Stránka 1 z 2

Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 15:04
od Mchael
Mám Bravo 1.9 JTDm 88Kw a pri preradení prevodových stupňov zo 4 na 5 niekedy počujem škrtnutie a rovnako aj opačne. Avšak zo 3 na 4 a opačne problém vôbec nie je.

Olej v prevodovke bol menený v apríli, avšak medzi tým som auto kúpil. TUTELA CAR TECHNYX tam nie je, je tam Eneos 75W-90 GL-5.

Čo sa týka radenia či za studena či tepla všetko ide tak ako má len pri preradení medzi týmito stupňami to niekedy škrtne.

Vedel by mi niekto poradiť alebo to budú synchróny ?

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 15:34
od heretic
Daj tam co tam ma ist Tutela

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 15:52
od panaman1
daj tam tutelu. ta ma 75 - 85 a nie 75 90. v podstate je problem zohnat tuto viskozitu okrem tutely.

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 19:27
od rogi
už som to na fóre písal, nieje olej ako olej aj keď splna všetky normy, na prevodový olej sú náchylné niektoré prevodovky od Fiatu, hlavne posledne prevodové stupne :wink: Je pravda že olej čo doporučuje Fiat do prevodovky nieje najlacnejší, ale lacnejší ako opravovať prevodovku :idea:

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 20:48
od Mchael
Dočítal som sa už, že sa nemá ani zamieňať GL4 a GL5 inak hrozia problémy. Myslíte žeby bolo vhodné aj prepláchnuť prevodovku nejakým prípravkom ?

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 20:56
od Vitaml
Stačí ohřátou vylejt a nechat odkapat.
Taky jsem si nechal vyměnit olej v převodovce a nebyl jsem spokojený, koupil a dal jsem si tam Tutelu a je to rozdíl.
Mají ji na oleje.cz

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 21:25
od Mchael
Vitaml píše:Stačí ohřátou vylejt a nechat odkapat.
Taky jsem si nechal vyměnit olej v převodovce a nebyl jsem spokojený, koupil a dal jsem si tam Tutelu a je to rozdíl.
Mají ji na oleje.cz
Ohriať v tomto prípade znamená, že napr. chvíľu pojazdiť a potom sa pustiť na výmenu? Našiel som niekoľko stránok, kde ponúkajú všetko čo treba, ale ďakujem za odpoveď :)

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 21:33
od Vitaml
Samo, i když se mění motorový olej.

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 22:20
od Moos
Mchael píše:Mám Bravo 1.9 JTDm 88Kw a pri preradení prevodových stupňov zo 4 na 5 niekedy počujem škrtnutie a rovnako aj opačne. Avšak zo 3 na 4 a opačne problém vôbec nie je.

Olej v prevodovke bol menený v apríli, avšak medzi tým som auto kúpil. TUTELA CAR TECHNYX tam nie je, je tam Eneos 75W-90 GL-5.

Čo sa týka radenia či za studena či tepla všetko ide tak ako má len pri preradení medzi týmito stupňami to niekedy škrtne.

Vedel by mi niekto poradiť alebo to budú synchróny ?
Mám stejnou motorizaci a dělá mi to úplně stejný "problém" mezi 4 a 5 ale jen když 4ku trochu více vytočím.
V servise mi řekli, že to může být synchro, tento měsíc udělám výměnu oleje a dám vědět.

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 23:16
od Mchael
Ak by niekoho zaujala problematika: http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx

Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody.

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 23:26
od Vitaml
Tak to je potom jasný.
Doporučuji přečíst.

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 23:42
od Vitaml
Ale teď jsem trochu mimo. Dočetl jsem se v manuale že tam mam dat: Tutela Car ZC 75 Synth
Ten jsem tam dal, a zjistil jsem toto: SAE 75W-80, API GL 5, MIL-L-2105 D
Tak co teď s tím ? Je to GL5

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 02 srp 2016, 23:45
od Vitaml
Mám to vyměnit za tento: Tutela Car Technyx 75W-85 ?
Zatím žádné problémy nemám, můžou být ?

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 03 srp 2016, 00:29
od martin72
Nějak jsem nepochopil tvé dilema ohledně volby oleje. Výrobce předepsal a ví asi proč to tam lze použít. Z hlediska výkonnosti tohoto oleje lze konstatovat, že je kvalitativně výš než Technyx. Jeho nevýhodou je, že může zalepovat některé druhy (typy ) synchronizačních spojek, nebo spíš by se dalo napsat, že tak dobře maže, že si s ním některé druhy synchronů nedovedou poradit a tím dojde k situaci, že synchron nezvládne svojí práci a pak při řazení se ozývá známý zvuk (tzv. jde to přes zuby) , který se někdy ozve při řazení zpátečky. Takže, závěr je asi následující: tento olej co se týká samotné mechaniky převodů je pro převodovku lepší (nižší opotřebení jak ozubených kol, tak ložisek, prostě všech třecích ploch), může prodloužit interval výměny nebo muže být určen pro převodovky pracující v náročném režimu, za což by šel považovat městský cyklus. Nezáleží na výkonnosti motoru, ale spíš na četnosti řazení a rázů, které převody musí absorbovat. Odpružená lamela všechno pobrat nezvládne.

Re: Občasné škrtanie pri preradení

Napsal: 03 srp 2016, 07:56
od Vitaml
Díky za info, nechám ho tam.