Stránka 1 z 1
1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky
Napsal: 06 črc 2016, 07:38
od pavproch
Chlopi, nezavadili jste někde někdo o nějaký návod, jak DIY vylepšit konstrukčně nedobře vyřešené odvětrání klikovky u tohoto motoru? Pravidelně (co 15-20 tis km) se mi rozsvítí kontrolka motoru a spadne to do nouzáku... musím zastavit, sundat sání, odtranit olej vychlustnutý z odvětrání klikovky až na klapku sání a všude okolo, sestavit to zpět, nastartovat (kontolka stále svítí, ale výkon už je plný), zhasnout, nastartovat podruhé a už je to OK, do dalšího chlustnutí woleje.... čo s tým? Fšiml sem si, že to dělá méně často, dyž je v motoru oleje těsně nad ryskou "min", jenomže já mám ve zvyku (u všech svých aut) často kontrolovat a udržovat wolej přesně na rysce "max" ..... dělalo to jak na původně fijatem předepsaný wolej (myslím, že to byl nějaký italský wolej, visk. třída myslím 10w-30), tak i fčíl, když do teho liju Millers 5w-40... a dělá to od novoty (poprvé se to stalo dyž to bylo ještě v záruce a já - celý vystrašený - blbec s tím hned letěl do autorizáku, kde mi to opravili - zřejmě postupem popsaným výše...
)
Prý je to opravdu konstrukční vada těhle fijaťáckých motorů....
Napsal: 06 črc 2016, 09:30
od Ondrus84
To jsem jeste neslysel, uz mam 3auto s timto motorem....
Yp180majesty(06),benelli tornado tre novecento(03), marea 1.6(97),Punto II(03)
Re: 1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky
Napsal: 30 srp 2016, 20:50
od pavproch
Kurnik šopa, neska už asi potřetí v posledních 4 měsících..... při normální jízdě se rozsvítí kontrolka motoru, spadne výkon (doslova to nejede) a fertig. Vypnout, nastartovat, kontrolka sice svítí, ale výkon je zpět, dojet domů, sundat sání a odolejovat vše (neska tam teho byla snad velká štamprla), odmastit, sestavit, nastartovat, kontrolka motoru zhasne a jede to normálně.
Diag následně neukazuje nic. Teda pouze obecnou chybu.
Doparoma práce. Mám sto chutí to odvětrání z klikovky vyvést mimo sání (+ dát na konec pet flašku od koly, ať to chlustá do teho a ne do sání.....
Oleje je tam přesně uprostřed mezi ryskama, čili není ho tam moc.
Re: 1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky
Napsal: 30 srp 2016, 21:01
od panaman1
a aku obecnu chybu ti to pise? a si si isty ze to je odvetranie klukovky? n ieje to odvetranie veka ventilov? u mna na pande nic take nikdy neurobilo, takze skor vidim ze mas problem nejaky iny ako zle vymyslene odvetranie .
Napsal: 31 srp 2016, 08:46
od mr.brain
Tohle se stalo tátovi s Puntem 55... Ucpalo se odvětrání klikové skříně a olej lítal ven olejovou měrkou. Vyčistili jsme všechny hadice odvětrání a pomohlo to. V jedné ale bylo nebo jako drátěné sítko, tak jestli něco podobného nebude i tady... Případně by to mohl dělat i provoz na kratší trasy - vyšší podíl kondenzované vody a následný odpar do odvětrání. Tvoří se pak emulze podobná té při poškozeném těsnění pod hlavou.
Ještě mě napadlo, vyvést to můžeš, hledej OCT - oil catch tank. Prodávají to třeba ve speedpro nebo high performance parts.
Re: 1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky
Napsal: 31 srp 2016, 16:26
od pavproch
díky za nápady
Re: 1.2i 8V 44kW - nedobře vyřešené odvětrání klikovky
Napsal: 16 zář 2016, 16:58
od vossák
Jako první bych zkontroloval jestli tam je správná měrka oleje,mohl ti tam někdo sbastlit něco s měrkou nebo tam dát z 1.1 apod. a můžeš mít přelitý motor s olejem....
Když měníš olej,vypustíš ho cca tolik,co píšou v manuálu?
Toto slyším poprvé u jakéhokoliv auta,že by to bez důvodu takto plulo olej ven a nijak se to neprojevovalo ve stavu motoru
Jinak kdybyste někdo měli tu stupidní hadici na odvětrání prasklou,dá se koupit za pár šupáků,pasuje i z punta atd.