Nazdar Fiataci,
stala se mi nemila vec, po nedavnych mrazech jsem vyjel do hor, auto po kratke jizde zacalo strasne cudit a smrdet spalenym olejem, zastavil jsem. Znovu nastartoval a po kratke jizde uz to necudilo.
V nadrzi jsem mel jen asi 1/4 nadrze benzinu.
Dojel jsem na benzinku natankoval a normalne dojel 150 km na hory a behem par dnu jezdeni po horach a ceste zpet jsem uz zadne cudeni po startu nevidel.
Jen jsem zaznamel dva velmi kratke po sobe jdouci vypadky ve vykonu pri jizde do kopce na dalnicic asi tak ve 120km/h
Googlil jsem a narazil jsem na nazor, ze odchazi turbo, ale nevim jestli to nebyly fora o dieslech.
Mam to nejak zkoumat?
Mam Fiat bravo 1.4 Tjet 88kW r.v. 2007 najeto asi 150tis. km
Spaleny olej z vyfuku
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Spaleny olej z vyfuku
Mam ten istý problém len s tým rozdielom že mne to zožralo všetok olej. Volal som s chlapíkom zo servisu Fiat a ten jednoznačne povedal že to je turbo a to ešte auto nevidel len čo som mu porozprával cez mobil. Že vraj T-jet je na to dosť háklivý. Takže teraz čakám v poradovníku kedy príde na mňa čas a potvrdí sa to že je to turbo.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k 2008
Re: Spaleny olej z vyfuku
Pridavam sa aj ja, podobny problem sa mi stal pred tyzdnom. Na obed bolo cca - 7, sadol som do auta, normalne nastartoval a isiel som kusok do podzemnych garazi nech sa auto zohreje. Po 100 metroch zrazu dymu a smradu. Cele garaze vydymene. Po 10 minutach som sa vratil, pozeral som olej, vodu v chladici, vsetko v poriadku. Z vyfuku nic neslo. Oleja bolo normalne, nevidel som aby cosi ubudlo. A tych sto metrov som presiel do 2000 ot. max. Potom po nastartovani vsetko v pohode. Odvtedy sa to uz nestalo....Kolega ktory mi to servisuje, hovori ze mozno primrzla nejaka klapka. ze sa s tym uz parkrat stretol pri inych motoroch. Auto ma stale normalny tah. Oleja zerie standardne vela motor 1,4 tjet 88kw
Re: Spaleny olej z vyfuku
Ano, to bylo na 100 % turbo.Liuke píše:Takže teraz čakám v poradovníku kedy príde na mňa čas a potvrdí sa to že je to turbo.
Pokud se vám to chce rozebírat, tak by v potrubí za turbem neměl být olej, jestli je tam blowoff ventil (měl by být) tak ho vyndat a podívat se do sání jestli to je mokrý od oleje nebo ne. Když bude nějak víc, tak turbo začíná propouštět...
send from mobile
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Spaleny olej z vyfuku
Tak v mojom prípade to je turbo. Je zakarbonovane a ten miznuci olej ma na svedomí to turbo. Tie potrubia z turba sú tiež od oleja a zakarbonovane. Riešime to repasom turba a výmenou tých potrubí. Cca 1000 eur si mam prichystat. Ale navrhoval mi aby rozobral motor a celý vyčistil ze bude tiež zakarbonovany. Lenže tam sa cena splhala už ku 2000 eur tak som to zrušil lebo na to nemám. Bojím sa že po tom repase zase o mesiac sa nestalo niečo z motorom keď je tiež zakarbonovany. Asi ho predam ked bude hotové to turbo. Aký máte názor?
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120k 2008