Stránka 1 z 1

Nejodolnější benzínový motor

Napsal: 23 lis 2016, 12:42
od PavelSoukup
Tak jsem se právě na http://kralmotoru.cz/media/nejlepsi-ben ... motory-aut" onclick="window.open(this.href);return false; dočetl, že za jeden z nejlepších benzínových motorů byl vyhlášený Fiat 1.2 a 1.4 8V "Fire". Tento 8 ventil za posledních 30 let dokázal, že je velice odolný a naprosto spolehlivý a to i ve "stáří" :) Takže ať žije Fiat :)

Re: Nejodolnější benzínový motor

Napsal: 23 lis 2016, 15:38
od liborko
S tím souhlasím,je to nezničitelný motor,jen kdyby jej netrápily ty úniky oleje :) jenom nevim zda tam nemají mýlku v informaci,ale pokud vím tak motor FIRE se začal vyrábět kolem roku 1985 ( s karburátorem-později 1bod.vstřikování mono jetronic) do modelu Uno, vlastně se dělá do teď s menšími obměnami.

Re: Nejodolnější benzínový motor

Napsal: 02 bře 2020, 09:59
od Designer
Rada motorov značky Fiat pod označením Fire je na svete už niekoľko desiatok rokov. Motory Fire pokryli širokú škálu zdvihových objemov od najmenších motorov o objeme 769 cm3, až po motory, ktorých zdvihový objem činil 1368 cm3. Nás však zaujíma v tejto chvíli len motor, ktorý dosahoval zdvihový objem 1.4 litra (1368 cm3).

Tento malý benzínový motor je vybavený 8-ventilovým rozvodom OHC. Pri tomto motore je veľmi zaujímavé umiestnenie katalyzátoru, ktorý je umiestnený priamo v motorovom priestore. Toto riešenie urýchľuje zahriatie katalyzátora na prevádzkovú teplotu a redukuje tak množstvo emisií vypustených do ovzdušia krátko po studenom štarte motora. Motor 1.4 8v má pekný priebeh krútiaceho momentu v nízkych a stredných otáčkach.

Pri tomto motore, rovnako ako pri všetkých motoroch radu Fire je veľmi dôležitý štýl jazdy počas jeho zábehu. Aj dva úplne identické motory s rovnakým počtom najazdených kilometrov a rovnakým servisom totiž môžu jazdiť odlišne, pokiaľ majiteľ jedného motora jazdil na spotrebu a ten druhý ho pri zábehu doslova dral. Motor 1.4 8v radu Fire má veľmi peknú spotrebu, ktorá sa priemerne pohybuje medzi 6 litrami.

Interval výmeny motorového oleja je nastavený na 30 000 km, čo je veľmi premrštené číslo vzhľadom na malú olejovú náplň (2.5 litra), preto sa neodporúča dodržiavať tento interval a je lepšie skrátiť ho maximálne na 15 000 km. Inak je tento motor absolútne spoľahlivý, rovnako tak ako jeho menší súrodenec o objeme 1.2 litra.

Zaujímavosťou pri motoroch radu Fire je fakt, že pri starších verziách vybavených 8 ventilmi nedôjde k stretu ventilov a piestu v prípade pretrhnutia či spadnutia rozvodového remeňa. Toto však neplatí pri motoroch spĺňajúcich emisné normy Euro 5 a Euro 6, ktoré majú vyšší kompresný pomer.

Parametre motora:
Príprava zmesi - zážihový motor s viacbodovým vstrekovaním
Preplňovanie - bez preplňovania
Prevodovka - päťstupňová manuálna prevodovka
Zdvihový objem - 1368 cm3
Počet valcov - 4
Počet ventilov - 8
Krútiaci moment - 115 Nm
Výkon - 57 kW / 77 koní

Zdroj: https://autoride.sk/najspolahlivejsie-b ... -su-1-cast

Nikde som sa zatiaľ nedopátral z akej rodiny je môj motor 1,4 16V 70 kW ... neviete niekto ? príp. dať sem zdroj info

Re: Nejodolnější benzínový motor

Napsal: 02 bře 2020, 14:35
od m.scale
Nevychází současná 1.4 16V 70kw s motoru 1.2 16V 60kw ,který jsem měl v Bravě ? Do Bravy se montoval myslím od roku 1998.

Re: Nejodolnější benzínový motor

Napsal: 02 bře 2020, 15:19
od Designer
no toto práve neviem

Re: Nejodolnější benzínový motor

Napsal: 02 bře 2020, 19:16
od Pižo
Tak se taky přidám, něco na tom bude. Nyní jezdím Punto1,2 16 dva roky , je to velmi zábavná jízda s 6* převodovkou- dřív 5*. Motor je po opravě, pouze trochu upravena hlava válců bez velkých nákladů , i spotřeba je dobrá. Trochu problém je že auta jsou už na dožití, ale stále jich dost jezdí,a u marketu parkuje často. Ono záleží taky na uhel pohledu, okolo roku 2007 jsem koupil nove Grande s 48kw, autí bylo velmi pěkné ale moc jsme si nesedli. Bydlím v kopcích a tam to moc nejelo,spotřeba byla taky dobrá a provoz bez problémů. Odmítal jsem s tím jezdit. Pak přišel Japonec 1,6, který jezdí dobře,ale lépe se cítím s FIatem. TAm je menší krouták,to je dané obsahem. Jezdím tak do 5000ot a je to paráda, a bez velkého zatížení auta.
Ještě dodám že po koupi to moc taky nejelo,spotřeba nic moc. Ale to je dáno dvacet let provozu bez řádné údržby. A taky některé opravy mechošů nic moc.
TAk at Vám to jezdí :lol:

Re: Nejodolnější benzínový motor

Napsal: 02 bře 2020, 19:44
od Designer
Idea 1,4 70kW so 6 kvaltom je krátko sprevodovaná a do tých 80 kmh a 2500 ot to je také tiché a vcelku živé - tiahle kopčeky a dialnica tomu moc nesedia - slabší krúťák no - ale ide to okolo 6,5 l / 100 km. Marea 1,6 (76 kW) je proti tomu celkom raketka. Subjektívne teátro urobí aj zvuková kulisa :D - IDEA je tichá - idete 80 kmh a zdá sa že stojíte - iné vnímanie rýchlosti - ale v Marey jazdím tak priemerne asi o 20-30 kmh rýchlejšie - ide sama ...