Stránka 1 z 3
Dilema
Napsal: 20 úno 2017, 20:08
od Liuke
Ahoj.
Mam dilemu ci predať svojho fiatika alebo nie. Teraz mi môj mechanik robil turbo, rozvody, olej, remeň a ešte musí zriešiť jednotku airbagov lebo nereaguje. Bez tej jednotky airbagov ma to zatiaľ vyšlo na 1100 eur. Ale s tým že to turbo je zvarené a vyvlozkovane a je naňho pol ročná záruka. Bojím sa že o mesiac alebo dva sa zase niečo pokazí a to by som už neutiahol. Alebo napr. Že o rok sa pokazí zase to turbo. Najradšej by som ho predal lebo už dosť veľa som doň investoval ale na druhej strane by mi bolo asi ľúto a auto potrebujem. Aký máte názor. Čo by ste robili Vy?
Re: Dilema
Napsal: 20 úno 2017, 21:02
od little_boy
No treba turbo bych repasoval pouze pokud potrebujes auto zprovoznit za co nejmin penez a poslat ho do sveta, jinak vzdy takove veci davat novy... kolik jsi tou repasi usetril kdyz nove turbo prijde na 550E..kolik stala prace? :/
Vzhledem k cenam ojetin me vychazi, ze novy auto tehle tridy paradoxne vyjde levneji.
Priklad (v korunach, neznam ceny v E), koupis nove tipo s tjetem, 370k... za 10 let ho prodas za 100k (brava stavala podobne a pod 100k se 10 lety tjety nedaj senhnat)... tzn na 10 let to vychazi 27k / rocne. Bez starosti a novy auto.
proti tomu postavim 10 let bravu... porizovaci cena 110k, po 10 letech (20 celkove) zbytkova hodnota 10k. Takze te zbyva 17k penez rocne na servis tohohle veterana. Za tyhle penize rocne se neda 10 leta ojetina provozovat, schlamstne na servise urcite vic zvlast pokud si to nedelas sam. A celou dobu budes resit co se kde vysype a kde te necha viset.
Re: Dilema
Napsal: 20 úno 2017, 22:22
od Liuke
Ďakujem pomohlo mi to
little_boy píše:No treba turbo bych repasoval pouze pokud potrebujes auto zprovoznit za co nejmin penez a poslat ho do sveta, jinak vzdy takove veci davat novy... kolik jsi tou repasi usetril kdyz nove turbo prijde na 550E..kolik stala prace? :/
Vzhledem k cenam ojetin me vychazi, ze novy auto tehle tridy paradoxne vyjde levneji.
Priklad (v korunach, neznam ceny v E), koupis nove tipo s tjetem, 370k... za 10 let ho prodas za 100k (brava stavala podobne a pod 100k se 10 lety tjety nedaj senhnat)... tzn na 10 let to vychazi 27k / rocne. Bez starosti a novy auto.
proti tomu postavim 10 let bravu... porizovaci cena 110k, po 10 letech (20 celkove) zbytkova hodnota 10k. Takze te zbyva 17k penez rocne na servis tohohle veterana. Za tyhle penize rocne se neda 10 leta ojetina provozovat, schlamstne na servise urcite vic zvlast pokud si to nedelas sam. A celou dobu budes resit co se kde vysype a kde te necha viset.
Re: Dilema
Napsal: 27 úno 2017, 18:05
od Darth.W
to je taka klasika ... mam nejaku mrdku, co sa moze kazdym kilometrom pokazit, tak to predam a budem sa tvarit, ze nic ... a az si budem kupovat daco ine, musi to byt tip top a vydrzat armagedon
Re: Dilema
Napsal: 04 bře 2017, 07:53
od martin72
Docela by mě zajímalo do jakého servisu by se mělo vrážet 17litrů ročně.
Re: Dilema
Napsal: 04 bře 2017, 18:07
od little_boy
Modelovej priklad je "super" kup ojete bravy 10 let / 150kkm. Za dalsich 10 let s tim planuju naject 200kkm, tzn budu koncit na 350kkm.
Urcite te ceka
min 1x podvozek (pokud ma stale origo, tak spis 2x), cca 30k - 60k penez
do 350k km prakticky s jistotou zdechne turbo / dvouhmota, dalsich cca 50k penez
pak drobnosti typu alteranator, kompresor klimatizace, palivova pumpa, chladic, kondezator klimy, posilovac, katalyzator + lambdy, poloosy / loziska. Eletrika na motoru, typu senzory, elektricka skrtici klapka, pedal plynu (vsechno tohle je delany na zivotnost kolem 200kkm). Nic z toho nevydrzi 350kkm. Bez problemu se na 17k / rok dostanes.
Nedejboze kdyz se zacne sypat elektrika (pytle, budiky, hvac - servo klapky, okna v elektrice, systemy (cidla) kolem esp), budes mit problem vubec 'ujezdit' tech 350kkm.
Re: Dilema
Napsal: 04 bře 2017, 19:10
od panaman1
trosku prehanas tie tvoje ceny. teraz som pozeral tak jednym okom ceny tlmicov, pruzin, hornych ulozeni na t jet a predna zadna naprava vyjde cca 450E za material a to som pozeral SACHS co nieje najlacnejsie. tycky a silentbloky su za minimum, a predpokladam ze nikto nebude davat 10r fiat do original servisu na taketo veci... to ti urobi ktokolvek v garazi...skojkova sada 150E luk/valeo/sachs dvojhmota 300E, turbo IHI 550E,. takze tvoje ceny su znacne prehnane...a to su ceny cez autokelly, ktore aj po zlave je drahe vacsinou...
