Stránka 1 z 2
Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo topi
Napsal: 08 lis 2016, 16:43
od turbom
Ahoj,
topeni u meho MK2A je moc zavisle na otackach. Kdyz jedu po dalnici 130 a auto toci kolem 3700ot, tak topi paradne. Kdyz ho parkrat vytocim nad 3500 otacek pri ceste do prace, take topi dobre. Ale kdyz jedu standartne kolem 2-2500otacek cestou do prace, tak jen vlazi. ( nemam alu kryt na svodech).
Cim to muze byt?
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru
Napsal: 08 lis 2016, 16:53
od liborko
můj tip zavzdušnění,termostat nebo špatná vodní pumpa
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru
Napsal: 08 lis 2016, 18:06
od martin72
Můj typ je termostat, sice nepíšeš co ukazuje budík, ale je rozdíl jestli ukazuje přesně na půlce rozsahu nebo lehce před. Měl jsem to podobně. Časem se to zhoršovalo, pak už stačilo abych jel při venkovní teplotě 15°C delší kopec dolů a ručička teploty šla o 2mm níž.
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru
Napsal: 09 lis 2016, 07:00
od turbom
Termostat kolisal ten puvodni- rucicka litala dost. Ted je tam uz druhy rok pouzity z jineho motoru, ktery jsem tu mel. Rucicka temer nekolisa. Ranni cestou po 40 km topeni vlazilo nebo spise vlazilo. Na max + na 4 stupen.
Kouknu na kapalinu, nebo dam novy termostat. Pripadne poradte, jaky koupit.
Diky
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru
Napsal: 09 lis 2016, 11:14
od martin72
Životnost termostatů je cca 150k km, pak začnou otvírat rychleji (má zkušenost jak u marei tak u punta). Termostat si můžeš vybrat třeba tady:
https://www.autodily-pema.cz/autodily/f ... eni?ga=316
Osobně jsem bral termostat s těsněním (nemusí být součástí balení) a volil jsem střední cestu, dával jsem FEBI.
Po výměně termostatu a ohřátí motoru se ručička ani nehne.
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru
Napsal: 29 lis 2016, 20:19
od turbom
Tak po jizde 40 km jsem kontroloval vrchni odvzdusnovak. Rucicka teploty se temer nehne- porad u prostredni carky. Po povoleni ihned tece chladici kapalina. Hadice od
chladice jsou teple, kapaliny je v nadrzi dost. A pritom topeni vlazi, spis v aute mrznu.
Zajimavost - minuly tyden jsem pri jizde v kolone zjistil ,ze mi teplota kapaliny leze az na 3/4. Ventilator se nezapnul. Pustil jsem klimu a ihned se spustil. A dost dlouho bezel, nez se voda ochladila na 1/2=beznou teplotu. Od te doby rucicka neleze, ale netopi porad stejne, mozna jeste mene.
Tak nevim, je tam bublina, nebo se zadrhava pumpa nebo termostat zly.
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru
Napsal: 29 lis 2016, 21:03
od liborko
Podivej se zda tam je odvzdusnovak i na hadici co vede primo do výměniku,nebo jestli neni primo u vymeniku. Vypada to jako kdyby byl zavzdusneny vymenik.
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru
Napsal: 29 lis 2016, 21:13
od turbom
Jsou tam dva odvzdusnovaky. Jeden vyse polozeny, na hadici jdouci od-do motoru. Druhy je ten nize polozeny- na nejvyssim miste chladice. Ted jsem kontroloval jen ten vrchni. Ten na chladici jsem delal pri vymene kapaliny cca 3 mesice zpet.
Jde mi o to, jak tu bublinu, pokud tam je, chytnout. Kdyz oba necham trochu povolene a snazit se chytit tu bublinu, bude mi utikat chlad. kapalina.
