Stránka 1 z 2
Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 17 říj 2016, 13:53
od Jan Horák
Když natankuju opravdu "po hrdlo" tak motor nedrží volnoběh, škube i při zatížení, po vyřazení spadnou volnoběžný otáčky pod 800rpm a motor často i zhasne. Nastartovat to jde, ale mnohdy ne na poprvé.
Když vycucnu část benzínu z nádrže, tak se to po nastartování a delším protúrování opět srovná do normálu.
V čem může být jádro pudla?
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 22 říj 2016, 19:17
od Jan Horák
Tak bych to trošku upřesnil. Do toho normálu se to srovná až delší jízdou ale srovná a bez výměny benzínu za jiný.
Udělal jsem další 2 pokusy, tentokrát pouze do vypnutí tankovací pistole a opět jsem pouze vyjel cca 2km dlouhý prudký kopec a situace se opakovala v bledě modrém.
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 22 říj 2016, 20:42
od panaman1
skusil by som pridat nejake aditivum na precistenie palivoveho systemu + vycistit skrtiacu klapku. aby bola istota ze vstrekovace su ciste vramci moznosti a klapka tiez.
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 23 říj 2016, 17:45
od Jan Horák
No a proč se to samo spraví, když odčerpám benzín na cca 1/2 nádrže a pak ujedu cca 50 km.
Kdyby to bylo přiucpaným palivovým systémem, nebo zasranou klapkou, tak to musí zlobit porád, né? A nikoli vždycky po natankování.
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 24 říj 2016, 17:36
od panaman1
tak by som popozeral ohladne odvzusnenia nadrze. netankuj az po hrdlo. tankuj normalne...
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 24 říj 2016, 19:22
od Jan Horák
Nj., jenže tankování až po automatické vypnutí tankovací pistole mně přijde právě jako úplně normální.
Špunt vzduch do prostoru nádrže téměř bez odporu propouští, v opačném směru je těsný.
Přesto si myslím, že ten problém je v odvzdušnění nádrže, ovšem s tím rozdílem, že vede do sacího potrubí pod škrtící klapku. No a k tomu by se mně hodilo alespoň schéma, či detailní popis funkce palivový soustavy. Prostě která hadička se spojuje s jinou a odkud a kam vede.
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 24 říj 2016, 20:59
od panaman1
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 21 led 2017, 19:36
od Jan Horák
Tak skutečně nikoho nic nenapadá?
Jak třebas funguje to odvzdušnění nádrže? Je napojeno do sacího potrubí až pod tou škrtící klapkou. Jak je zabezpečeno, aby si právě tudy při zavřený klapce motor místo par nepřisával benál? Dělá to víceméně výhradně při jízdě krokádou na jedničku a dvojku v koloně (v tomto režimu to právě škube), po přidání plynu se auto začne chovat normálně.
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 21 led 2017, 21:25
od radek.s
Odsávání benzinových par z nádrže není napojeno přímo do sání motoru, ale z nádrže vede do uhlíkového filtru umístěném v předním blatníku, z něj vede ke škrtící klapce, kde je ventil, který je většinou zavřený a jednou za čas je otevřen řídící jednotkou a benzínové páry z filtru jsou odsáty a spáleny za jízdy. Bez dobré znalosti systému a zkušeností jsou svépomocné opravy většinou neúspěšné. Něco málo o tom vím, ale ani já bych možná nezjistil příčinu této závady. Jednou z možností je problém se škrtrící klapkou nebo její znečištění, případně znečištění obtokového kanálku volnoběhu nebo také problém s krokovým motorkem volnoběhu. Ale novější provedení mají už elektronický plyn a obtokový kanálek tam již není, není tam plynové lanko a klapka je motorová. Ani nevíme, jakou klapku tam máš. Těžko něco radit. Čistil někdo klapku včetně obtokového kanálku a pístku? Výpis z diagnostiky je bez závad? Nějaké testy a nastavení související se škrtící klapkou byly diagnostikou provedeny?
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 21 led 2017, 23:51
od Vitaml
Změřil bych tlak paliva, má být 3,5 Bar. V nádrži je čerpadlo a v něm přetlakový ventil, který tento tlak udržuje. Ten dělá někdy problémy, taky jsem měnil čerpadlo.
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 23 led 2017, 12:13
od Jan Horák
Radku děkuji za komunikaci. Náš Pinďa je 1,2 Dynamic r.v. 2005. Má tu klasickou škrtící klapku ovládanou lanovodem od plynovýho pedálu. Myslím, že bych si nechal říct, aby v 1. 1/3 jejího otevírání měla ještě jemnější chod, dalo by se s tím autem jezdit ještě za menší spotřebu, kdyby to ovládání plynu bylo ještě citlivější, ale to je trošku mimo téma, na který jsem se ptal.
Klapku jsem několikrát rozebíral (vadnej poťák na snímání úhlu jejího otevření, kterej jsem nakonec nahradil jiným z druhé klapky, u který zas nešel motorek obtoku) a čistil včetně toho obtokovýho kanálku.
Ten ventil, o kterým píšeš, je dobrejch 10cm pod klapkou z boku na sacím potrubí. Vede do něj ta modrá plastová trubka přes rychlospojku, která mizí spolu s černou, co přivádí benzín od nádrže ke vstřikovací liště. Nevšim jsem si, že by vedla někam přednímu blatníku, ale ten uhlíkovej filtr bych někde očekával, jen ho nevidím.
