátor v aute. Ale chbné hlásenie na palubovke nič!!!Tak som vypol kľúč a na brnk naštartovalo.
nasledovala výmena spomínaných sviečok - vymenené, naštartovalo cca po 3 km jazdy sa opakovalo samovolné vypnutie motoru za jazdy s funkčnou elektrikou - znova rádio, svetlá, ventilátor, znova žiadne chybové hlásenie na palubovke. Vypnutie klúča a následné naštartovanie na brnk.
Nasledujúce ráno štart bez problémov no po ceste do práce znova vypnutie motoru za jazdy s funkčnou elektikou a bez akejkoľvek hlášky na palubáku. Po práci štart na brnk, po ceste znova vypnutie motoru za jazdy s funkčnou elektrikou - znova rádio, svetlá, ventilátor, znova žiadne chybové hlásenie na palubovke. no tu nastal problém že nechcelo naštartovať a štartoval som snáď na 30x!! nakoniec naštartovalo, po pár metroch chcíplo a naštartovalo na brnk.
Rozobranie všetkých kontaktov baterka + poistkový skrina čo sa dali v motorovom priestore, prečistenie a prestriekanie. Skontroloval som aj T9 relátko tak že som ho zamenil za iné 2ks(pozamienal som všetky 3ks v poistkovej skrinke medzi sebou)no efekt taký istý - neštartuje a keď náhodou na x-tý krát tak skape aj na voľnobeh znova žiadna hláška na palubáku!!!
Pripojené na Multiecuscan čo mám v PC - na riadiacu sa pripojí bez problémov, CYHBOVÉ HLÁSENIA ČISTÉ AKO ĽALIA, pri naštartovanom motore aktuálny priebeh čidiel a meracích hodnôt sa aktualizuje priebežne - čiže ich zaznamenáva a vidí aktualizuje.
Odtestoval som pokusne vypnúť to relé T9 za jazdy - chybová hláška v Multiecuscane a tak isto som za jazdy oddialil snímač kľukového hriadela s chybovým hlásením na Multiecuscane a kontrolkou motora na palubovke.
Vymazanie chýb, nový štart(po x-tom pokuse naštartovať) chybové hlásenia v Multiecuscane čisté ako ľalia.Časovanie cylindrov v Multiecuscane vôbec neukazuje aj pri naštartovaní - neviem či to tak má byť.
Nasledoval pokus vytiahnuť sviečku a vloženú do cievky opreť o kostru a naštartovať či hádže iskru - neúspešne - takto som prekontroloval všetky sviečky a žiadna iskru nehádže.
Startér točí, palivové čerpadlo je počuť že ide, baterka má mesiac a 12,5V resp 14,1 pri spustenom motore, teda aj alternátor by mal byť ok. Zdá sa mi že pri studenom motore štartuje "lepšie" ale aj tak skape na voľnobehu. AK by bola aj just vadná škrtiaca klapka dalo by signál z Ecu že nemá dávať iskru na sviečky??? Fakt netuším čo s tým - myslím že ak by to just bola riadiaca jednotka, stále by dokázala všetko zaznamenávať v reálnom čase?(ak sa podarí naštartovať) Neviete poradiť čo ešte poskúšať? Mohol by to byť skočený rozvod?
EDIT:
Včera vymenený snímač otáčok kluky - po výmene všetko super šlapalo, štartovalo, auto prebehnuté cca 10 km vypínanie motora, štartovanie... Dnes znova problém natočiť a vyplo na voľnobeh - kovbojka pokračuje
na téma neštartuje sú tu už 2 theady, no vždy sa rieši aj palubovka vysvietená ako vianočný stromček, u mňa to je ale trochu inak, začnem postupne:
Mám Fiat stilo 1,6 MW 76KW
3 dni dozadu mi auto robilo problém naštartovať - 2-3x kým sa nakoplo, občas naštartovalo na brnk. Tak som vymenil sviečky, lenže pri ceste z nákupu sviečok a ešte starými sviečkami mi auto zdochlo za jazdy - strata výkonu a nefunkčný plynový pedál ktorý nereagoval, elektrika zostala bežať - rádio, svetlá, ventilátor v aute. Ale chbné hlásenie na palubovke nič!!!Tak som vypol kľúč a na brnk naštartovalo.
nasledovala výmena spomínaných sviečok - vymenené, naštartovalo cca po 3 km jazdy sa opakovalo samovolné vypnutie motoru za jazdy s funkčnou elektrikou - znova rádio, svetlá, ventilátor, znova žiadne chybové hlásenie na palubovke. Vypnutie klúča a následné naštartovanie na brnk.
Nasledujúce ráno štart bez problémov no po ceste do práce znova vypnutie motoru za jazdy s funkčnou elektikou a bez akejkoľvek hlášky na palubáku. Po práci štart na brnk, po ceste znova vypnutie motoru za jazdy s funkčnou elektrikou - znova rádio, svetlá, ventilátor, znova žiadne chybové hlásenie na palubovke. no tu nastal problém že nechcelo naštartovať a štartoval som snáď na 30x!! nakoniec naštartovalo, po pár metroch chcíplo a naštartovalo na brnk.
Rozobranie všetkých kontaktov baterka + poistkový skrina čo sa dali v motorovom priestore, prečistenie a prestriekanie. Skontroloval som aj T9 relátko tak že som ho zamenil za iné 2ks(pozamienal som všetky 3ks v poistkovej skrinke medzi sebou)no efekt taký istý - neštartuje a keď náhodou na x-tý krát tak skape aj na voľnobeh znova žiadna hláška na palubáku!!!
Pripojené na Multiecuscan čo mám v PC - na riadiacu sa pripojí bez problémov, CYHBOVÉ HLÁSENIA ČISTÉ AKO ĽALIA, pri naštartovanom motore aktuálny priebeh čidiel a meracích hodnôt sa aktualizuje priebežne - čiže ich zaznamenáva a vidí aktualizuje.
Odtestoval som pokusne vypnúť to relé T9 za jazdy - chybová hláška v Multiecuscane a tak isto som za jazdy oddialil snímač kľukového hriadela s chybovým hlásením na Multiecuscane a kontrolkou motora na palubovke.
Vymazanie chýb, nový štart(po x-tom pokuse naštartovať) chybové hlásenia v Multiecuscane čisté ako ľalia.Časovanie cylindrov v Multiecuscane vôbec neukazuje aj pri naštartovaní - neviem či to tak má byť.
Nasledoval pokus vytiahnuť sviečku a vloženú do cievky opreť o kostru a naštartovať či hádže iskru - neúspešne - takto som prekontroloval všetky sviečky a žiadna iskru nehádže.
Startér točí, palivové čerpadlo je počuť že ide, baterka má mesiac a 12,5V resp 14,1 pri spustenom motore, teda aj alternátor by mal byť ok. Zdá sa mi že pri studenom motore štartuje "lepšie" ale aj tak skape na voľnobehu. AK by bola aj just vadná škrtiaca klapka dalo by signál z Ecu že nemá dávať iskru na sviečky??? Fakt netuším čo s tým - myslím že ak by to just bola riadiaca jednotka, stále by dokázala všetko zaznamenávať v reálnom čase?(ak sa podarí naštartovať) Neviete poradiť čo ešte poskúšať? Mohol by to byť skočený rozvod?
EDIT:
Včera vymenený snímač otáčok kluky - po výmene všetko super šlapalo, štartovalo, auto prebehnuté cca 10 km vypínanie motora, štartovanie... Dnes znova problém natočiť a vyplo na voľnobeh - kovbojka pokračuje