Neprošly EMISE, 1.6 jtd
Napsal: 11 čer 2016, 17:11
Ahoj. Dnes jsem byl na stk a emise bohužel neprošly. Bravo 2008, 1.6 jtd multijet 77kw, 186tis km. Povolená hodnota kouřivosti je 1,07 a naměřili 1,88.
Zhruba měsíc zpět mi svítila kontrolka motoru (na diagnostice: ventil recirkulace spalin, pozice ventilu EGR). EGR ventil jsem nechal pročistit, potom se kontrolka už nerozsvěcovala (jen při odjezdu ze servisu, ale po dalším startu už vůbec). Jezdím celkem hodně, měsíčně tak 3tisíce km, dost i dálnice. Tam občas točím cca 3000otáček. Mám teď někdy po dálnici jezdit jen na 5stupeň a vytáčet to až do 4000 otáček?
Vůbec nevím čeho se chytit a jestli v servisu budou vědět co opravit, vyměnit.. Může to být prý katalyzátor, vstřiky, EGR ventil,.. Nějaké rady co teď s tím a co pak před druhým pokusem EMISÍ - jet to pořádně projet a motor vytáčet?
Díky za všechny reakce. Vy jste s emisemi problém neměli, jakou jste měli naměřenou hodnotu kouřivosti?
upraveno:
teď jsem jel do obchodu a rozsvítila se zase kontrolka motoru (dnes ráno na emisích na diagnostice vymazal závady, a pak motor točil do 5000 otáček..) nevím jestli to může být důvod. Takže pokud to bude opravdu špatný EGR ventil a vymění se za nový - mohly by emise teoreticky projít? Nebo EGR ventil vliv na kouřivost moc nemá?
Zhruba měsíc zpět mi svítila kontrolka motoru (na diagnostice: ventil recirkulace spalin, pozice ventilu EGR). EGR ventil jsem nechal pročistit, potom se kontrolka už nerozsvěcovala (jen při odjezdu ze servisu, ale po dalším startu už vůbec). Jezdím celkem hodně, měsíčně tak 3tisíce km, dost i dálnice. Tam občas točím cca 3000otáček. Mám teď někdy po dálnici jezdit jen na 5stupeň a vytáčet to až do 4000 otáček?
Vůbec nevím čeho se chytit a jestli v servisu budou vědět co opravit, vyměnit.. Může to být prý katalyzátor, vstřiky, EGR ventil,.. Nějaké rady co teď s tím a co pak před druhým pokusem EMISÍ - jet to pořádně projet a motor vytáčet?
Díky za všechny reakce. Vy jste s emisemi problém neměli, jakou jste měli naměřenou hodnotu kouřivosti?
upraveno:
teď jsem jel do obchodu a rozsvítila se zase kontrolka motoru (dnes ráno na emisích na diagnostice vymazal závady, a pak motor točil do 5000 otáček..) nevím jestli to může být důvod. Takže pokud to bude opravdu špatný EGR ventil a vymění se za nový - mohly by emise teoreticky projít? Nebo EGR ventil vliv na kouřivost moc nemá?