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to
Napsal: 13 led 2017, 21:10
od turbom
Tak se vymenil termostat. Rucicka nekolisa cca 1 mm jako predtim, ale topi-hreje stejne malo. V tech velkych mrazech auto spise vlazi. Kdyz dam 3 a 4 stupen ventilatoru, tak fouka hodne vlazny az studeny vzduch. Cim nizsi jsou teploty pod nulu, tim hure auto topi.
Teplota vody se na prostredni carku- 90 stupnu dostane asi po 3-4km jizdy.
Stara MK1 proti moji MK2A topi nekolikrat vic-lepe. Znamy si mysli, ze je spatny -zaneseny vymenik topeni a je potreba dat novy. Coz znamena rozebrat celou palubku.
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to
Napsal: 13 led 2017, 23:00
od SpiritWolker
ucpany radiator topeni, odpojit hadice nalit koncentrovany čistič radiatoru na 12-24h primo do radiatoru topeni,
pak preplachnut, preplachnut i motor a predny chladic, pokud nepomuze tak novy radiator topeni
hlinikove truky po 12h čisteni su ako nove
http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty,radiator_flush" onclick="window.open(this.href);return false;
takto vyzeral moj radiator, trubky a hadice, montoval som novy ale trubky a hadice som musel vyčistit
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru
Napsal: 15 led 2017, 13:36
od slabostka
turbom píše:Jsou tam dva odvzdusnovaky. Jeden vyse polozeny, na hadici jdouci od-do motoru. Druhy je ten nize polozeny- na nejvyssim miste chladice. Ted jsem kontroloval jen ten vrchni. Ten na chladici jsem delal pri vymene kapaliny cca 3 mesice zpet.
Jde mi o to, jak tu bublinu, pokud tam je, chytnout. Kdyz oba necham trochu povolene a snazit se chytit tu bublinu, bude mi utikat chlad. kapalina.
- pozri si v priručke Jak na to ako sa odvzdušnuje systém.... otvorís obe odvzdušňováky, do nádobky leješ chladiačku, až ti začne voda pretekať cez prvý ventil uzavrieš jeden potom dolievaš ďalej, objaví sa aj v druhom voda zavrieš druhý, potom naštartuješ.... motor pobeží XY minút....s otvorenou expanzkou - musíš vyčkať na otvorenie termostatu... potom zavrieš nádobku..... ešte nejaké minúty motor beží... potom vychladne.... nadbytok chladiačky po vychladnutí odčerpáš....
ale pozri si to presne...
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to
Napsal: 16 led 2017, 16:18
od SpiritWolker
demontaž palubky a vzduchotechniky, vymena radiatora, montaž vzduchotecniky a palubky praca cca na 3h
plus 12-24h na čistenie hadic a preplach motora aby zase neupchal novy radiator nečistotami a usadeninami
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to
Napsal: 17 led 2017, 00:46
od Vitaml
Ahoj Spirit,
prosím tě, není někde nějaký návod na demontáž palubky a výměna radiátoru Punto 2? Chystám se to udělat, jak se oteplí, taky to mám ucpaný.
Děkuji
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to
Napsal: 17 led 2017, 11:18
od SpiritWolker
cez vikend to skusim napisat
zatial som nasiel na polskom fore .) ale je to take okresane
http://fiatpunto.com.pl/topic31218.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fiatpunto.com.pl/topic13385.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://punto.org.pl/zrobtosam/model188c ... imk2fl/127" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Topení je moc závislé na otáčkách motoru- v zime malo to
Napsal: 17 led 2017, 23:30
od Vitaml
Zdravím SpiritWolkera,
děkuji za odkazy i další příspěvky.
Mám ještě dotaz, jaký správný vyměník si mám koupit, díval jsem se na ePer a i na nabídky obchodníků a vychází mi tam 2 druhy, liší se přívody vody. Klimatizaci nemám, odkaz na můj ePer je tu (je tam číslo podvozku):
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?KEY ... =undefined" onclick="window.open(this.href);return false;
Děkuji