Stránka 1 z 4
Řemen alternátoru.
Napsal: 27 led 2017, 16:24
od Tigmig
Ahoj, hledám radu ohledně neustále piskajícího řemenu alternátoru. Celé to začalo asi takto: Zjistil jsem že je hlučné ložisko alternátoru a tak jsem je vyměnil. Časem začal popiskávat drážkový řemen. Po nastartování začne do 30 sekund pískat ( slabě ) a po cca 2km jízdy vše ustane. Zkoušel jsem pročistit drážky řemenic lihem, různě intenzivně dotahovat a nakonec i kalafunu rozpuštěnou v lihu. Nic z toho nepomohlo a tak jsem opět vyčistil drážky řemenic a dokonce koupil jiný řemen. Řemeny jsem vyzkoušel Gates a Bosch. Alternátor jsem zkoušel protočit na prázdno a nikde nic nedře nebo neklade odpor.
Na řemenici motoru jsem přiložil pravítko a zjistil že řemenice na alternátoru je vůči řemenici na motoru 1-1,5mm posunutá směrem k řidiči. Tohle se mohlo z nějakého důvodu stát při opravě alternátoru. Myslíte že tohle může být důvod že ten řemen prokluzuje? Nemůžete někdo vyzkoušet jestli máte ty řemenice na puntu 100% v rovině?
Jedná se o punto 1,2 8V r.v.2005
Díky za každou radu už mi dochází nápady čím by to mohlo být.
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 30 led 2017, 08:11
od xndinvvv
Pískání řemenu nemusí vždy dělat prokluz řemenu. Řemen píská i když je přepnutý... Takové nepsané pravidlo je, napnout řemen tak, aby se v nejdelším místě mezi řemenicema dal palcem (nějakou normální silou) promáčknout o cca 5-10mm.
Samozřejmě pískání může zavinit i ono vyosení řemenic, kdy drážky řemenu nejdou přesně na drážky řemenice ale "sklouzává" do nich...
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 30 led 2017, 16:41
od liborko
Nejprve zjisti zda tam máš alternátor který tam opravdu má být (mělo by na něm být origo číslo Fiat a dohledáš např.v eperu podle tvého VIN) třeba tam někdo dal jiný,mohlo se stát....
Například u punta MKI 1.2 na motoru se servem a bez serva jsou altíky ač vypadají pohledově stejně tak je rozdíl v tom,že jeden má řemenici více "vystrčenou" nevim teď přesně o kolik,ale cca 1.5-2mm to asi bude. Než jsem sehnal správný altík,tak jsem musel ten původní na všech třech úchytech vypodložit podložkou jinak by řemen nebyl v rovině s řemenicí klikovky. Toť můj poznatek
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 05 úno 2017, 12:49
od Tigmig
Alternátor je tam původní. Měnil jsem si na něm akorát ložiska. Vše začalo po výměně řemenu ale až po létě když šly teploty dolů.
Vyzkoušeny řemeny bosch a gates. Vyzkoušené podložení alternátoru i když si myslím že tam nějaka tolerance je.
Drážky řemenice úplně čisté. Neválí se někomu řemenice z altasu doma? Poslední věc co mě napadá.
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 05 úno 2017, 14:43
od czemartin1
Zprávu hned po zodpovězení smažu . děkuji
Zdravím chci se jen zeptat jak přidáváte fotky ? Chtěl jsem přidat do komentáře fotku ale nějak mi to nejde psalo to max 2mb a jak jsem zmenšil fotku tak to píše 256kb ... si dělá srandu ne?
Děkuji
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 05 úno 2017, 21:18
od liborko
http://www.imagehosting.cz" onclick="window.open(this.href);return false; nahrajes fotku a odkaz hodis semhle
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 23 úno 2017, 13:24
od Tigmig
Stále nevyřešeno. Zkoušel jsem řemeny bosch a gates z eshopu cca po 130Kc. Je možné že to je vyrobeno někde v Polsku z nekvalitních materiálu?
Teď jsem už koupil sprej na pískající řemeny ale nezdá se mi to ale jako řešení.
Neválí se někomu doma řemenice na altas punta? Pro 4PK668? Napadlo mě jestli není opotřebená.
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 23 úno 2017, 18:06
od liborko
Nehodíš sem pro zajímavost zvukový záznam toho pískotu? Je to tak nesnesitelné?
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 23 úno 2017, 20:08
od Tigmig
Teď jsem tam aplikoval sprej na řemeny tak snad bude chvíli klid. Jinak nesnesitelné to není ale chodci se divně dívají s pocitem kdy mi rupne řemen.
Zvuk nahraji až se to zase projeví. Dostal jsem radu zkusit jinou baterku nebo vyměnit regulátor v alternátoru. Nejspíš ten alternátor klade větší odpor než by měl a řemen to neudrží.
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 26 úno 2017, 19:37
od Tigmig
Sprej pomohl na 2x15km a jsem tam kde jsem byl. Zkusím jinou baterku ale až bude chvíli čas tak sem hodím video se zvukem.
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 26 úno 2017, 21:11
od Vitaml
Ještě to může dělat zkorodovaný stator alternátoru, nebo proražená dioda. Samozřejmě by se pak hodně zahříval.
Měl jsem podobný problém se starým altíkem - koroze statoru, zkraty mezi plechy, výřivé proudy, větší zátěž a zahřívání, po nastartování taky chvilku pískal.
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 03 bře 2017, 14:48
od Tigmig
Vyzkoušeno: 2x řemen, jiný alternátor, jiná baterie a pořád po delší přestávce ( cca 8 hodin ) píská. Nic jiného to není protože když se použije sprej na řemeny tak je dvě jízdy klid. Možná to může dělat řemenice na motoru ale to se mi už zkoušet nechce.
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 03 bře 2017, 15:08
od Vitaml
Ale to už je jediná věc, kterou jsi neměnil.
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 03 bře 2017, 15:26
od rossi
a co napínací kladka? točí se volně? nepíská ložisko?
taky to může být nesouosostí řemenic.
řemen nabíha na řemenici bokem.
Re: Řemen alternátoru.
Napsal: 03 bře 2017, 18:37
od Tigmig
Napínací kladka tam není. Řemen se napína zmenou vzdalenosti alternatoru od remenice na motoru. V ose z výroby není - je tam rozdil 1,2mm. Vypodlozeno avsak bez vysledku. Loziskem to není. V alternátoru jsou meneny a byl zkousen i jiny alternator. Prestane piskat po aplikace spreje na remeny ale jen na dve jizdy cca 16km ( do prace a zpet). Je to tedy prokluzem remnu. Remeny vyzkouseny dva a to gates a bosch jak pisu vyse.