Stránka 1 z 5

Otáčkomer Sporting

Napsal: 17 zář 2016, 18:25
od pguty
Zdravím, potreboval by som niekoho na pokec, kto má Seicento s otáčkomerom. Mám Seicento Sporting r,v,1998, motor 1,1 SPI. Kúpil som ho poskladané z viacerých typov, ale jadro by malo byť Sporting. Otáčkomer mi nefungoval, kúpil som druhý tiež používaný, no nejde ani ten. Samozrejme nemám záruku, že ten druhý bol O.K a nemám si odkiaľ požičať a odskúšať 100% funkčný. Preto by som potreboval pomôcť. Pomeral som hodnoty napätia na koncovke takto:

Zapnuté zapaľovanie:
1-3....+12V
4-3....+12V
2-3....pri zapnutí svetiel +12V

Naštartované:
4-3....od 1,1V pri voľnobehu až do 2,3V plynule pri pridávaní plynu až do najvyšších otáčok.

Potreboval by som vedieť, či je to v poriadku a mám zháňať ďalší otáčkomer, alebo sú hodnoty zlé, no v tom prípade neviem, čo ďalej. Trošku nechápem to napätie +12V na signálnom vodiči pri zapnutí zapaľovania až do naštartovania.

https://s16.postimg.org/ldy5f0jwl/IMG_2 ... 174732.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://s16.postimg.org/vcj41htc5/IMG_2 ... 174811.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 17 zář 2016, 19:32
od liborko
Máš signální vodič napojený na řj pin 23? Takhle to má punto 1.1,sei to bude mít určo stejně. Jinak taky teď chci dodělat otáčkoměr do mého sei tak kdyby ses rozhodl ten druhý prodat tak bych ho odkoupil :)

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 17 zář 2016, 19:49
od pguty
Mal by byť tam zapojený do RJ pin 23, aspoň podľa schémy v poľskom manuále...podľa farby nezájdem, lebo podľa schémy je niekde zmenený z červenočierneho na fialovočierny. No to ma nenapadlo, že aj ty by si mal mať na vývode 23 RJ potrebné hodnoty, veľmi si mi už pomohol, nedal by som ťa za nič, ak by si mi pomohol aj s týmto...:)...samozrejme nepotrebujem to hneď, keď budeš mať čas a bude sa ti chcieť, odmerať napätie na vývode 23 pri zapnutom zapaľovaní a potom pri naštartovanom motore pri rôznych otáčkach, či budú hodnoty súhlasiť s mojimi. Ak ale budú hodnoty sedieť s mojimi, oba otáčkomery by boli K.O a aj keď by som ti jeden určite poslal zdarma, bude ti nanič...

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 17 zář 2016, 20:04
od liborko
Mám tu jeden LED otáčkoměr který asi zítra budu na sei zkoušet,takže ti to kdyžtak poměřím jak to je napěťově na tom pinu 23 :wink:

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 17 zář 2016, 20:10
od radek.s
Já si myslím, že signál pro otáčkoměr je střídavý a proto měření voltmetrem není objektivní. Myslím, že by tam mohl být například obdélníkový průběh a s otáčkami se mění frekvence. To by odpovídalo i tomu, že voltmetr nějakou změnu ukazuje. Zjistit, zda je signál v pořádku lze například osciloskopem. Jak má ten signál přesně vypadat nevím, protože já otáčkoměr nemám a proto jsem to nikdy nepotřeboval. Ani jsem po tom nepátral, ale na netu by se to možná někde našlo.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 17 zář 2016, 20:22
od pguty
No to aký signál tam má byť som nenašiel nikde...ani v tom manuáli, aj keď to má 291 prefotených strán a možno niekde to tam aj je...mal som rozobratý aj otáčkomer, je tam síce iba pár súčiastok, ale je tam nejaký IO, preto by mi to bolo zbytočné prekresľovať...

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 17 zář 2016, 22:05
od Vitaml
Může tam být PWM, nebo obdélníkový signál odvozený ze snímače otáček.
Pokud máte někdo multimetr, který zobrazuje freqvenci (Hz), zkuste změřit to.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 10:31
od pguty
Signál z RJ pin 23 ide na cievku relé spínania všetkých el. členov na chod motora (pre mňa trošku nepochopiteľné, keďže druhý kontakt cievky je pripojený na spínaciu skrinku +12V)...
https://s18.postimg.org/xdj1025ex/image.png" onclick="window.open(this.href);return false;
https://s18.postimg.org/qbl3dv1t5/image.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 11:36
od liborko
Takže moje poznatky: PIN 23 je to černofialový kablík z řj který vede do červeného relé co je nad řj . Napojil jsem ručičkový otáčkoměr který mi tady ještě zbyl z Una Turba :) a funguje. Napětí mezi pinem 23 a kostrou je zhruba 1.3V na volnoběhu a plynule se zvyšuje s zvyšujícíma se otáčkama ( do max.otáček jsem to netočil takže konečné napětí nevím) ale odhadem to bude do 3V max. Dále jsem měřil frekvenci kdy na volnoběh byla nějakých 33Hz a se zvyšujícíma otáčkama se frekvence zvyšovala. LED otáčkoměr jsem zapojil,ale ukazuje mi jak na volnoběhu tak při max. otáčkách plný rozsah ( mám tam 10 LED diod) takže jej budu muset ještě seštelovat :)

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 11:48
od pguty
Odmeral si aj pred naštartovaním so zapnutým zapaľovaním?

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 11:50
od Vitaml
Otáčkoměr by měl fungovat asi jako čítač frekvence.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 15:30
od pguty
Nemám merák na meranie frekvencie, ale to meniace sa napätie na meráku by mohlo znamenať zmena frekvencie. Len ide mi o tých 12V na pine 23 pri zapnutí zapaľovania bez naštartovania, či to má aj Liborko.

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 15:41
od liborko
ano na pinu 23 čili na černofialovém kabliku co jde do červeného relé je při zapnutém klíčku 12V

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 16:04
od pguty
Vďaka, takže napätia by boli správne, ktohovie, či aj frekvencie, nemám to ako odmerať...no skúsim objednať ešte jeden otáčkomer z PL, uvidíme...

Re: Otáčkomer Sporting

Napsal: 18 zář 2016, 16:56
od liborko
a ten otáčkoměr si zkoušel přímo na pinu 23 u řídící jednotky?