špatné řazení 1.stupně
Napsal: 25 zář 2016, 11:25
Zdravím,chtěl bych poradit s tímto problémem,jelikož se mi nechce kvůli tomu rozebírat něco zbytečně....
Nejsem na tyto nepřesné a "náladové" italské převodovky vůbec zvyklý a tak mě zaráží toto:
-Špatně jde zařadit jednička při stojícím autě s běžícím motorem
-Po výměně oleje za originál tutela 75W-85 se problém ještě zhoršil(předtím tam bylo cosi hustšího-laborace- šetření?původního majitele)
-Při stojícím autě bez spuštěného motoru jde řadit jednička relativně dobře
-Utažení spojkového lanka nemá na řazení žádný vliv
-Všechny ostatní rychlosti lze řadit naprosto bez problémů vč. zpátečky
-Žádná rychlost nešla při řazení nikdy přes zuby vč. té jedničky
-Převodovka nevydává při řazení-tlačení jedničky dopředu,ani při jízdě žádné pazvuky
-Subjektivní pocit-Za studena jde jednička řadit hůře než za tepla
-Při zacvičení se spojkou nebo řazení jedničky přes jinou rychlost tam tato potom skočí relativně hladce,např. 2-1
-Při cvičení s řadící pákou-zkoušení ji různě přitlačit,najít lépe dráhu,přibrzdit synchron toto nemá na řazení 1čky vůbec žádný vliv
-Někdy,spíše vyjímečně se stane,že tam jednička skočí úplně nádherně bez použití síly
Když tam jedničku zařadím rukou přímo na zadní páce na převodovce,tak tam skoči pocitově o dost lépe než pákou v kabině
Páka i lanovody-táhla řazení mají jakousi menší vůli,především do boku cca 1-2cm na hlavici páky,chodí však naprosto hladce a jsou promazány
Při řazení jedničky(tlačení dopředu do dráhy) mám pocit,že ji spíše musím rvát-skládat do její dráhy než přes opotřebený synchron do zubů,naskládá se tam jakoby postupně na 2krát a musím použít opravdu nezvyklou hrubou sílu aby zaskočila nadoraz,což se mi opravdu příčí
Je možné i to,že předchozí majitel tam něco ohnul,když to rval na sílu
Otázka:
Máte s tímto zkušenosti,je to běžná závada?
Na co se zaměřit
Seřízení lanovodů?-jak?
Demontáž kulisy na horní straně převodovky?-Co tam zkontrolovat?
Spojka zabírá dobře,neprokluzuje,zabírá v polovině chodu-spíše nad polovinou,jde ale více ztuha,hlavně po zahřátí vrže spojková páka na převodovce-má cenu ji měnit?-moc nákladná a časově náročná oprava
Synchron jedničky?-nerentabilní oprava
Nejsem na tyto nepřesné a "náladové" italské převodovky vůbec zvyklý a tak mě zaráží toto:
-Špatně jde zařadit jednička při stojícím autě s běžícím motorem
-Po výměně oleje za originál tutela 75W-85 se problém ještě zhoršil(předtím tam bylo cosi hustšího-laborace- šetření?původního majitele)
-Při stojícím autě bez spuštěného motoru jde řadit jednička relativně dobře
-Utažení spojkového lanka nemá na řazení žádný vliv
-Všechny ostatní rychlosti lze řadit naprosto bez problémů vč. zpátečky
-Žádná rychlost nešla při řazení nikdy přes zuby vč. té jedničky
-Převodovka nevydává při řazení-tlačení jedničky dopředu,ani při jízdě žádné pazvuky
-Subjektivní pocit-Za studena jde jednička řadit hůře než za tepla
-Při zacvičení se spojkou nebo řazení jedničky přes jinou rychlost tam tato potom skočí relativně hladce,např. 2-1
-Při cvičení s řadící pákou-zkoušení ji různě přitlačit,najít lépe dráhu,přibrzdit synchron toto nemá na řazení 1čky vůbec žádný vliv
-Někdy,spíše vyjímečně se stane,že tam jednička skočí úplně nádherně bez použití síly
Když tam jedničku zařadím rukou přímo na zadní páce na převodovce,tak tam skoči pocitově o dost lépe než pákou v kabině
Páka i lanovody-táhla řazení mají jakousi menší vůli,především do boku cca 1-2cm na hlavici páky,chodí však naprosto hladce a jsou promazány
Při řazení jedničky(tlačení dopředu do dráhy) mám pocit,že ji spíše musím rvát-skládat do její dráhy než přes opotřebený synchron do zubů,naskládá se tam jakoby postupně na 2krát a musím použít opravdu nezvyklou hrubou sílu aby zaskočila nadoraz,což se mi opravdu příčí
Je možné i to,že předchozí majitel tam něco ohnul,když to rval na sílu
Otázka:
Máte s tímto zkušenosti,je to běžná závada?
Na co se zaměřit
Seřízení lanovodů?-jak?
Demontáž kulisy na horní straně převodovky?-Co tam zkontrolovat?
Spojka zabírá dobře,neprokluzuje,zabírá v polovině chodu-spíše nad polovinou,jde ale více ztuha,hlavně po zahřátí vrže spojková páka na převodovce-má cenu ji měnit?-moc nákladná a časově náročná oprava
Synchron jedničky?-nerentabilní oprava