Včera jsem se dožral a využil oteplení kolem oběda a tu rychlospojku chtěl oddělat. No nešlo to, ta jsem to vyndal i s tím ventilem a pak už jsem ji dokázal od něj odpojit.
Bez zapojení toho elektrickýho konektoru je ten ventil obousměrně stejně průchozí bez znatelnýho odporu (profukováno ústy z obou stran). Jak se to chová po připojení netuším, ale nemám důvod pochybovat, že by se to mělo chovat tak, jak píšeš.
Jenže když jsem to rozdělal a to ten motor 2 dny stál, tak na konci toho ventilu (vyústění tý trubičky do sacího potrubí) byla kapka benzínu, což si nemyslím, že je dobře. Tak jsem vstup do toho ventilu z vnějšku zaslepil izolační páskou a stejně jsem zaslepil i tuen volnej nenasazenej konec tý modrý platový hadičky a nastartoval. Okamžitě bylo po problémech. Nechal jsem to ohřát až k okamžiku, kdy klesly volnoběžný otáčky na 800 rpm. Pak jsem přidával plyn a hned ho ubral na 0 a žádný koktání se neobjevovalo. Klasicky to kleslo k cca 1200 rpm, občas lehce zvedlo zpět na cca 1350 rpm a pak poslušně na těch volnoběžných 800 rpm. Žádný padání pod otáčky volnoběhu a kuckání se nekonalo, žádnej sírovej (pryskyřičnej) smrad. Jednoznačně normální chování i spalování.
Ráno jsem s tím jel 50km do práce a to samý, žádnej problém. Takže problém je odhalen, ale příčiny mohou být dvě. Buď je v hajzlu samotnej ventil po mechanický stránce (to by asi byla lepší varianta), nebo má špatnej povel od ŘJ motoru (předpokládám, že ho řídí ta). Nebo ho řídí bodycomputer? Nemáš rozhřešení?
Pokud by to mělo stát majlant (oprava), tak to klidně nechám zaslepený a basta a radši provrtám víčko nádrže, by mně v ní nevznikal přetlak.
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 23 led 2017, 20:55
od radek.s
To byl dobrý pokus s tím ventilem. Je to úplně stejný systém, jako u mýho Seicenta 1.1 MPI, já jsem s tím ještě problém neměl, ale domnívám se, že ten ventil by měl být bez napětí zavřený a proto myslím, že v tvém případě je ventil buď vadný nebo zaseknutý v otevřené poloze. Zkusil bych sehnat jiný ventil například z vrakoviště, protože originál nový od Fiatu bude stát tipuju nejmíň tři tisíce. Jestli je nějaká levnější druhovýroba nevím, nezjišťoval jsem. Podle mě by to za opravu stálo, protože podle toho, co píšeš asi nebude problém jinde než v tom ventilu. Ventil je ovládán přímo z řídící jednotky motoru. Ověřoval jsem ještě to umístění filtru dle obrázku a u Pandy ho oproti Seicentu umístili do zadního pravýho blatníku, je takový placatější, k blatníku přišroubován zevnitř třemi maticemi a je přes něj plastový kryt, měl by být přístupný po sundání kola. Ve filtru by problém být neměl, tam žádný další člen není, jen hadičky, ten filtr a pak to vede rovnou dopředu k tomu ventilu. Ještě jsem se dočetl, že k otvírání ventilu a odstátí par z filtru dochází jednou za čas, ale za jízdy a při ohřátém motoru asi právě aby nedocházelo k problémům s chodem motoru.
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 23 led 2017, 21:05
od Jan Horák
Já už jsem to taky nevydržel, nainstaloval E-learn a 2 hoďky se v něm hrabal. Objevil jsem to, co píšeš, ale ještě navíc je na nádrži (na samým vršku = výš než příruba palivovýho čerpadla) jakýsi multifunkční ventil, o kterým nepíšou nic. Žádnej popis funkcí.
Přeci jen si myslím, že ten by měl asi zabezpečit, aby do toho uhlíkovýho filtru šly jen páry a nikoli benzín v tekutým stavu, tedy by se měl chovat jako jakýsi odlučovač paliva. Ale to je jen dedukce, která ovšem vychází z toho, že hrdlo palivový nádrže je výš než ten uhlíkovej filtr, a pokud by se natankovalo do plna, tak by se musel nutně zaplavit benzínem, což mi normální nepřijde.
Co Ty na to?
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 23 led 2017, 21:37
od radek.s
Ty ventily par na vrchu nádrže jsou tam dokonce dva, na každé straně nádrže jeden, to proto, když by auto stálo s plnou nádrží nakřivo, aby byl vždy alespoň jeden pro páry průchozí, do filtru jdou tedy od ventilů celkem dvě hadičky. Ventily jsou čistě mechanické a hladina paliva by je měla zavřít, tudíž do filtru by se palivo dostat nemělo, navíc je filtr v blatníku poměrně vysoko a k jeho zaplavení benzínem by nemělo dojít. Tato část ale neřeší odchod vzduchu z nádrže při tankování, je tam ještě navíc jedno paralelní vedení (trubička), které je součástí nalévací trubky.
Re: Po natankování "plné" - cukání motoru
Napsal: 23 led 2017, 21:51
od radek.s
Ještě doplním, že tankovat nádrž "po hrdlo" je v rozporu s návodem a je to špatně, nedělal bych to, protože pokud by se takto auto odstavilo může zvýšený tlak paliva v nádrži překonat zavřené ventily a palivo se pak může dostat do filtru a to je špatně.