Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od xndinvvv »

Zdravim, už delší dobu přemejšlim jak trochu nadopovat tenhle motor :) Aktuální setup vo se pohonýho ústrojí týče je prostej základ.. CAI přes obří filtr Raemco, po X vyzkoušenejch úpravách vejfuku jsem zvolil plně průchozí vedení s rezonátorem místo katu a sériovym průchozím střeďákem, svíčky NGK, Oil Catch Tank, vyblejskaná klapka, HDS lamela, Sachs přítlačák s ložiskem, oleje Selenia a Tutela... V plánu mám v nejbližší době nerez svody Supersprint 4-2-1 :) už teď jsem hrozně pyšnej jak to jede, na jednadvojku je to hrozná raketka ale výkonu není nikdy dost :) Rád bych se něco dozvěděl o úpravách hlavy, vačky, ŘJ a dalšího, čím nahnat každýho koně navíc :) Ale nesmim opomenout že je to moje DailyBitch takže mi jde i o zachování spolehlivosti.. Péči a údržbu dostává maximální :) Všem předem děkuju za každej názor, radu, návod, doporučení, prostě za jakoukoliv reakci :) Ondra
Přílohy
Screenshot_2016-07-27-21-56-40-086-1-1-1.jpg
Screenshot_2016-07-27-21-56-40-086-1-1-1.jpg (188.67 KiB) Zobrazeno 5778 x
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Reklama
 

Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od xndinvvv »

Teď jsem prohledával podobný témata, a narazil jsem na téma "zvýšení výkonu motoru 1.2 8v 44kW" kde jsem se nedočet vastně nic k věci, jen řeči typu nemá to cenu, kup si radsi GT a podobne... Tak pro upresneni, nepotrebuju radit s rozhodováním. Mám svoje auto, budu mít svoje auto a chci si upravit svoje auto! :D Takze prosím o rady ohledně úprav, ne ohledně volby auta a jeho motorizace :)
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od Vitaml »

Já si udělal jen malou drobnou úpravu sání, trubku jsem pak ještě tepelně odizoloval, je to trochu poznat na výkonu, hlavně když se motor ohřeje, saje chladný vzduch. A ty trubky 50 z bauhausu tam krásně pasují, jen jsem to zajistil vrutem.
Přílohy
20160227_sání.jpg
20160227_sání.jpg (56.43 KiB) Zobrazeno 5736 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od xndinvvv »

U mě takhle, ještě bez tepelnýho odstínění.. Ted u nás chčije jak z konve takže nic fotit nejdu, ale do týdne to sem hodím :)
Přílohy
13918553_1072160572876533_1177867513_o.jpg
13918553_1072160572876533_1177867513_o.jpg (166.29 KiB) Zobrazeno 5700 x
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od Vitaml »

A nesaje ti to teplej vzduch z motorovýho prostoru?
Já tam mám v nárazníku díry a saje mi to z nich.
A ten original filtr co mám bych řekl, že je taky lepší, plochy má dost.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od xndinvvv »

Filtr je odstíněnej od teplýho vzduchu, jen ještě nemám nafoceno... U mě je teda filtr znát, motor je snim živější, nemusí při sání zápasit s vířením vzduchu v origo airboxu a v kombinaci s plněprůchozím výfukem má motor rychlejší a lehčí výplach/plnění a jde snáze do otáček.. Jinak studenej vzduch je k němu vedenej náporově z celý tý úzký mřížky v nárazníku hned pod kapotou co nejkratší cestou a co největším průměrem :) sání ze spod nárazníku mi nepřijde jako nejlepší řešení, přece jen čím blíž vozovce, tím víc bordelu nasaješ... Navíc papírovej filtr má mizernou propustnost vzduchu a ještě se to v tý krabici motá přesně jako vítr v bedně :D vim že názory na sport. filtry se dost lišej, ale podle mě je jeho účinost hrozně individuální dle zvolenýho filtru, způsobu provedení celkovýho saní před klapkou, a motoru na kterym to celý použiješ :) podle mě na 500koňovym motoru nějkej filtr vůbec nepoznáš, ale u tohohle šicího stroje je znát každej zásah a každej kůň je k dobru :)
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od Vitaml »

Tak to je paráda, pak to prosím nafoť a napiš, jaké komponenty a kde si je sehnal.

Já to mám k té díře na obrázku, jinak nevím, kam bych to dal, uprostřed je zase chladič. Jestli máš nějaký nápad, tak napiš.
A co na to policajti?