Re: Dilema
Napsal: 04 bře 2017, 19:49
od little_boy
No a praci mas kde?? K turbu si prihod jeste material typu tesneni pod turbo / parohy / kat a praci a vychazi to krasne... cetl jsi uvodni prispevek tohohle tematu???
Btw autokelly ceny je standart pokud chces praci za 300/hodinu, alespon zde v CR.
Re: Dilema
Napsal: 04 bře 2017, 21:10
od panaman1
tak to napisem inak. ceny autokelly su vysoke aj po zlavach, tie ceny co som uvadzal su po nejakej zlave, ale teraz ceny bez zlavy z olejposta napriklad: dvojhmota luk:240E(-60 oproti AK v zlave) naprava: sachs maju iba zadne, takze skladacka kyb/sachs/monroe, nie idealne samozrejme: 400E , spojkova sada luk/sachs 120-130E tiez lacnejsie ako autokelly v zlave, turbo je tam vyrazne drahsie, to nepisem... ale ako pisem autokelly je drahe aj po zlave. cena za hodinu neviem aka je, ale podvozkove casti mu vymeni akykolvek servisak aj doma v garazi. ono problem je ten ze niekto chce "opicu a nema na banany". treba si vzdy premysliet kupu auta, pretoze vydavky sa tym iba zacinaju a pri jazdenke este viac. ale predat auto v takom stave a posunut rpoblemy na dalsieho je chrapunstvo. mozno niekomu krivdim a upozorni na to buduceho kupujuceho, ale skor som asi naivny...
Re: Dilema
Napsal: 04 bře 2017, 21:53
od little_boy
Jenze podvozek nejsou jen tlumice... kde mas ramena, cepy, silentbloky, loziska tlumicu, prachovky atd?? Auto je draha sranda, martin72 chtel vedet kam to tam spadne, tak odpovidam...
Ja vim co kolik stoji, nemusis me to tu vypisovat, ale v servisu na tyhle ceny muzes zapomenout. Za 300/h se neda provozovat dilna a dily a 'autokely cenik' je bezna cesta jak se 'udela' pekna cena za praci. Neznam servis kde by te nevyrazili pokud zacnes s haluzem ze mas svoje dily.
Re: Dilema
Napsal: 05 bře 2017, 13:30
od panaman1
tie tlmice boli aj s ulozeniami a tycky a prachovky su uplne zanedbatelne v porovnani s tym. capy tiez, ramena mozu byt trochu viac, ale na vymenu to nieje nic narocne ked uz sa dava dole tlmic. ja iba hovorim, ze tieto veci ti vymeni hocijaky aj dedinsky garazmajster ktory pride domov zo servisu a doma robi fusky a na cene sa dohodne a casto to urobi kvalitnejsie ako v servise. aj s dielmi ktore mu prinesies.
Napsal: 06 bře 2017, 07:15
od mr.brain
Věci na podvozku si měním pokud možno sám, stejně tak brzdy... Důvod? Nehodlám platit za starline jako za Lemforder nebo SKF. Jeden příklad za všechny - zapalovací cívka Valeo asi ve třech eshopech 750-800 Kč, Autokelly bez slev 1800 Kč, v případě odběratele, který má trochu obrat tak i s 50% slevou je to úplně mimo (na sadě je to i tak skoro 1000 Kč rozdíl).
A někdo to tu napsal úplně přesně. Opravit to tak, aby to jezdilo, hned to prodat a čekat, že další auto (ojetinu), co koupím bude "voňavý" je trochu nad očekávání.
send from mobile
Re: Dilema
Napsal: 06 bře 2017, 09:54
od Vitaml
Mě stojí cívka 380,- originál Magneti Marelli.
Re: Dilema
Napsal: 07 bře 2017, 22:48
od turbom
Mam podobny dilema. Zda koupit ojety Bravo za 140, dat lpg za 25, vymenit dost veci a byt 180 000kc a doufat, ze si par let pojezdim bez vyraznych investic. Nebo jeste pockat a koupit treba mirne jety Tipo hb nebo sw. Chci jen t-jet v co nejlepsi vybave. Novy Tipo se mi celkem libi, ne vzhledove ale uzitnou hodnotou. A chci urcite lpg provoz. Podle me dost zalezi na tom, jak se o auto staral predchozi majitel. Novy auto za 450 000 je pro me moc a za 330 000 mam zaklad s motorem co nejede. Ale na druhou stranu 180 000 za 9 lety auto...
..
Re: Dilema
Napsal: 08 bře 2017, 09:09
od little_boy
Tak nejak... akorat nejsem tak narocnej, me staci klima a zivejsi motor
. Slintal jsem na tipo tjet v hatchbagu za 370k s LPG, ale spatna financni situace. Takze momentalni plany jsou nechat si starou plecku (9let tjet s 250000km na LPG) a k tomu prikoupit novou dacii sandero/logan v holote (~170k za novy) a mit ji jako zalozni auto kdyz se fiat vysype (a jakoze uz na nej prestava byt spoleh).
Jinak bude dacia stat na zahrade a po 7 letech pujde za kilo do sveta... fiat by tou dobou mel mit pul mice / konec platnosti lpg a ten asi pujde na vrakac pokud to vubec vydrzi :/
Takze oproti nakupu novyho tipa 'usetrim' 170k penez (370 - 120 zbytkova hodnota tipa - 80 naklady za dacii) + servis jedu komplet doma a stejne nejsem presvedcenej ze to ve vysledku vyjde levneji (snad jo, kdyz uz s tim bude takovy prace..). Ale chci si to skusit, nikdy predtim jsem neprovozoval stary auto
. Jinak fiat celkem vyhovuje a ani neni chut porizovat novej kram s asistentama na vsechno, ecalama a podobnym hnojem.