Po delším přemítání jsem vybral níže uvedený automobil. Má sloužit pro pětičlenou rodinu a CNG jsme vybrali kvůli úspoře peněz. Pokud má někdo zkušenosti s podobným automobilem, či by poradil na co si dát pozor budu rád. Díky
http://www.mobile.de/SIDub.2QD66uKTZOLQ ... 1220272364
Prosba o posouzení auta
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Reklama
CNG
Ahoj, já jsem koupil MULTI asi před 3 týdny. Vybíral a hledal jsem ji skoro 3 měsíce. Ta, co máš vybranou, je z roku 2000 a vypadá zachovale, jen nevím, jak CNG, já mám naftu. Benzínové a CNG jsou obecně levnější co se týče pořizovací hodnoty. Trochu bych se bál CNG, protože nevím, jakou máš v okolí síť plniček plynu. Jinak s autíčkem jsem velmi spokojený, mám 3 děti (roční dvojčata a staršího kluka) a MULTi je moc fajn. Dieselová vychází v SRN od 4500 do 5500 euráčků (rok 99-00), takže benzíny a CNG jsou asi o 100 levnější. Má odpověď není přesně na tvou otázečku, protože s CNG nemám zkušenosti, pouze staré asi 10 let, kdy u nás některé osobáky jezdily na zemní plyn, kdy tehdejší technologie vyžadovala dost velkou a těžkou nádrž, protože zemní plyn se tlakoval na 200 atmosfér, kdežto třeba LPG se tankuje zkapalněné a pod menším tlakem. Výkon tehdy klesl asi o 1/3, takže se to moc neujalo. Předpokládám, že dnešní technika je už lepší, hlavně pokud je to originál od výrobce. Takže vzhůru do MULTI
Multi 1,9 JTd
Prosba o posouzení auta
Ahoj
Mám multiplu 11/2000 ve verzi BiPower, tj. benzín/cng. U pouze plynové verze je problém s dojezdem (BiPower 420 km na plyn, plně plynová má prý kolem 600) kvůli malému počtu plniček. U nás cca 9 v celé republice. V Německu a v Rakousku není problém, ale do Chorvatska a zpět bych bez benzínu nedojel. Na plyn jezdím v 6 lidech s plným kufrem za cca 1,15 až 1,20 kč na km mimo město 90, dálnice 120km/h, což si myslím je velice slušné. Na plyn jezdím cca 10 let, před tím jsem měl formana na LPG a za tu dobu jsem neměl s plynem jedinný problém.
Mám multiplu 11/2000 ve verzi BiPower, tj. benzín/cng. U pouze plynové verze je problém s dojezdem (BiPower 420 km na plyn, plně plynová má prý kolem 600) kvůli malému počtu plniček. U nás cca 9 v celé republice. V Německu a v Rakousku není problém, ale do Chorvatska a zpět bych bez benzínu nedojel. Na plyn jezdím v 6 lidech s plným kufrem za cca 1,15 až 1,20 kč na km mimo město 90, dálnice 120km/h, což si myslím je velice slušné. Na plyn jezdím cca 10 let, před tím jsem měl formana na LPG a za tu dobu jsem neměl s plynem jedinný problém.
mimat
Ahoj, mám multinku ve verzi CNG/benzin, takže o čistě plynové mám jen info zprostředkovaně od člověka , krerý si ji pořídil už asi před 4 nebo 5 lety. Dojezd je dobrý, ale musíš počítat s tím, že jak máš třetinu nádrže, musíš zajet k plničce. Ten pán ale říkal, že s tím nemá problém, jde jen o to zvyknout si. Co se spotřeby týče, shodli jsme se, že je u obou verzí zhruba stejná (co kilometr, to koruna - bylo to před zdražením plynu, tedy asi před rokem a půl). Jinak motor má podle papírů o 2 kW větší výkon než u kombinace CNG/benzin, byť má nepatrně nižší objem (1581 proti 1596 ccm), ale chce to asi víc držet v otáčkách - ten 1581ccm je víc pod čtverec. Krouťák uvádějí stejný - 130Nm, s naftou se to nedá srovnat, ale klidná jízda je v poho.
Dneska jezdím asi za 1,3Kč/km, ale hodně Prahu a po dálnici tak 120 - 130km/h, jste-li někde mimo město, budeš jezdit levněji.
Zdraví Bušoun
Dneska jezdím asi za 1,3Kč/km, ale hodně Prahu a po dálnici tak 120 - 130km/h, jste-li někde mimo město, budeš jezdit levněji.
Zdraví Bušoun
já osobně bych ti plyn chtěl rozmluvit.Stačí se trochu rozhlédnout po foru jaké tu řeší s "plynˇáky" problémy.Uvědom si ,že pohon na plyn sníží i tak poměrně nízký výkon.Navíc je tato verze o něco těžší než klasický benzinák.Multipla je poměrně těžké a aerodynamicky nedokonalé auto,takže na spotřebu se tu nemůžeš dívat. Jediným řešením je snad verze JTD. Já mám obyč benzín a spotřebu cca 8 L/100 km a nevím co bych řešil....