Díky
Přílohy
čumák.jpg
čumák.jpg (78.95 KiB) Zobrazeno 5671 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od xndinvvv »

Joo, teď koukám že máš na tý díře nějakou mřížku, tak to asi tolik bordelu nepustí, ale stejně bych radši do nějakýho spoje mezi trubky natáhl punčochu :)

Jinak alu trubky se silikonovejma spojkama je od JOMu, prodava se to jako set trubky, kolen, a spojek a stoji to kolem tisícovky :) Filtr je RAEMCO a stím jsem dost spokojenej, protože jako první přišli se suchejma filtrama, tzn. nemusíš ho ničim mazat a pereš ho jen ve vodě :) navíc v porovnání filrama od K&N nebo Simota mi přijde že má více vrtev bavlny, tudíž fakt filtruje a má delší životnost. Obojí jsem kupoval v Escape6.

Akorát nevim jak má mk2 řešenou klapku. Já jsem jako redukci mezi 75mm trubkou a 100mm talířem na klapce musel použít redukci a 90° koleno z odpadních trubek :/ Ale mám v plánu si tenhle mezikus vyrobit z lamina :) Pokud se to povede tak jsem pak dám nějaký fotky jak se zadařilo :)
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od xndinvvv »

Teď je auto na technické, zítra už snad bude doma tak nafotím a popíšu to odsťínění :) Jinak PČR pod kapotu nepouštím, nevím co by tam měli hledat... Pokud chtějí vidět VIN tak ten jim ukážu na podlaze u spolujezdce a od všeho ostatního tu máme STK :)
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od liborko »

Máš to pěkné :wink: Já snižoval hlavu o 0.5mm leštil kanálky sání, koukni kdyžtak do mojeho vlákna-myslím,že tam mám i fotky.Ale jinak pokud jezdíš hodně,tak se může stát,že ti policajti (pokud natrefíš na šťouraly) přímo na cestě udělají technickou,a prolezou ti celé auto odshora až dolů (tu kapotu jim budeš tak či tak otevřít) a pokud uvidí neschválené úpravy tak dostaneš 30dní na odstranění úprav a následnou STK. Takže dnes už to není prdel si takhle hrát s úpravami. Ale pokud máš na STK "kamaráda" tak jde vše :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od xndinvvv »

Díky díky :D na ITC foru jsem se dočetl že je dobrý líznout palici o 0,7mm ale nevím jestli to není maximum, na to bych zase jít nechtěl.. Při případným zkroucení hlavy už není co brát :/ Ale urcite pročtu tvoje vlákno ať se toho dozvim co nejvíc, díky :)

Jinak o tom jaký má teď PČR pravomoce vím, ale taky vím že se o toho moc nepouštějí... Samozřejmě pokud narazim na debila a ještě se snim budu dohadovat budu arogantní, tak si mě vychutná.. Je to dost o přístupu k jejich kontrole :) Navíc teď mi auto prošlo s tímhle vším co na tom je i není, samozřejmě "legálně" :D
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od liborko »

V osobáku mě sice ještě nebrali,ale dělám řidiče náklaďáku a už jsem 2x dostal 30 dnu technickou,jednou za praskliny na brzd.kotoučích a podruhé za nefunkční kontrolku ABS na přístrojovce. Kolegu za 4cm prasklinu na čelním skle. Takže i za takovéhle banality. A typek na STK který už mě tedy dobře zná když tam furt jezdím,říkal že po osobních autech jdou stejně bez vyjímek :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od xndinvvv »

Tak předevčírem nám nastal nějakej problém :( Punťák nějak přestal jet ve vysokejch... Motoru se vždy do 4000ot. moc nechtělo a na týhle hranici se vždycky probral a jel jak utrženej až k omezovači :) Teď z ničeho nic se stoupajícím otáčkama spíš slábne a víc křičí :( :( Dneska jsem dal nový svíčky a kabely a stále stejný... Nějakej tip čím by to mohlo bejt? :(
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Uživatelský avatar
xndinvvv
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 31 bře 2015, 15:37
Bydliště: Pardubický kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od xndinvvv »

Jezdil jsem přes půl roku se skočenejma rozvodama o dva zuby, přišel jsem na to až když to skočilo o další dva :lol: teď už zase lítá jako drak a sportinga strčí do kapsy :lol:
Punto 1.2 8v MPI 75ps+/830kg
SickCulture
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Úpravy motoru 75PS 1.2 8v MPi

Příspěvek od liborko »

málo našponovaný rozvoďák na kladce žejo :D
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“