Blikání kontrolky motoru
Napsal: 01 dub 2017, 19:26
Ahoj,
potřeboval bych poradit ohledně závady na mém Puntu MKII 1.2 8V, rok 2008. Jednou během zimy se mi po vytočení motoru (někam k 4500 ot./min.) během předjíždění rozblikala oranžová kontrolka motoru. Dost jsem se zděsil, ale nepostřehl jsem žádnou změnu ve výkonu, tak jsem dal nohu z plynu a po chvíli jízdy blikat přestala. Byl jsem na diagnostice ve Fiatu, tam mi řekli, že je to prý chyba v zapalování a tedy vyměnit kabely, potažmo cívky. Obě věci jsem vyměnil, bohužel žádná změna, dokonce bych řekl, že s postupem času bliká kontrolka stále častěji. Odpozoroval jsem, že začne blikat poté, co motor nějakou dobu setrvá v otáčkách vyšších jak cca 3500. Takže například rychlý rozjezd na jedničku, 4000 ot/min a pak rychle na dvojku nevadí. Ale jízda pod plynem nad 3500 ot/min už kontrolku rozbliká. Ještě přidám postřeh, že auto za studena na volnoběh nejede úplně pravidelně, ale nejedná se o nic hrozného, po rozblikání kontrolky nepociťuji žádnou změnu ve výkonu, jen zklidním jízdu a za několik desítek vteřin blikat přestane. Jinak starty bez problémů, za studena i za tepla. Auto máme od novoty, už skoro 9 let, ale má najeto jen kolem 50 000 km.
Díky všem zkušenějších za tipy
potřeboval bych poradit ohledně závady na mém Puntu MKII 1.2 8V, rok 2008. Jednou během zimy se mi po vytočení motoru (někam k 4500 ot./min.) během předjíždění rozblikala oranžová kontrolka motoru. Dost jsem se zděsil, ale nepostřehl jsem žádnou změnu ve výkonu, tak jsem dal nohu z plynu a po chvíli jízdy blikat přestala. Byl jsem na diagnostice ve Fiatu, tam mi řekli, že je to prý chyba v zapalování a tedy vyměnit kabely, potažmo cívky. Obě věci jsem vyměnil, bohužel žádná změna, dokonce bych řekl, že s postupem času bliká kontrolka stále častěji. Odpozoroval jsem, že začne blikat poté, co motor nějakou dobu setrvá v otáčkách vyšších jak cca 3500. Takže například rychlý rozjezd na jedničku, 4000 ot/min a pak rychle na dvojku nevadí. Ale jízda pod plynem nad 3500 ot/min už kontrolku rozbliká. Ještě přidám postřeh, že auto za studena na volnoběh nejede úplně pravidelně, ale nejedná se o nic hrozného, po rozblikání kontrolky nepociťuji žádnou změnu ve výkonu, jen zklidním jízdu a za několik desítek vteřin blikat přestane. Jinak starty bez problémů, za studena i za tepla. Auto máme od novoty, už skoro 9 let, ale má najeto jen kolem 50 000 km.
Díky všem zkušenějších za tipy