Turbo

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Turbo

Příspěvek od gigi »

Mám dotaz. Je potřeba chladit turbo,či ne? Myslím tím nechat motor před zhasnutím nějaký čas běžet na volnoběh.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Reklama
 

Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Turbo

Příspěvek od martin72 »

Pokud to budeš tavit na plný knedlík, tak určitě.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Turbo

Příspěvek od gigi »

Také si myslím,v tom případě je tam ten systém stop-start na škodu,ale to je známá písnička.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Turbo

Příspěvek od martin72 »

Také jsem se tím zabýval, když jsem si pořídil foukaný benzín. Myslím si, že při běžném ježdění a to i na dálnici neohřeješ turbo tak, aby běžný dojezd k benzínce byl na dochlazení nedostačující. Turbo je umístěné na návětrné straně, tak se chladí hned několikrát, jednak nasávaným vzduchem, vodou a také ofukem.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
cable
Začátečník
Příspěvky: 49
Registrován: 09 led 2017, 20:07

Re: Turbo

Příspěvek od cable »

Je to o přístupu k autu, buď se k němu chováš slušně a tedy mu dáváš vše co potřebuje, nejezdíš s ním jako dobytek a máš pro to tak nějak přirozený cit do kterého pro mě osobně spadá například to, že ráno nastartuješ a během vteřiny neodjíždíš na plný céres ale třeba i toto dochlazování. Všeho s rozumem, když jedeš někde okresku tzv. na kochačku, tak je to určitě ok. Pokud pojedeš po dálnici a po hodině jízdy zastavíš někde na pumpě aby jsi dal kafe atp. určitě stačí chvilku počkat. Jde tam hlavně o to aby se trochu zchladilo to turbo samotné a vyměnil olej který cirkuluje a pokud je řádně zahřátý a ty hned vypneš tu recirkulaci tak zůstane ten nezchlazený olej v těch velmi uzoučkých kanálcích a muže tam docházet k jakýmsi nápekům a pak ke zhoršování mazacích schopností. To platí i opačně když nastartuješ a budeš pravidelně hlavně v chladnějších obdobích jezdit plnej kotel před zahřátím oleje, tak si koleduješ o brzký funus tvého turba z důvodu větší hustoty oleje....dnešní auta vč. Tipáků mají zaplať pánbůh indikátor teploty oleje takže přesně víš. Sám se občas divým kolik lidí si myslí, že když mají zahřátou chladičku, tak mají motor na provozní teplotě.
Ale to jsem odbočil, sorry....zpátky k dochlazování, za mě určitě ano většinou stačí fakt chvíle na volnoběh, mě to dá tak akorát na dobu než se odpoutám, sundám kameru a poberu si věci.
Fiat Tipo2 HB 1.4 T-jet 88kw Lounge
ex.Fiat Croma 2010 1.9 JTD 110kw
ex. Fiat Bravo2 1.4 16v 66 kw
Uživatelský avatar
gigi
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 01 říj 2015, 15:05

Re: Turbo

Příspěvek od gigi »

Také si myslím,že při normálním stylu jízdy stačí chvilka,ale to právě funkce start-stop nedovoluje. Já to tedy vypnul natrvalo. Stejně je to kravina. Nikdo to nechce a ani za příplatek se toho nezbavíme. Alespoň ,že u tohoto auta se to dá vypnout na pořád.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Turbo

Příspěvek od martin72 »

Tady je článek, které by mohl někoho zajímat. Netvrdím, že se vším souhlasím, ale co se týče turba, tak souhlas.

http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Odpovědět

Zpět na „Tipo 2016“