Čau,
již poměrně dlouhou dobu se snažím řešit cvakání (zdá se být jako kovové) při zhoupnutí auta při nerovnostech.
Při přejetí nerovnosti, při které odskočí kolo (vykryje tlumič) to nedělá, je to hlavně, když se celé auto jakoby zhoupne.
V servisu na nic moc nepřišli, jen že začíná rezivět výfuk a že by to mohlo být z toho (asi uchycením), ale to se mi nezdá...
Mám dvě Brava a dělají to obě v cca. stejné intenzite. Od sedaček, jak se to řešilo níže to není (když se sklopím aby nebyly v kontaktu s tím kovových uchycením, tak to dělá stejně)
1. Bravo 1.6 JTD (180 tis. km)
2. Bravo 1.4 16V (130 tis. km)
Nemá někdo nějaký tip na co se mrknout?
Díky
Hluk při zhoupnutí
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Hluk při zhoupnutí
Ahoj.
Mě dělá Bravo to samé, mám najeto 104tkm. Stabilizační tyče a silentbloky stabilizátoru mám vyměněny a pořád kovově škvrčí při stejných podmínek jak píšeš. Vzal jsem auto na STK ke známému, který je pořádně proklepnul, nikde žádné vůle nebo vada, vrzání/skřípot se na zkušební stolici neprojevil - podle něj auto v super stavu oproti vrakům které k nim jezdí. Jakmile jsme jeli do reálného provozu vyzkoušet opět vrzání. Jsem z toho bezradný. Pokud jsi na něco přišel, budu rád o podělení se informací.
Mě dělá Bravo to samé, mám najeto 104tkm. Stabilizační tyče a silentbloky stabilizátoru mám vyměněny a pořád kovově škvrčí při stejných podmínek jak píšeš. Vzal jsem auto na STK ke známému, který je pořádně proklepnul, nikde žádné vůle nebo vada, vrzání/skřípot se na zkušební stolici neprojevil - podle něj auto v super stavu oproti vrakům které k nim jezdí. Jakmile jsme jeli do reálného provozu vyzkoušet opět vrzání. Jsem z toho bezradný. Pokud jsi na něco přišel, budu rád o podělení se informací.
Re: Hluk při zhoupnutí
Asi to bude opravdu spojené s tlumičem výfuku. U toho benzínového Brava se teď první plášť tlumiče skoro oddělil a plandal, takže jsem ho nechal uřezat aby neupadl někde za jízdy a dělá to o mnoho míň.
Počkám až prohnije i druhý plášť tlumiče a pak vyměním, zatím se mi do toho nechce, protože druhovýroba u výfuků většinou moc nevydrží.
Zkus se podívat v jakém stavu ho máš, mohlo by to být tím.
Počkám až prohnije i druhý plášť tlumiče a pak vyměním, zatím se mi do toho nechce, protože druhovýroba u výfuků většinou moc nevydrží.
Zkus se podívat v jakém stavu ho máš, mohlo by to být tím.
Re: Hluk při zhoupnutí
dělá mi to to samé co je psáno v 1. příspěvku ... vylučovací metodou jsem došel až k tomu, že to nejspíš budou klepající brzdové destičky ...
Re: Hluk při zhoupnutí
To, co je tu popisováno nedělají destičky, alespoň u mne ne. Destičky mi sice klepou, ale to je poznat hlavně na dlažbě, nebo rozbité cestě. Na ty rány při propružení-zhoupnutí asi Bravo trpí. Řešilo se to i jinde na fóru a na nic nikdo nepřišel. Mně klepou i přední destičky, což opravím až budu měnit po zimě kola. Klepe ta destička, která je v pístku brzdového třmenu. Destička je v pístku uchycena jakousi plechovou pružinou, která je napevno na destičce. Chce to destičku z pístku vyjmout a ten plech na destičce opětovně napružit a zacvaknout do pístku.
Mám spíš podezření na horní doraz předního tlumiče, který je vidět při otevřené kapotě. Tento zvuk už neřeším.
Mám spíš podezření na horní doraz předního tlumiče, který je vidět při otevřené kapotě. Tento zvuk už neřeším.